NOVITET - Audi R8... Monstrum skrojen po starom receptu
U trenutku kada se svi proizvođači okreću ka električnim automobilima i opraštaju se od velikih i snažnih benzinskih i dizel motora, Audi je predstavio novo izdanje supersportskog R8 Performance modela, koji se umjesto tradicionalnog quattra oslanja isključivo na stražnji pogon…
Mada pogon na struju omogućava impresivnu dinamiku, sa nevjerojatnim ubrzanjima i dinamikom, on ipak nikako ne može da se poredi sa čistokrvnim sportskim automobilima pogonjenim motorima sa unutarnjim sagorijevanjem po jednom pitanju.
Riječ je o sportskom zvuku kojeg u slučaju Audija R8 Performance proizvodi kombinacija desetocilindarskog atmosferskog motora i specijalnog titanijskog ispušnog sustava. Kada svemu tome pridodate i škripu kotača i miris spaljene gume dobivate koktel osobina na koje ne može ostati imun niti jedan ljubitelj uživanja u dinamičnoj vožnji.
Novi R8 Performance ima još niz aduta sa kojima pridobija simpatije svojih obožavatelja, a jedan od najznačajnijih svakako je stražnji pogon. Da, dobro ste pročitali, mada se uz R8 kao i uz ostale Audijeve modele često vezuje pojam Quattro koji označena pogon na sve kotače, Performance model ga nema, jer je želja njegovih konstruktora bila da bude što zahtjevniji i zabavniji za vožnju. Performanse automobila su impresivne i temelje se na činjenici da je 5,2-litreni motor koji benzin sagorijeva u deset cilindara umjesto dosadašnjih 540 na raspolaganje dobio 570 KS.
To mu je uz 550 Nm okretnog momenta i masu od 1.590 kilograma omogućilo da od 0 do 100 km/h ubrza za 3,7 sekundi i da dostigne najveću brzinu od čak 329 km/h. Za prenos snage namijenjen je Audijev sedmostupanjski S-tronic automatski mjenjač kojem pomaže mehanički diferencijal sa ograničenim proklizavanjem.
Sustav elektronske kontrole pogona je podešen tako da omogućava kontrolirano zanošenje u krivinama, vješanje je dodatno ojačano da izdrži najveće napore, dok je šasija snažnije ukrućena. Jedna od najvažnijih karakteristika u stiliziranju sportske kabine je činjenica da su za njeno ukrašavanje upotrijebljeni mnogobrojni detalji usklađeni sa vanjskom bojom vozila. Prema Audiju, na taj način se ostvaruje snažnija stilska povezanost između interijera i eksterijera, što čini R8 još posebnijim.
Da je vozački užitak u prvom planu, najbolje svjedoči činjenica da je MMI sustav sveden na digitalnu instrument ploču. Na sredini su ostavljeni otvori ventilacije, komande klime i ručica mjenjača. Sjedišta su masivna i sportski profilirana, a upravljač obogaćen sa četiri okrugla izdvojena tastera, dva više nego kod standardnog modela. Novi R8 Performance već je dostupan europskim kupcima po početnoj cijeni od 149.000 eura, koja dodatno garantira ekskluzivnost ovog automobila, koji je isključivo namijenjen uživanju u dinamičnoj vožnji.
NOVE BOJE ZA TT I Q3
Audi je za modelsku 2022. godinu smiksao i ponudio četiri nove mat boje za njegove sportske modele TT i Q3. Nove nijanse nose nazive: Python Yellow, Dew Silver, Daytona Grey i Florett Silver i dostupne su kako za standardne verzije ova dva modela, tako i za njihov sportski RS program. U Audiju ističu da su se na ovakav potez odlučili zato što raste potražnja za ekskluzivnim bojama, koje s druge strane povećavaju vizualnu vrijednost automobila i čine ih atraktivnijim. Prijedloge za nove četiri boje napravio je Audijev Design odjel, koji je u tom razmatranju uzeo želje i zahtjeve kupaca njemačkog brenda.