NOVITET - Mercedes-Benz C-Klase: S-Klasa u manjem pakiranju
Revolucionarni tehnološki napredak primjetan je iz generacije u generaciju svih Mercedesovih modela, a ista filozofija nije zaobišla ni novu C-Klasu, koja je poprimila digitalizirani interijer po uzoru na luksuznu S-Klasu...
Nakon redizajna E-Klase i potpuno novog, reprezentativnog S modela, Mercedes-Benz je predstavio i petu generaciju C-Klase. Mada je teško odrediti koji od ova tri automobila ima značajniju ulogu u portfoliju njemačke tvrtke, jasno je da je C-Klasa namijenjena najširem krugu korisnika, što zbog njene cijene, što zbog popularnosti segmenta kojem pripada. Da je na razvoju novog modela radio sa puno energije Mercedes je potvrdio istovremenim predstavljanjem limuzinskog i karavanskog izdanja, dok će ostale verzije poput kupea i kabrioleta dobiti svoj prostor u budućnosti.
Sama priča o C-Klasi počela je 1982. godine sa predstavljanjem modela 190, tada najmanjeg i najskromnijeg Mercedesovog automobila, kojeg su mnogi članovi Upravnog odbora tvrtke smatrali svojevrsnim viškom i nepotrebnim, jer bi svojom „skromnošću“ mogao narušiti premijum imidž tvrtke. Na njihovo iznenađenje, ali i radost, desilo se suprotno i 190-ka je uz broj veću 124-ku brzo postala jedan od najomiljenijih limuzinskih modela prvo u Europi, a zatim i u svijetu. Armija njegovih obožavatelja dala mu je nadimak „Baby Benz“ aludirajući na njegovu veličinu, koja se pokazala kao velika prednost, jer je automobil bio pokretljiv, upravljiv i uzorno dinamičan i udoban za vrijeme u kojem je predstavljen. Kako bi donekle ublažio „skromnost“ početnih verzija pokretanih osnovnim benzinskim i dizel motorima, Mercedes je razvio i specijalne, takozvane imidž modele kakav je bio legendarni 190 E 2.5-16 Evolution, koji je prvo bio dostupan u verziji sa 204, a zatim i sa 235 KS. Bio je to automobil koji je od 0 do 100 km/h stizao za sedam sekundi i mogao je da dostigne najveću brzinu od 230 km/h, što je za ono vrijeme bio rezultat vrijedan pozornosti. Na temeljima 190-ke razvijena je i eksperimentalna električna limuzina 190 E Elektro, koja je predstavljena u okviru sajma automobila u Hanoveru 1990. godine, odnosno u Genevi godinu kasnije.
Najnovija peta generacija se poput svih svojih prethodnika dizajnerski priklanja vizualnim rješenjima, koja su promovirana na reprezentativnoj S-Klasi, od koje se čini na momente preuzima i više nekih elemenata nego što je to slučaj sa broj većom E-Klasom. Najnoviji Mercedesov dizajnerski pravac „Sensual purity“ kombinira sportski duh i eleganciju. Za proizvođača to znači da „nova C-Klasa sa svojim dinamičnim proporcijama i u stanju mirovanja djeluje kao da je u pokretu“. Ovaj neobični efekat postignut je zahvaljujući kombinaciji kratkog prednjeg prepusta, i dugog međuosovinskog rastojanja i skladno odmjerenog stražnjeg prepusta. Sportski dizajn poklopca motora sa grebenima također naglašava dinamički izgled automobila i daje mu trkački karakter. Takvom dojmu doprinose i nova, uža glavna svjetla, koja su opremljena sa najsuvremenijom LED High Performance tehnologijom.
Tu je prepoznatljiva maska hladnjaka sa centralno pozicioniranom trokrakom zvijezdom, koja postaje standard za sve modele, dok će određene razlike biti prisutne u dizajnu rešetke hladnjaka. Osnovni model tako ima centralnu zvijezdu i rešetke. U Avantgarde opremi postoje dodatni dekorativni elementi na rešetkama, dok su maska i usisi zraka uokvireni kromom. Osnovna karakteristika sportske AMG linije je dijamantska rešetka hladnjaka sa mnoštvom malih svjetlucavih, kromiranih zvjezdica. Dizajn stražnjeg dijela je tipičan za Mercedes-Benz limuzine. Posebno interesantnim čine se stražnja svjetla koja su dobila oštar završetak na poklopcu prtljažnika, dok je branik trendovski stiliziran sa centralnim difuzorom i kromiranim imitacijama ispušnog sustava. Mercedes je kupcima ponudio i tri nove karoserijske nijanse na bazi plave, srebrne i bijele boje.
I limuzina i karavan su dugački 4,75 metara, što za limuzinu znači povećanje dužine od 6,5 centimetara, dok je karavan ostao u poznatim okvirima. Oba automobila s vana djeluju čisto i vajarski precizno oblikovani, bez suvišnih nabora i linija karakterističnih za neke konkurente. Međuosovinski razmak je povećan za 2,5 centimetara, koji su prema riječima konstruktora iskorišteni za povećanje prostora za noge putnika u drugom redu. Sa 1,82 metra širina je veća za jedan centimetar, dok je visina niža za devet milimetara. Sa 455 litara zapremine prtljažnik limuzine je ostao isti kao kod prethodnika, dok je kod karavana on raskošniji za 30 litara (490 litara). Prednje vetrobransko staklo i kabina su pomjereni unatrag u skladu sa klasičnim proporcijama koje se u automobilskoj industriji nazivaju „dizajn sa kabinom natrag“. Prethodni model je već ostvario značajan korak naprijed po pitanju unutrašnjosti, koja ostavlja dojam visoke vrijednosti, a nova C-Klasa ide još dalje kada govorimo o modernom luksuzu.
