Dnevni.ba - PRELOADER

Novi mostarski direktori, malo struke i puno politike

27 Lis 2021


Novi mostarski direktori, malo struke i puno politike

Direktorske fotelje u mostarskim gradskim poduzećima biti će uskoro popunjene, gotovo godinu dana nakon prošlogodišnjih izbora.
Vladajuća većina HDZ – SDA – SNSD evidentno je konačno dogovorila sva kadrovska rješenja u najvažnijim gradskim poduzećima.
Gradonačelnik Mostara Mario Kordić svojevremeno je najavio da će struka, a ne stranke odlučivati o imenovanju budućih čelnih ljudi u javnim poduzećima.

Struka ipak ostala po strani

-Za funkcioniranje gradskih poduzeća potrebna je struka. Ako mislite za neka stranačka kadroviranja, struka je nešto što će se gledati kada se budu birali direktori gradskih poduzeća, govorio je Kordić, koji ima poprilično velike ovlasti u imenovanju ljudi na spomenute pozicije.

Njegove ovlasti su tolike da ih praktično može nakon određene procedure sam izabrati i imenovati. Međutim, već sada je potpuno jasno da će od struke u cijeloj priči ostati gotovo ništa, a da će presudni faktor ponovo biti politika.
O tome dovoljno govori činjenica da su poznata imena svih najvažnijih direktora koji će na početku biti proglašeni vršiteljima dužnosti na šest mjeseci, ali će nakon toga biti izabrani putem natječaja na vremenski period od četiri godine.
Da će tome tako biti dokaz je i primjerice ostavka vijećnika Miroslava Grubišića (HDZ BiH) u Gradskom vijeću Mostara samo radi toga kako bi postao vršitelj dužnosti direktora „JP Parkovi“. S te pozicije odlazi dosadašnji šef Dragan Krtalić. „Mostar parking“  kako je najavljeno preuzet će Ivan Barbarić.

Dok će u te dvije gradske firme biti promjena u onoj koja se bavi upravljanjem mostarskim aerodromom neće biti tako. Tako će na čelu Zračne luke Mostar, odnosno, kao v.d.direktora i dalje ostati Ivan Ljubić, za kojeg je na jednoj od sjednica Gradskog vijeća utvrđeno čak da je nezakonito imenovan na tu funkciju.
Kada je u pitanju mostarski „Vodovod“ koji ima dvije radne jedinice na čelo jedne će umjesto Mile Puljića doći Anton Vidačak, a na čelo druge umjesto Milija Huseinagića bi trebala doći  Zineta Muratspahić.
Iz mostarske SDA su predložili da Esad Pobrić nastavi voditi JP „Komunalno“, dok mu ne istekne mandat za v.d. direktora, jer, nakon toga stiče uvjete za mirovinu. Radi se o poduzeću koje bi trebalo biti jedinstveno za cijeli grad te objediniti 'Parkove' i 'Komos'. Međutim, takva odluka iako je donesena, nikada nije provedena.
Abdurahman Bećirovića, direktora JP Deponija naslijedit će Mirhad Grebović, dok će na čelu Mo-sporta vjerojatno ostati dosadašnji šef Amel Bajgorić. Maja Kajtaz, dugogodišnja direktorica poduzećaTržnice-Pijace, također, ostaje na ovoj funkciji, a do promjene neće doći ni u „Mostar-busu“, na čijem je čelu Damir Marić.

Kakvu korist će imati građani?

Što će ove polovične promjene konkretno donijeti građanima Mostara za sada još uvijek nije poznato. Međutim, poznato je da je u svim djelatnostima kojima se bave spomenuta poduzeća prisutan ogroman kaos.
Tako primjerice, naplata parkinga i dalje se ne provodi, a gradska vlast je više puta odgađala početak primjene odluka koje su sami donijeli. Situacija u poduzećima koje se bave zbrinjavanjem otpada je katastrofalna, a još uvijek ni pitanje mostarske deponije nije pomaknuto s mrtve točke.

U onim odlukama koje su do sada donošene da se pročitati da se u biti trenutno vodi briga samo o saniranju ogromnih financijskih dugova, pa je npr. Grad Mostar već posudio novac Mo-parkingu, a i cijene parkinga koje su propisane više su funkciji prikupljanja financijskih sredstava, nego nekog razvoja.

Također, iz izvora bliskih gradskim vlastima već sada se može čuti da će iduće poskupljenje biti u cijeni vode. Po nekim projekcijama ta cijena bi trebala skočiti čak za 40 posto.
Kada je u pitanju Zračna luka Mostar, o njoj je mnogo toga napisano, a sve se svede u na to da nema ni letova ni putnika, a da se s druge strane izdvajaju ogromna novčana sredstva iz raznih izvora.

Umjesto povećavanja broja putnika i letova, povećava se broj zaposlenih što nema nikakve logike. Kada su u pitanju neka poduzeća, poput „Mo sporta“ malo tko je znao da to poduzeće i postoji, a kamoli da se jasno zna čime se ono bavi i koju ulogu ima. Ni redovne aktivnosti kojima bi se trebala baviti gradska poduzeća poput održavanja zelenih površina, rasvjete, uređenja ulica ne funkcioniraju ni približno kako bi trebale.
Dakle, potpuno je jasno da će u izboru novih – starih direktora gradskih poduzeća i dalje biti jako malo struke, a puno politike. Teško se oteti dojmu da se ništa bitno neće promijeniti već da će vladajući gradski oci nastaviti po dobro uhodanim stranačko-političkim stazama. J. S.

DNEVNI


U novom broju donosimo

Novi broj

28 Lip 2025

U novom broju donosimo

Novi broj

27 Lip 2025

U novom broju donosimo

Novi broj

26 Lip 2025