NOVITET - Hyundai Santa Fe, bogatstvo i elegancija koji odišu snagom
Santa Fe je nakon četiri generacije zasijao u punom svom kapacitetu, a Hyundai je ovim potezom napravio najveći modelski iskorak, jer je ponudio automobil koji ima potpuno novu platformu, značajno moderniji dizajn i radikalno drugačiji interijer…
Santa Fe sad izgleda bogato, istovremeno veoma agresivno, ali i elegantno, a nadasve skladno i kvalitetno. Veoma nam se dopao novi stil sa dvodijelnim svjetlima i karakterističnom LED „trepavicom“. Sličan koncept svjetala imali smo priliku vidjeti kod prethodnika, ali je novi neusporedivo vizualno izražajniji. Svojevrsnom snagom odiše i masivna maska hladnjaka sa velikim 3D saćem nepravilnog oblika, kroz koje bi bez problema u motorni prostor osim zraka mogla da uleti i omanja ptica. Stilski je veoma originalno i agresivnije nego do sada oblikovan i donji dio branika, sa metaliziranim segmentom karakterističnim za off-road automobile.
Najveća novost s boka su moderno stilizirani 20-inčni alu naplaci sa pneumaticima dimenzija 255/45, te oplate rubova blatobrana i donjeg dijela vrata ofarbane u boji karoserije. U istom stilu, sa puno više lakiranih i metaliziranih površina i ukrasa umekšan je i off-road dizajn Santa Fe-a straga, gdje se sada ističu dvije crvene lajsne. Jedna je reflektujuća i integrirana je u branik, a druga koja spaja stražnja svjetla je aktivna i opremljena LED diodama, sa ciljem povećanja uočljivosti korejskog SUV-a po lošem vremenu. Sa redizajnom Santa Fe je ostao i bez klasičnih ispušnih otvora, koji su sakriveni iza stražnjeg branika. Sve u svemu, nakon vizualnog osvježavanja najveći korejski SUV izgleda osjetno elegantnije, bogatije i profinjenije, što dolazi do još jačeg izražaja u bogatijim paketima opreme poput testnog i u kombinaciji sa bijelom bojom. Da su Hyundaijevi dizajneri odradili odličan posao potvrđuju i ljubopitljivi pogledi ostalih vozača, čiju pozornost je 4,77 metara dugački korejski SUV privlačio kao nikada do sada.
Ako je sa redizajnom s vana evoluirao, novi Santa Fe je iznutra prošao kroz svojevrstan revolucionarani preporod. Teško nam se i prisjetiti kada se jedan automobil nakon nepune tri godine na tržištu toliko izmijenio u interijeru kao što je to slučaj sa korejskim SUV-om. Nema sumnje da je Hyundai u ovaj posao uložio puno novca i truda. Mada se bogatstvo opreme i stilski doživljaj progresivno mijenjaju sa izborom jednog od pet različitih paketa opreme: Ruby, Saphire, Emerald, Diamond i Allnatt, za testni Diamond se može konstatirati da odiše luksuzom. Pohvale zaslužuje i sam dizajn interijera, koji nudi kaskadni instrument panel, visoko izdignuti centralni tunel, te stilske trodimenzionalne površine na vratima i naslonima sjedišta. Oku ugodnom čini se i kombinacija braon i crne kože, odnosno plastike. Sa njima se vizualno dopunjuju i mnogi metalizirani detalji i ukrasi, a kao šlag na tortu dolaze novi multimedijalni sadržaji. Ispred vozača je najsuvremenija Hyundaijeva digitalna instrument ploča, koja nudi nekoliko različitih kolor šema klasične grafike sa imitacijama okruglih analognih mjerača. Odabrane pozadinske boje su moderne, a pomalo prevaziđene plave nijanse, koju je Hyundai godinama forsirao u svojim modelima, nema više ni u tragovima.
Na vrhu centralnog grebena nalazi se značajno unaprijeđena multimedija, sa kojom vozač komunicira putem novog 10,25-inčnog na dodir osjetljivog zaslona visoke rezolucije. Na njemu je moguće dobiti veoma pregledan prikaz navigacionih mapa, ali i mnoštva korisnih sadržaja koji su dostupni u realnom vremenu zahvaljujući internet konekciji. Sama grafika ovog sustava je veoma moderna, a kretanje kroz menije jednostavno i intuitivno. Mogućnost povezivanja sa suvremenim telefonima pružena je preko Android Auto i Google Car Play aplikacija, nakon čega je moguća razmjena i reprodukcija multimedijalnih, audio i ostalih sadržaja. Ovdje je bitno naglasiti da je Hyundai sa ovim sustavom stao rame uz rame sa najsuvremenijim konkurentima i napravio značajn iskorak u pogledu kvalitete prikaza, brzine rada i dostupnih sadržaja.
