NOVITET - Volvo C40 Recharge: Dopadljiv već na prvi pogled
Volvova filozofija prema kojoj će švedski proizvođač u skorijoj budućnosti prodavati isključivo električne automobile sve je izraženija, a najnoviji plod ove ideje je urbani crossover C40 Recharge...
Polovica Volvovog prodajnog asortimana do 2025. godine trebali bi biti električni automobili. Nakon što je sa XC40 Recharge modelom predstavljenim krajem 2020. godine najavio ozbiljniju afirmaciju svog električnog programa, Volvo nas je ovoga puta upoznao sa jednim koncepcijski zanimljivijim modelom sa oznakom C40.
Drugi Volvov „električar“ zasnovan je na modularnoj CMA platformi, koju njegovi automobili dijele sa modelima kineskog Geealya i Link & Co. Na istoj osnovi temelji se i Volvov luksuzni podbrend Polestar, odnosno njegov model 2. Novi C40 zvanično je deklariran kao SUV, ali nećemo pogriješiti ni ako ga definiramo kao SUV Coupe, jer tako i izgleda zahvaljujući lučno padajućoj liniji krova.
Vanjski dizajn, u mnogim detaljima sličan je vizualnim rješenjima koja možemo da vidimo kod standardnog XC40 modela. Tu se prije svega misli na prednji dio vozila sa prepoznatljivim LED svjetlima u kojima se ocrtava slovo T, odnosno „Torov čekić“, kako ovaj detalj nazivaju Šveđani. Maska hladnjaka je zatvorena kao na XC40 Recharge modelu, dok je prednji branik nešto dinamičnije oblikovan sa otvorenijim usisnikom zraka na sredini. Bočne strane su gotovo identične, kako po limenim površinama tako i staklenim, ali je krov zaobljeniji kod novog modela i ima vizualno dramatičnije oblikovan C stup. On se kupeovski izdužuje ka stražnjem braniku i zajedno sa atraktivno oblikovanim LED svjetlima i spojlerom na petim vratima čini veoma interesantan završetak skladne dizajnerske vizije. Kao takav trebalo bi prije svega da bude zanimljiv mlađim kupcima, ali i svima onima koji žele da voze upadljiv električni automobil.
Interijer nam ne nudi iznenađenja. Ispred vozača su najsuvremeniji digitalni instrumenti, koji podržavaju nekoliko različitih prikaza, na kojim su uvijek dostupne informacije o stanju baterija i autonomiji. Sredinom instrument panela dominira 9-inčni zaslon multimedije, sa Volvovim konceptom koji podrazumijeva minimalan broj klasičnih prekidača i visok stupanj luksuza. U kabini ima dovoljno mjesta za četiri osobe, kojima su na raspolaganju standardni prtljažnik zapremine 413 litara i pomoćni ispod prednjeg poklopca sa 31 zapremine.
Volvo nije objavio cijenu C40 modela, ali se očekuje da bi trebalo da bude veća od one za XC40 Recharge koji košta 60.000 eura.
POGON
Pogonska koncepcija oslanja se na kombinaciju sa dva elektromotora, koji su ugrađeni na prednju, odnosno stražnju osovinu. Zajedno mogu ponuditi 408 KS, odnosno 660 Nm okretnog momenta, što je dovoljno da se 2.185 kilograma težak SUV od 0 do 100 km/h ubrza za 4,9 sekundi i da dostigne najveću brzinu od 180 km/h.
Električna energija potrebna za pogon akumulira se u 78 kWh bateriji, koja se na trofaznom brzom punjaču može napuniti do 80% za 40 minuta. Autonomija je deklarirana na 420 kilometara.