Dnevni.ba - PRELOADER

NI LETOVA, NI PUTNIKA: Zračna luka Mostar i dalje bez redovitih linija

07 Lip 2021


NI LETOVA, NI PUTNIKA: Zračna luka Mostar i dalje bez redovitih linija

Pandemija, bez obzira na upozorenja zdravstvenih djelatnika da se ne smijemo opustiti i da još ništa nije gotovo, ipak jenjava.

Raspoloženje među građanima je bolje, broj oboljelih i hospitaliziranih je minimalan, a polako se u normalne okvire vraćaju sve životne sfere.

Na nogometnim stadionima ponovno imamo publiku, rade ugostiteljski objekti i mnogo toga je kao nekad. Istina, vlast u zemlji svjesno ili ne, nedavno je donijela pogubnu odluku po turističke djelatnike, koji su posljednjih dana glasni i rezignirani.

Turizam, dakle, stoji u mjestu, a izravno naslonjeni avio promet također je i dalje na koljenima. Istina, većina aerdroma u našoj zemlji bilježi letove i rast broja putnika što se za Zračnu luku Mostar ne može konstatirati.

Sve ovisi o pandemiji

S mostarskog aerdoroma se polijeće ili se na njega slijeće samo “po najavi”, kažu nam bolje informirani. Redovitih linija ni danas nema. Čeka se kolovoz i najavljeno oživljavanje linija ka Njemačkoj, točnije Duseldorfu i Sttugartu, i to u sklopu aranžmana Eurovingsa.

- Ima značajan broj dogovorenih čarter letova, dok je sve ostalo nažalost neizvjesno zbog pandemije i pravila koja su i dalje na snazi. Drugim riječima, i poslovanje Zračne luke će ovisiti prije svega od otvaranja granica, odnosno od epidemiološke slike, kaže sugovornik koji odlično poznaje situaciju u Zračnoj luci.

Djelatnici aerdoroma ne smiju istupati nakon što im je to izričito zabranio sadašnji direktor Ivan Ljubić. Od svog dolaska na čelo Zračne luke, Ljubić ne odgovara Dnevnom listu, pa se na naše pozive nije odazvao ni jučer.

Nekoliko dana ranije govorio je za portal Hercegovina.info.

- U ovoj situaciji koja je globalno utjecala na pad prometa i prizemljila mnoge zrakoplove pa i utjecala na gašenje određenog broja zrakoplovnih kompanija koje nisu mogle podnijeti pritisak zbog pada prihoda i mi se izravno suočavamo s nemogućnošću ostvarivanja prihoda i financijske samoodrživosti. Kako bismo ipak uspjeli opstati i biti spremni na uvođenje novih operacija, kada se situacija normalizira, dodijeljena su nam određena sredstva od strane Vlade Federacije BiH preko Federalnog Ministarstva prometa i komunikacija za neke kapitalne i tekuće izdatke, te od strane Vlade HNŽ kroz Ministarstvo prometa i veza HNŽ i Ministarstva trgovine, turizma i zaštite okoliša te Grada Mostara, rekao je između ostaloga Ljubić.

Najavio je povezivanje i s nekim drugim gradovima u Europi, ovisno o epidemiološkoj situaciji i uvedenim ograničenjima putovanja koji izravno utječu ne samo na zračne luke već i na zrakoplovne kompanije.

Zašto nema Ryanaira?

Za mostarsku Zračnu luku nedavno je zainteresirana bila kompanija Ryanair, međutim zasad je i eventualni ugovor s njima na čekanju zbog određenih nedostataka, koji se ne mogu tek tako ukloniti.

Naime, konfiguracija mostarske Zračne luke je komplicirana i on nema još uvijete za takozvanu radarsku sliku što je jedan od uvjeta Ryanaira. Za polijetanje i slijetanje, kako su nam opisali, mora postojati i takozvana 'backup' opcija. U Zračnoj luci su spremni raditi da se i ova prepreka otkloni, a pomoć su obećali i iz kompanije BHansa.

Za trenutno stanje u kojemu je Zračna luka u strankama oporbe krive vladajuće stranke u Mostaru, prije svih HDZ BiH, koji je dosad imenovao ravnatelje. O sadašnjem Ljubiću nedavno su govorili u SDA, tvrdeći kako on nije imenovan sukladno stautu i procedurama.

H. Ž.

 

DNEVNI


U novom broju donosimo

Novi broj

22 Stu 2024

U novom broju donosimo

Novi broj

21 Stu 2024

U novom broju donosimo

Novi broj

20 Stu 2024