Dnevni.ba - PRELOADER

Novo istraživanje pokazalo da vam ispijanje kave može produljiti životni vijek

09 Sij 2025


Novo istraživanje pokazalo da vam ispijanje kave može produljiti životni vijek
Kava

O utjecaju kave i kofeina na zdravlje naveliko se piše i dok mnogi stručnjaci tvrde da kava nije dobra za zdravlje, nedavno je objavljeno istraživanje koje je pokazalo da bi vam redovito ispijanje kave moglo produljiti život.

U prosincu 2024. godine, znanstvenici sa Sveučilišta u Coimbri u Portugalu objavili su istraživanje pod nazivom "Utjecaj unosa kave na starenje ljudi: Epidemiologija i stanični mehanizmi", koje je pokazalo kako kava može pomoći u smanjenju smrtnosti.

"Unos kave smanjuje smrtnost povezanu s kardiovaskularnim, cerebrovaskularnim, respiratornim bolestima i rakom, kao i neke od glavnih uzroka funkcionalnog pogoršanja kod starijih osoba, kao što su gubitak pamćenja, depresija i slabost", objašnjavaju autori u uvodu.  

Ispijanje kave može produljiti životni vijek za čak 1.8 godina
Njihovo je istraživanje otkrilo da umjerena konzumacija kave, od jedne do tri šalice dnevno, može produljiti životni vijek za čak 1.8 godina, a koristi su vidljive i kod muškaraca i kod žena. Osim toga, čak je utvrđeno i da je konzumacija kave bez kofeina povezana s manjim rizikom od smrti.

No, to nije sve. Istraživanje je otkrilo i da su svi odrasli ljudi koji su sudjelovali u ovom istraživanju izvijestili da su nakon popijene kave bili boljeg raspoloženja.

"Znamo da svjetska populacija stari brže nego ikad, zbog čega je sve važnije istražiti prehrambene navike koje bi ljudima mogle omogućiti ne samo dulji, nego i zdraviji život", rekao je neuroznanstvenik Rodrigo Cunha, glavni autor ovog istraživanja, piše index.

ZDRAVLJE


Znanstvenici otkrili zašto neki komarci ipak slijeću na ljude s repelentom

Nova studija objavljena u časopisu Journal of Experimental Biology sugerira da su komarci u stanj...

01 Lip 2026

Simpozij iz dječje kirurgije i urologije s međunarodnim sudjelovanjem u četvrtak u Mostaru

MOSTAR - Svečano otvorenje XXI. Simpozija iz dječje kirurgije i urologije, koji će okupiti stručn...

27 Svi 2026

Znanstvenici upozorili na konzervanse iz hrane. Povezani su s većim rizikom od bolesti

Uobičajeni konzervansi koji se koriste u brojnim kupovnim namirnicama za uništavanje bakterija i ...

21 Svi 2026