Novi normativni okvir iz oblasti trgovine-mjere protiv prijevara online prodaje
U FBiH u pripremi je novi normativi okvir iz oblasti trgovine a federalni ministar trgovine Amir Hasičević je za Fenu s tim u svezi ocijenio da je važeći zakon zastario te se u razgovoru, i s poslodavcima, i sa sindikatima i s potrošačima, pokazalo da ga je nužno mijenjati jer se trgovina promijenila, osobito nakon 2020. 'Novi zakon o unutarnjoj trgovini uvelike će riješiti probleme trgovine i unaprijediti tržište. Imamo problem zaokruživanja cijena. Poslodavci navode da im je trenutno zaokruživanje cijena na apoene jedan od problema pri formiranju cijena, tako da ćemo sigurno ići ka nekom boljem i djelotvornijem rješenju. U tom smislu, mislim da ćemo raditi zaokruženje na razini računa, a ne pojedinačnog proizvoda, kako bismo zaštitili potrošače', precizirao je Hasičević, prema čijim je riječima nakana kroz nove zakonske odredbe smanjiti i probleme u oblasti Internet trgovine. Kako je naveo, najviše žalbi u pogledu trgovačkih prijevara dobivaju upravo iz oblasti Internet trgovine te je u planu donošenje potpuno novog zakona o e-trgovini.
Kada je riječ o Zakonu o unutarnjoj trgovini, federalni ministar trgovine navodi da ga moraju pratiti neki drugi normativni akti, odnosno zakoni. 'Opet govorimo o potrebi donošenja novih zakona i usklađivanja s europskom tečevinom. Tu, prije svega, mislim na Zakon o zaštiti potrošača i na Zakon o mjerama kontrole tržišta, koji je nužan u ovim kriznim vremenima', poručio je Hasičević. Resorni ministar je najavio i dodatne korake za suzbijanje sive ekonomije te ocijenio da se stalni inspekcijski nadzor rada 'na crno' sveo na mnogo manju mjeru. Kao jedan od ključnih problema u toj oblasti ukazao je na neizdavanje fiskalnih računa. 'Ne možemo drugačije no utjecati na savjest samih potrošača da traže fiskalni račun, što je njihovo i pravo i obveza, a onda putem Federalne uprave za inspekcijske poslove pojačati nadzor', dodao je Hasičević i ukazao da je to kontinuiran proces. Na koncu je poručio da Federalno ministarstvo trgovine nastoji postati spona između potrošača i trgovaca, između potrošača i zaposlenih, između zaposlenih i trgovaca i istaknuo da Ministarstvo mora biti servis u tom tripartitnom dijalogu.