Veoma lijep novi detalj je i takozvana plivajuća centralna konzola na kojoj se nalazi mnoštvo klasičnih komandi poput prečica za pristup pojedinim segmentima multimedije, preko onih za upravljanje automatskim klima uređajem do pogonskih i komfornih funkcija.Veoma jednostavno je osmišljen i okrugli selektor pogona čiji unutarnji krug ima dva tastera sa kojima se aktiviraju cestovni ili off-road režimi vožnje. Svaki od njih ima tri dodatna podrežima koji se biraju rotiranjem selektora.
Multifunkcionalni upravljač je sa redizajnom dobio metalizirane tastere i njihova kućišta. Obložen je veoma ugodnom perforiranom i glatkom kožom, koja pri dodiru sa vozačevim rukama proizvodi specifičan zvuk, karakterističan za vrhunski obrađenu kožu. Na kolu upravljača su i poluge za ručni odabir brzina automatskog mjenjača, koje u raskošnom SUV-u kao što je Santa Fe više imaju prestižnu nego praktičnu funkciju, jer nadzorna elektronika svoj posao obavlja puno vještije od vozača. Sjedišta u prvom redu nude vrhunski komfor. Električno su podesiva, hlađena i grijana, a vozačevo nudi memoriju za dva položaja. Kada zaustavite automobil ono se automatski povlači unatrag kako bi olakšalo izlazak iz vozila.
Vrata su velika i široka pa se kroz njih ulazi i izlazi bez zapinjanja za štokove. U drugom redu sjedišta nasloni se podešavaju po nagibu, a sjedišta se mogu pomjerati uzdužno zahvaljujući podnim šinama. Trećem redu sjedišta, koji je standardno uronjen u pod prtljažnika, pristupa se kroz stražnja vrata sa suvozačeve strane. Komfor vožnje na njemu je primjeren osobama nižeg rasta, odnosno djeci, koja na raspolaganju imaju i odvojene komande klimatizacije. Osnovna zapremina prtljažnika iznosi 547 litara. Sa tri reda sjedišta smanjuje se na 130, a sa sklopljenim naslonima srednjeg reda povećava do 1.625 litara, što Santa Fe čini višestruko praktičnim automobilom ako se koristi za potrebe prevoza višečlanih obitelji. Za najpovoljniju verziju redizajniranog Santa Fea na bh. tržištu treba izdvojiti 91.990 KM. Ovaj model kombiniran je sa Ruby paketom opreme, te ima za sve verzije standardni 2.2 CRDi motor sa 201 KS i automatski mjenjač. Pogon ovog modela je ostvaren preko stražnje osovine. Za bogato opremljen model poput testnog sa Diamond paketom opreme, istim motorom i mjenjačem, ali i 4x4 pogonom proizvođač traži 112.990 KM, koji su uvećani za 1.000 KM, koliko je koštala opciona metalik boja.
POGON
Za razliku od prethodnika koji je nuđen sa dva dizelaška motora, redizajnirani Santa Fe zadržao je samo snažniji 2,2-litreni CRDi motor, koji je u svim kombinacijama uparen sa odličnim osmostupanjskim automatskim mjenjačem, dok je kupcima na volju ostavljeno da biraju hoće li stražnji ili 4x4 pogon. Iz zapremine od 2.151 ccm snažni dizelaš u rasponu od veoma niskih 1.750 okretaja može da isporuči 400 Nm okretnog momenta, koji je dostupan do 2.750 okretaja. U kombinaciji sa osmostupanjskim automatikom motor u Eco i Comfort režimima radi maksimalno rasterećeno, te može 100 kilometara preći sa prosjecima u rasponu od osam do deset litara. U Sport režimu odaziv na papučicu gasa postaje najenergičniji, pa se od 0 do 100 km/h može ubrzati za 9,2 sekunde, dok je najveća brzina 205 km/h. Odvažnije pritiskanje papučice gasa rezultira sa prosjecima iznad 10, 11 litara, što je i sasvim očekivano od automobila mase 1.911 kilograma, koji može da preveze sedam putnika.