Dnevni.ba - PRELOADER

NOVITET - Mercedes-AMG SL45 AMG za širu publiku

16 Srp 2022


NOVITET - Mercedes-AMG SL45 AMG za širu publiku

Nakon što je prošle godine predstavio novi AMG SL model u elitnim izdanjima sa oznakama 55 i 63, koje sugeriraju da je za pogon tih modela zadužen veliki 4.0–litreni V8 benzinac sa 476 i 585 KS, Mercedes će u 2022. godini pokušati približiti SL široj publici...

U novoj namjeri trebao bi mu pomoći upola manji, četverocilindarski dvolitreni turboagregat, koji je ugrađen u novi SL45 model. Podsjećamo da je oznaka S u Mercedesovoj gami rezervirana za specijalnu klasu automobila, koji uživa povlašten status i namijenjena je kupcima dubokog džepa.

Nakon dvije generacije, koje su imale veoma popularni sklopivi metalni krov, novi SL se koncepcijski vratio korijenima i značajno lakšem i elegantnijem platnu.

Sedma generacija jednog od najprestižnijih Mercedesovih kabrioleta umjesto nastavka Benz iza imena Mercedes sad ima AMG. To je prvi puta da SL u 67 godina dugoj povijesti njegovog postojanja nije 100% Mercedesov proizvod. Njemački proizvođač sa dodatkom AMG je između ostalog želio naglasiti sportski karakter prestižnog kabrioleta, ali i činjenicu da je SL sedme generacije zasnovan na platformi AMG GT modela.

Ta činjenica u praksi mu donosi brojne dinamičke i konstrukcijske prednosti. Primjera radi, novi SL ima 18% veću torzijsku krutost, dok je u usporedbi sa AMG GT Roudsterom poprečna krutost veća za 50, uzdužna za 40%. Zahvaljujući AMG Ride Control sustavu aktivnog sportskog vješanja koji je dostupan i u modelima sa V8 motorima omogućena je uzorna preciznost upravljanja, posebno izražena u dinamičnoj vožnji.

Prednja osovina vezu sa kotačem ostvaruje preko petostruke veze, a kao opcija nudi se i mogućnost doplate upravljanja stražnjim kotačima, što donosi dodatnu preciznost, ali i agilnost u vožnji. Vozač može birati između pet ponuđenih režima vožnje, koji dinamički dio vozila dodatno prilagođavaju prema vozačevom nahođenju.

Tu je i AMG Dynamics sustav koji omogućava fino podešavanje ESP za što brže i sigurnije prolaske kroz krivine. Dužina novog modela je sa 4,7 metara za sedam centimetara veća u usporedbi sa prethodnim SL modelom. Unatoč povećanju vanjskih gabarita 2+2 koncept sjedišta i dalje je dovoljan da ponudi uzoran komfor u prvom redu, dok se natrag mogu voziti samo putnici čija visina ne prelazi 1,5 metara, a to su uglavnom djeca. Platneni krov dakle nije uštedio prostor, ali jeste kilograme, jer je 20 kilograma lakši od metalnog krova kojeg je koristio prethodnik.

To je bitno jer je aluminijska karoserija za 150 kilograma teža od cjevastog okvira kojeg je koristio prethodnik. Za rasklapanje i sklapanje krova potrebno je oko 14 sekundi, a ovu radnju moguće je obaviti i u vožnji. Kompletan M-BUX multimedijalni sustav preuzet je od S-Klase i sastoji se od 12,3-inčnog zaslona instrumenta i velikog, centralnog na dodir osjetljivog zaslona sa dijagonalom od 12,8-inča.

Od za SL karakterističnih detalja treba izdvojiti originalno oblikovane okrugle ventilacione otvore koji su stilizirani u obliku propelara turbine. Tu je i sportski AMG upravljač sa duplim kracima i na dodir osjetljivim komandama, te dva okrugla selektora za odabir režima vožnje.

Za vrhunsko ozvučenje zadužena je tvrtka Burmeister, dok u ekskluzivne detalje spadaju i kožom obložena i sportski profilirana električno podesiva AMG sjedišta sa funkcijama masaže, grijanja i hlađenja. V8 verzije novog SL modela dostupne su u rasponu startnih cijena od 158 do 187.000 eura, dok će polazna osnova za AMG 43 verziju biti na oko 130.000 eura.

Električni turbo punjač koji je razvijen na osnovu Mercedesovog iskustva stečenog u Formuli 1 ima mogućnost da se zavrti do 170.000 okretaja, ali i da ponudi maksimalnu snagu od najnižih okretaja

MPOGON

U 67 godina dugoj povijesti SL je već jednom koristio četverocilindarski motor čija je zapremina bila ispod dva litra. Riječ je o 1,9-litrenom agregatu koji se ugrađivao u W 121 model i razvijao je 105 KS. 60 godina poslije SL se pojavljuje sa najsuvremenijim M139 četverocilindarskim benzincem, koji uz pomoć električne turbine iz dvolitrene zapremine istiskuje 381 KS. Kao i svi suvremeni AMG agregati, i ovaj ima 48-voltni električni sustav, sa starter generatorom, koji pruža određeni doprinos u pokretanju vozila.

Ovaj „blok“ dostupan je i u nekim velikoserijskim Mercedesovim modelima, ali u verziji bez električnog turba, koji je razvijen na osnovu Mercedesovog iskustva stečenog u Formuli 1. U velikoserijskim modelima motor je postavljen poprečno, dok se u premijum kabriolet ugrađuje uzdužno. U SL-u raspolaže sa 480 Nm okretnog momenta, koji se na stražnje kotače prenosi u kombinaciji sa devetostupanjskim AMG MCT Speedshift automatskim mjenjačem sa pretvaračem okretnog momenta.

DNEVNI


U novom broju donosimo

Novi broj

6 h 10 min

U novom broju donosimo

Novi broj

21 Stu 2024

U novom broju donosimo

Novi broj

20 Stu 2024