Njemački gigant Lidl odustaje od gradnje tržnog centra u Žepču?

07 Ožu 2024


Njemački gigant Lidl odustaje od gradnje tržnog centra u Žepču?

Strašna cijena sukoba nekadašnjih frakcija u žepačkom HDZ-u BiH

Još prošle godine se objavila i raširila senzacionalna vijest da njemački trgovački lanac Lidl dolazi u Žepče i namjerava u tom gradiću izgraditi respektabilni trgovački centar.  

Mnogi nisu mogli povjerovati, sumnjičavo su vrtjeli glavom jer taj gigant ne ulaže bilo gdje. Nisu ga uspjeli namamiti i privući čak niti Sarajevo, Zenica ili Tuzla. Poznato je da je Lidl otvorio centar u Bijeljini a, u planu je i gradnja kompleksa na području Kiseljaka.

No, priča je ubrzo postala ozbiljna i opipljiva i pouzdano se oko 100-njak Žepčaka ponadalo novom i bolje plaćenom poslu. 

Problemi na dražbi

Općinsko vijeće Žepča je prije nekoliko mjeseci donijelo odluku o prodaji  oko 15 dunuma atraktivnog zemljišta u žepačkim Poljima tik uz prometnicu koja ide rubnim dijelom Žepča i povezuje to mjesto s obližnjim Zavidovićima.  

Nije tajna, načelnik Žepča Mato Zovko i njegovi suradnici su zemljište namijenili Lidlu, međutim prethodno se morala ispoštovati zakonska procedura. To su apsolutno željeli i legalisti Nijemci, a to je podrazumijevalo   javnu dražbu. 

I tu su se pojavili pogubni i neočekivani problemi. S najizdašnijom ponudom navodno se pojavio Jozo Bakula, vlasnik poslovnog centra u samom središtu Žepča u kojem se pod zakupom nalazi i Konzum, što je jako bitno za ovu priču. 

Naime, Bakula je priznao kako se i pojavio na dražbi zbog straha da će Lidl  uništiti Konzum od kojega on naplaćuje pozamašnu mjesečnu kriju. Kako bi  spriječio dolazak njemačkog trgovačkog giganta Jozo Bakula redovito na javnim dražbama nudi više novca nego Lidl.  

Iako je to sve legalno, načelnik Mato Zovko i neki drugi lokalni moćnici su u više navrata pokušavali omekšati Bakulu i uvjeriti ga da zbog viših gospodarskih ciljeva odustane od nadmetanja za kupovinu općinskog zemljišta.  

Ne odustaje

Unatoč silnim uvjeravanjima Jozo Bakula ne daje naznake da bi mogao pokleknuti. Ali, sve upućuje da vlasnici i menadžment Lidla iz Zagreba koji i  vode projekt, gube strpljenje i da su vrlo blizu odluke da odustanu od gradnje trgovačkog centra u Žepču.  

Ako se ta odluka i donese to će biti užasna stvar za Žepče i strašna cijena koju će morati platiti. Jer, ne ulazi Lidl svakog dana ili bilo gdje sa svojim investicijama. 

Zlobnici tvrde da je svojevrsni kupleraj i kreiran još u razdoblju prošlogodišnjih bespoštednih sukoba nekadašnjih frakcija unutar lokalnog HDZ-a BiH koje su predvodili načelnik Mato Zovko i izaslanik u federalnom Domu naroda i šef nove stranke Hrvatskog demokratskog saveza Ivo Tadić. Što je prava istina znaju sami akteri, vjerojatno ponešto toga znaju i u Lidlu.

Najpogibeljnije bi bilo da 100 Žepčaka ostane bez nade i posla. I teško je suditi da je tajkun Jozo Bakula isključivi krivac, jer se on ima pravo boriti za svoj gospodarski interes.

Dokle god nada živi ima šanse da Lidl ipak useli u Žepče. To bi bilo ravno senzaciji.

J. S. 

DNEVNI


U novom broju donosimo

Novi broj

05 Tra 2025

U novom broju donosimo

Novi broj

04 Tra 2025

U novom broju donosimo

Novi broj

03 Tra 2025

Postavke kolačića

Ova web stranica koristi kolačiće zbog poboljšanja vašeg iskustva korištenja stranice. Od ovih kolačića, oni karakterizirani kao nužni se spremaju u vaš Internet preglednik pošto su ključni za korištenje osnovnih funkcionalnosti stranice. Koristimo i kolačiće trećih strana koji nam pomažu kod analize i razumijevanja načina na koji koristite naše stranice. Ovi kolačići će biti pohranjeni u vašem Internet pregledniku samo s vašom dozvolom. Također, imate mogućnost onemogućavanja korištenja ovih kolačića. Onemogućavanje ovih kolačića može utjecati na iskustvo korištenja naših stranica.

Uvijek omogućeno

Nužni kolačići su potrebni kako bi stranica mogla normalno funkcionirati. Ovi anonimni kolačići osiguravaju osnovnu funkcionalnost i sigurnosne značajke stranice.

Funkcionalni kolačići pomažu u korištenju određenih funkcija stranice kao što su dijeljenje sadržaja stranica na društvenim mrežama, prikupljanje povratnih informacija i ostalih funkcija trećih strana.

Kolačići performansi se koriste za razumijevanje i analizu indeksa performansi stranice što pomaže kod pružanja boljeg korisničkog iskustva za posjetitelje.

Analitički kolačići se koriste kako bi razumjeli interakciju posjetitelja sa stranicama. Ovi kolačići pružaju informacije za mjerenje broja posjetitelja, izvora prometa stranice

Ostali nekategorizirani kolačići su kolačići koji se trenutno analiziraju i još im nije dodijeljena kategorija.

Marketinški kolačići se koriste kako bi se posjetiteljima pružili relevantni oglasi i marketinške kampanje. Ovi kolačići prate posjetitelje web stranica i prikupljaju informacije kako bi pružili prilagođene oglase.