Interijer preuzima mnoge detalje od nove S-Klase, pri tome dodajući više sportskog duha. Komandna ploča je podijeljena na gornji i donji dio. Fokus pozornosti je usmjeren na vozača, tako što su instrument ploča i centralni displej za šest stupnjeva zakrenuti ka njemu. Ispred njega je LCD zaslon visoke rezolucije. Izvučen je iz instrument panela i stvara dojam kao da lebdi iznad pozadine. Kupcima je ostavljeno da biraju između zaslona dijagonale 10.25 ili 12.3-inča. Promjena principa digitalizacije uočljiva je i na centralnom displeju, koji je većinu dosadašnjih klasičnih upravljačkih funkcija konvertirao u dodirne. Centralni zaslon poput instrument ploče izgleda kao da lebdi i uzdiže se iznad trodimenzione osnove. Moderan i pojednostavljen dizajn panela vrata se završava spajanjem sa komandnom pločom. Centralni panel sa integriranim osloncima za ruku se kreće iz vertikalne orijentacije elemenata i polako prelazi u horizontalan položaj. Reproducirajući dizajn centralne konzole prednji dio preuzima formu metaliziranog visoko tehnološkog elementa. Oslonac za ruku se može koristiti kao rukohvat prilikom zatvaranja vrata, i u isto vrijme je kućište za komande električnog podizača prozora. Još jedan izuzetan detalj predstavlja i naizgled lebdeći kontrolni skup tastera, u koje su integrirane komande za podešavanje sjedišta i ručica za otvaranje vrata.
Specijalni dizajn opcione Avantgarde opreme ili sportskih sjedišta nove C-Klase koristi slojeve kožne presvlake, što omogućava nevjerojatnu udobnost kontaktnih površina sjedišta u odnosu na tijelo. Nasloni za glavu su potpuno novog dizajna i pričvršćeni su za leđni naslon oblogom ispod koje se nalazi mehanizam za podešavanje. Za C-Klasu dostupna je kontrolna ploča presvučena vještačkom kožom kao i pojasni dijelovi u nappa stilu (opciona oprema, standard u AMG liniji opreme).
Asortiman dostupnih ukrasnih obloga je veoma raznovrstan i bez obzira na odabranu kombinaciju u najboljem svjetlu prikazuje ljepotu novih površina. U Mercedesu posebno ističu interpretacije furnira sa otvorenim porama u smeđim tonovima, kao i crni furnir sa otvorenim porama od drveta, koji je kombiniran sa izuzetno finim ukrasnim detaljima od pravog aluminija integriranim u konture instrument panela.
Nova C-Klasa pravi značajan iskorak u odnosu na sve njene prethodne varijacije i preuzima neka od najvažnijih tehnoloških dostignuća izravno od reprezentativne S-Klase. Novi model je u limuzinskomikaravanskomizdanjuvećponuđeneuropskimkupcima, dokćeinformacije o cijenama za našetržišteiterminimaprvihisporukabitidostupneuskoro.
POGON
Prvi OM 654 M Mercedesov dizel sa integriranim starter generatorom i 48-voltnim električnim sustavom ugrađen je u novu C-Klasu. Osim elektrifikacije, koja uključuje i upotrebu električnog kompresora rashladnog sredstva za sustav klimatizacije, za dobivanje snage do 195 kW plus dodatnih 15 kW od EQ Boost sustava zaslužno je nekoliko inovacija. Tu je nova radilica koja omogućava duži hod klipa i radnu zapreminu od 1.992 ccm (ranije 1.950 ccm). Pritisak ubrizgavanja povećan je na 2.700 bara (prethodno 2.500). Za brz odziv na pritisak papučice gasa i ujednačenu isporuku snage zaslužna su dva turbo punjača hlađena vodom, oba sa promjenljivom geometrijom turbine. I za kraj tu je i rashladni kanal napunjen natrijom u čelu svakog klipa, koji omogućava brzo smanjenje kratkotrajnih temperaturnih vrhunaca u komorama za sagorijevanje. Osim dvolitrenog dizelaša Mercedes je značajno unaprijedio i četvorocilindarski M 254 benzinski motor sa drugom generacijom starter-generatora i dodatnom snagom od 15 kW (200 Nm). Automatski 9G-TRONIC predstavlja standardnu opremu, unaprijeđen je i prilagođen radu sa ISG-om. Značajna poboljšanja napravljena su i na 4MATIC pogonu na sva četiri kotača, koji sada ima mogućnost isporučivanja većeg okretnog momenta na prednje kotače, kako bi se što bolje rasporedilo osovinsko opterećenje. Nova C-Klasa će ubrzo nakon početka prodaje dobiti i suvremene Plug-in hibridne pogonske opcije, sa električnim dometom od 100 kilometara.