Mostarski studenti razvijaju strategije internacionalizacije za bh. izvoznike
Studenti završne godine Ekonomskog fakulteta Univerziteta "Džemal Bijedić" u Mostaru kreiraju međunarodne marketing planove za domaće izvoznike, firme partnere Univerziteta, kako bi iste učinile konkurentnijim i spremnijim za zahtjevne i visokorizične penetracije na međunarodna tržišta. Izbor strategije nastupa na međunarodna tržišta praćen optimalnom kombinacijom elemenata marketing miksa, zasnivaju na analizama baza podataka i izvještaja svjetskih agencija/organizacija: World Economic Forum, World Bank, UNCTAD, te rezultatima primarnih izviđajnih, deskriptivnih i kauzalnih istraživanja.
Kako bi studenti dodatno obogatili znanja i vještine, te se spremnije upustili u kreiranje marketing programa domaćih kompanija za međunarodna, regionalna i policentrična tržišta, nastavno osoblje na predmetu Međunarodni marketing, u okviru redovne nastave ugostilo je stručnjaka iz prakse, Margitu Čotić, CAO menadžera hercegovačkog izvoznika, kompanije Portal.
Razgovaralo se o političko-pravnim, ekonomskim i kulturološkim barijerama s kojima se domaće kompanije suočavaju prilikom penetracije na međunarodna tržišta, vanjskotrgovinskim i carinskim politikama, te o potrebama adaptacije proizvodnih, cjenovnih, promotivnih i distributivnih politika u okviru marketing programa. "Bilo je zadovoljstvo poslušati priču o uspjehu firme Portal koja je podijelila s nama svoje iskustvo te obogatila naše znanje o međunarodnom poslovanju. Kao studenti, željni smo novih priča koje nam Fakultet na jedan zanimljiv način pruža, te se nadamo da ćemo i mi jednoga dana ispričati svoju", kazala je Nejra Čajdin, studentica četvrte godine Ekonomskog fakulteta.
"Impresivno je bilo čuti priču o uspješnom bosanskohercegovačkom biznisu koji nije usmjeren na domaće tržište. Zanimljiv prikaz kako se stvari odvijaju u stvarnom biznisu, s kojim se preprekama i olakšicama susreću gotovo svakodnevno. Svakako, vrlo korisno predavanje i nadamo se da će ih biti još u skorije vrijeme", izjavila je Ajla Livnjak, studentica četvrte godine Ekonomskog fakulteta.
"Sredinom lipnja, studenti će poslovnim partnerima (naručiteljima projekata) i široj javnosti prezentirati svoje međunarodne marketing projekte. Iskreno se nadamo da će primjena istih unaprijediti izvozne performanse domaćih "igrača" na međunarodnim tržištima", naglašavaju s Ekonomskog fakulteta.