NOVITET - Mercedes EQA: Za broj manji od EQC modela
Mercedes sa broj manjim EQA želi električnu pogonsku tehnologiju približiti širokom krugu njegovih kupaca, koji su do sada bili orijentirani ka njegovim standardnim modelima A i B segmenta…
Dizajnerski EQA jasno asocira na GLA iz kojeg je izveden, ali i donosi neka obilježja karakteristična za Mercedesov električni program (EQ). Kao najupečatljiviji detalj s vana ističe se nova, aerodinamično zatvorena maska hladnjaka sa minimalnim otvorima za hlađenje u sportski profiliranom prednjem braniku. Tu su i potpuno nova svjetlosna tijela, koja su LED lajsnom čitavom širinom vizualno stopljena sa maskom, čineći tako jednu veoma upečatljivu cjelinu. Na bokovima se ističu karakteristični lamelarni 20-inčni alu naplaci, koji dizajnom i kombinacijom metalizirane i bakarne boje neodoljivo podsjećaju na unutrašnjost elektromotora. Stražnji dio upečatljivim čine spojena LED svjetla sa karakterističnom grafikom, a specifičan dizajn dobio je i aerodinamično oblikovan branik.
Interijer je koncepcijski i sadržajno gotovo u potpunosti isti kao kod standardnog GLA modela. Najveće razlike ponuđene su kroz specifičan izbor svijetlih materijala i drugačije stiliziran grafički prikaz na dva spojena 10,25-inčna zaslona najsuvremenije Mercedesove MBUX multimedije. Podsjećamo da ona sada nudi uvid u najvažnije parametre električnog pogona: kapacitet baterija, autonomiju, potrošnju energije, njene trenutne tokove i slično. Komfor je na razini ostvarenja koja nudi GLA, dok je ambijentalno osvjetljenje kabine nešto intenzivnije. Zbog baterija smještenih u pod vozila i straga, te pratećih elektronskih sustava, kapacitet prtljažnika je smanjen sa 435 litara, koliko iznosi kod benzinskog GLA (dizel 425 l zbog AdBlue sistema), na 340 l. Najveća zapremina kod EQA iznosi 1.320 litara, dok je kod GLA 1.430. Najdrastičnija razlika između ova dva modela vezana je za njihovu masu. Naime, u Mercedesu navode da model EQA 250 spreman za vožnju teži 2.050 kilograma, dok se masa GLS modela kreće u rasponu od 1.430 kilograma koliko teži najlakši model do 1.765 koliko ima najteži.
Razlika u masi, prema Mercedesu, u dinamičkom pogledu, ali i u pogledu ekonomičnosti, anulirana je najsuvremenijim elektronskim upravljačkim sustavom za nadzor pogona i praćenje potrošnje energije. Tu se prije svega misli na veoma sofisticiran Eco režim vožnje koji, osim što utiče na pogonski sklop automobila, sada ima i aktivnu komponentu, koja na osnovu navigacionih podataka i trenutnog stanja na putu sa aktualnim ograničenjima brzine sugerira vozaču kako treba voziti da bi smanjio potrošnju energije na minimum. Sustav ima mogućnost i aktivnog praćenja trenutne potrošnje, topografije tertena, vozačevog stila vožnje, te predviđa i savjetuje vozača kada bi i gdje mogao ili trebalo da se zaustavi kako bi dopunio baterije. Na ovaj način smanjuje se vrijeme potrebno za zadržavanje na punjačima, štedi energija, ali i racionalnije iskorištava vrijeme koje vozač provodi za upravljačem. Kao dodatni vid olakšavanja korištenja električnih vozila Mercedes nudi i pristup „Me Charge“ sustavu, koji omogućava korištenje najveće svjetske mreže punionica (ima više od 450.000 punjača). Vlasnik električnog vozila se treba samo registrirati u „Me Charge“ sustav i svaki naredni puta naplata punjenja će se obaviti automatski povezivanjem sa Mercedesovom multimedijom.
Novi EQA već je dostupan europskim kupcima po početnoj cijeni od 47.540 eura, koja se na njemačkom tržištu zahvaljujući subvencijama smanjuje na 40.000 eura.