Dnevni.ba - PRELOADER

Nitko ne zna kako sanirati most

21 Lis 2023


<strong>Nitko ne zna kako sanirati most</strong>

Dva mjeseca otkako su uočene pukotine na mostu Počitelj - najvišem i najkompleksnijem objektu na autoputu u sklopu Koridora 5C, još se ne nazire rješenje za sanaciju. Predstavnici investitora navode kako se još ne zna na koji način će se izvršiti popravke mosta koji premošćuje Neretvu, magistralnu cestu M-17 i željezničku prugu.

- U tijeku je analiza dostavljenih rješenja kako bi se izradila adekvatna rješenja za otklanjanje predmetnog nedostatka, poručili su iz JP Autoceste Federacije BiH.

Tko je zakazao?

Most u Počitelju visine od oko stotinu metara, dužine 980 metara spajanjem rasponske konstrukcije u poljima spojen je u srpnju, čime je ozvaničena značajna etapa radova na impozantnoj građevini. Međutim, početkom kolovoza otkriveno je kako se na jednom od spojeva najdužeg mosta pojavilo nekoliko pukotina.

Zbog kompleksnosti projekta informacije je izazvala paniku, nakon čega je održan sastanak predstavnika JP Autoceste FBiH i drugih subjekata uključenih u izgradnju ovog projekta, na kojemu je zaključeno da most ima neupitnu mehaničku otpornost i globalnu stabilnost. Međutim, uočena oštećenja još nisu sanirana, niti je još pronađeno rješenje što zadaje glavobolje stučnjacima.

Pored radova na otklanjanju oštećenja, na mostu se izvode i pripremni radovi za potrebe izrade hidroizolacije, odvodnje, kolovozne konstrukcije, betonske i sigurnosne ograde, postavljanje dilatacijskih naprava, te ugradnje vertikalne i horizontalne signalizacije.

Izvođači radova na mostu su Azvirt Limited Liability Company iz Azerbejdžana, te Sinohydro Corporation Limited i Powerchina Roadbridge Group iz Kine. Izgradnjom mosta premošćuje se magistralna cesta M-17, rijeka Neretva i željezničku pruga Sarajevo – Ploče, a ukupna vrijednost radova je 28.114.889 eura bez PDV-a.

Izgradnja se financira iz sredstava osiguranih u okviru Ugovora o zajmu sklopljenog sa Europskom investicijskom bankom i bespovratnim sredstvima Europske unije koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan.

Lasićeva obećanja

Mediji su ranije objavili kako se spremaju kaznene prijave jer je nakon skeniranja čeličnih užadi za sprezanje konstrukcije utvrđeno da položaj kablova odstupa od projekta, ovisno o položaju u mostu, od 30 do 60 centimetara.

On je kontinuirani prednapeti armirano-betonski most sandučastog poprečnog presjeka, građen tehnologijom slobodne konzolne gradnje. Prilikom najave spajanja rečeno je da se u bliskoj budućnosti može očekivati dinamičnije izvođenje radova, međutim, došlo je do neočekivanih situacija koje moraju biti riješene. Iako se očekivalo da će na jesen ove godine biti potpuno završena gradnja, odgovor kada će gradnja mosta biti potpuno završena nismo dobili.

Rok za završetak radova na istekao je 29, kolovoza. Tada je direktor Autocesta FBiH Denis Lasić kazao kako je u tijeku sanacija, te da most nije ugrožen.

- Samo kašnjenje sa sobom vuče posljedice sukladno ugovoru, penali, kazne... Sve što iz toga proizilazi uprava će poduzeti pravovremeno i uputiti izvođaču, kazao je Lasić.

Sanacija oštećenja i most trebali bi biti završeni za dva mjeseca, a rok za završetak je do sada više puta prolongiran.

N. K.

DNEVNI


U novom broju donosimo

Novi broj

9 h 32 min

U novom broju donosimo

Novi broj

10 Svi 2025

U novom broju donosimo

Novi broj

08 Svi 2025