NOVITET - Renault Megane E-Tech Electric
Šarmantan, a ekološki osviješten
Mada nema ni dizajnerske, a ni koncepcijske sličnosti sa standardnim Meganeom, prvi Renaultov električni crossover koristi njegovo ime da privuče pozornost na inovativnu pogonsku tehnologiju i suvremen koncept baterijskog automobila…
Ono što nam je 2020. godine ponudio kao Renault Megane eVision Concept francuski proizvođač je u međuvremenu doradio i predstavio nam kao potpuno funkcionalan električni automobil, koji je dobio zvanični naziv Megane E-Tech Electric.
Kao osnova za razvoj uzeta je najnovija CMF-EV platforma, na kojoj je do sada već predstavljen Nissanov crossover Ariya. Kao i u svim dosadašnjim situacijama u kojima su Renault i Nissan blisko surađivali, i Megane E-Tech i Aryia bit će tehnološki blizanci, koji će se međusobno razlikovati dizajnom i stilom.
Osim po integraciji pogonskog sklopa i baterija u pod vozila, CMF-EV platforma karakteristična je i po produženom međuosovinskom razmaku od 270 centimetara, te ukupnoj dužini od 421 cm, koja se čini još kompaktnijom zbog kratkih karoserijskih prevjesa.
Ovakav koncept pružio je uzornu dizajnersku skladnost i vizualnu dinamiku koja do sada nije bila karakteristična za Renaultove crossover i SUV modele. U tehničkom opisu novog vozila stoji da ono koristi veoma tanke, 11 cm debele baterije, koje su omogućile optimalno iskorištavanje putničkog prostora i podizanje kabinskog komfora na visoku razinu.
Ukupna visina vozila iznosi 150 cm, s tim da je njegovo težište spušteno nisko, točnije čak devet centimetara niže nego kod aktualnog kompaktnog Meganea pogonjenog motorima s unutarnjim sagorijevanjem.
Raspored mase je ravnomjerniji, jer je to omogućila nova platforma, pa u Renaultu ističu da će E-Tech Electric biti sposoban da ponudi bolju dinamiku i upravljivost u vožnji. Značajan podatak je i da su nove baterije značajno lakše u odnosu na dosadašnje, te 40% kompaktnije u usporedbi sa onima koje se ugrađuju u model Zoe.
Renault je ponudio dvije razine kapaciteta litij-jonskih NMC baterija od 40 kWh, odnosno 60 kWh. Baterije koje je razvio LG imaju veći udio nikla i manji kobalta, što povećava njihovu energetsku gostoću. Uz njih treba navesti i da posjeduju novi sustav hlađenja sa tečnošću u donjem dijelu kućišta i laganim aluminijskim cijevima.
Manja baterija omogućava domet od 300 kilometara, dok će sa većom po WLTP standardu biti moguće preći 460. LG i Renault daju osmogodišnju garanciju na baterije, odnosno u tom roku će besplatno zamijeniti sve one baterije čiji kapacitet padne ispod 70% deklariranog. Mogućnosti punjenja su višestruke, što znači da E-Tech Electric može da koristi 130 kW jake punjače na auto-putevima, odnosno 22 kW koji su uglavnom dostupni u urbanim sredinama.
Renault je objavio da će Megane E-Tech Electric proizvoditi kao vozilo namijenjeno fizičkim i pravnim licima. U drugom slučaju mogućnost brzog punjenja i veća baterija bit će standard. Fizička lica moći će računati i na opciju AC punjača sa snagom punjenja od 7 ili 22 kW. Za pogon je zadužen sinkroni elektromotor koji zajedno sa kvačilom ima masu od 145 kg.
Motor će imati dvije razine snage, od 130 (250 Nm) i 218 „konja“ (300 Nm). Snažnija verzija od 0 do 100 km/h ubrzava za 7,4 sekunde i može da postigne najveću brzinu od 160 km/h. Naručivanje novog Megane E-Tech Electric modela u Francuskoj je moguće od 1. veljače, a cijena ulaznog modela iznosi 35.200 eura.
INTERIJER
Interijer predstavlja do sada serijski neviđeno rješenje u Renaultovom pogonu sa digitalnim panelom koji spaja instrumente i multimediju. Instrumenti se projektiraju na 12,3-inčnom zaslonu, dok je za upravljanje multimedijom predviđen centralni 12-inčni na dodir osjetljivi zaslon.
Oba sustava se odlikuju vrhunski čistim zaslonskim prikazom sa visokom rezolucijom od 1.920 x 720 piksela kod instrumenata, odnosno 1.250 x 1.562 piksela kod multimedije. U baznoj opremi će biti dostupan 8-inčni centralni zaslon.
Optimalnu brzinu rada omogućava Qualcommov Snapdragon procesor, dok će se pametni uređaji sa multimedijom moći povezati bežično ili preko USB-C priključka zahvaljujući unaprijeđenom OpenR Link sustavu. U početnoj opremi nalazi se Arkamys audio sustav, dok je moćniji Harman Kardon moguće doplatiti u drugom paketu, a u trećem će biti serijski.