Dnevni.ba - PRELOADER

Obiteljski sedmosjed bogate opreme i ekonomičnog pogona

26 Ožu 2025


Obiteljski sedmosjed bogate opreme i ekonomičnog pogona
TEST – Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI PHEV A6 4WD Allnat Caliography

Radikalne dizajnerske promjene na prijelazu dviju generacija za ljubitelje Hyundaija postale su standard koji obično u stopu prate i velike promjene u interijeru. Ni novi Santa Fe nije iznimka, već pravilo koje ugodno 

iznenađuje dozom hrabrosti s kojom su neke dojučerašnje konceptne zamisli dobile velikoserijski karakter...

I dok su na početku afirmacije Hyundaija kao brenda njegove radikalne dizajnerske promjene na prijelazu dviju generacija, starog i novog modela, nailazile na čuđenje europskih kupaca, danas je takav princip snažan adut za diskvalificiranje konkurenata, koji se slijepo drže dizajnerske evolucije. Novi Santa Fe radikalno je drugačiji od prethodnog. Po jednima je i isto toliko bolji, a po drugima previše progresivan po svim pitanjima. Od prve generacije Santa Fea do najnovije pete prošle su 22 godine. 

Za dva desetljeća korejski SUV se od prvobitnih 4,5 metara razvukao na sadašnjih 4,83 kako bi u njega spakirao sav dosadašnji tehnološki napredak, a on je doista ogroman. Prva generacija predstavljena je 2001. godine u trenutku kada je korejska tvrtka imala ambiciozne planove, ali i ograničen budžet. Bio je to automobil prepoznatljivog, ali istodobno neupadljivog industrijskog dizajna. Novi model je nešto potpuno drugačije, automobil razvijen s velikim budžetom, ali i dizajnerskom slobodom nedostižnom mnogim konkurentima. 

Razvijen pod motom „Open for More", koji bi u prevodu na naš jezik glasio „otvoren za više", Hyundai je svana ponudio vrlo originalan, istovremeno jednostavan, ali u biti moderan i funkcionalan dizajn, koji karakteriziraju uglate forme i jedinstvena pixel LED svjetla. Dugogodišnja praksa korejskih dizajnera da novi model u potpunosti raskida sve veze sa starim i nudi radikalno drugačiji pristup u karoserijskom oblikovanju na prijelazu dviju generacija Santa Fea naprosto je kulminirala. 

Hunday santa fe (2)

I dok je na početku ovakav pristup nailazio i na kritike vjernih obožavatelja koje su zbunjivale velike transformacije u izgledu, on je vremenom postao zaštitni znak Hyundaija, pa i jedno od njegovih najjačih oružja u borbi s konkurencijom, koja se uglavnom fokusirala na bezvremenski evolutivni dizajn. Čitavom dužinom krova postavljeni su i snažni nosači, koji automobilu daju originalan izgled iz profila. 

Oni su zanimljivi i jer su dizajneri radi lakšeg pristupa krovu vozila u C-stupu napravili praktičan oslonac za ruku, skriven preklopnim poklopcem koji je moguće i zaključati. Osnovne vizualne značajke novog modela jesu ravne karoserijske linije te jedinstvena stilska i funkcionalna rješenja. Najupečatljiviji detalj vanjskog dizajna jesu nove svjetlosne grupe koje koriste pixel LED tehnologiju, u okviru koje dominira slovo „H". Ono se ocrtava kako u glavnim tako i u stražnjim svjetlima. Ozbiljne namjere naglašene su svana i 20-inčnim aluminijskim kotačima, ali i raskošnom visinom od čak 1.720 milimetara. 

U skladu sa off-road standardima, donji dijelovi vrata, pragovi, lukovi kotača i blatobrana oklopljeni su lakiranom plastikom. 

Lakirani elementi vizualno su upečatljivi, ali nema govora da pružaju bezbrižnost u off-road vožnji kao što to pruža obična nelakirana plastika. Najviše rasprava po pitanju dizajna izazvao je stražnji dio vozila, koji finalnim rješenjem neodoljivo podsjeća na električni model Ioniq 5. Za mnoge potpuno ravna peta vrata odstupaju od modernog ostatka automobila, mada njihov dizajn ima praktični smisao. Naime, kod podizanja vrata funkciju pozicija preuzimaju svjetla u braniku. Na ovaj način zadržava se visoka razina sigurnosti u noćnoj vožnji i smanjuje mogućnost naleta ostalih vozila zbog nedovoljne vidljivosti. 

Hunday santa fe 1 (1)

Sam otvor prtljažnika pravilnog je oblika i 145 milimetara širi nego kod prethodnika, što olakšava pristup, ali i omogućuje jednostavan utovar kabastog tereta poput kofera, kutija ili namještaja. Peta vrata pokretana su električnim putem, a aktiviranje mehanizma moguće je obaviti preko tipke na ključu ili u kabini te pomicanjem noge ispod branika. 

Osnovni obujam prtljažnika sa dosadašnja 634 litra povećana je na 725 litara, a preklapanjem sjedala drugog reda dobiva se više od dvije tisuće litara slobodnog tovarnog prostora. Mada je međuosovinski razmak novog modela samo pet centimetara duži od prethodnog, a širina je ista, s novom arhitekturom interijera omogućeno je učinkovitije iskorištavanje kabinskog prostora. Vozač se u takvom ambijentu osjeća privilegirano, a gotovo sve oko njega, pa i sam upravljač, podešava se električnim putem.

Dizajneri su u kabini ponudili jednostavne ravne linije i površine u koje su uklopili najsuvremenije digitalne sustave, mnoštvo praktičnih pretinaca i klasičnih tipki. Među prvima u klasi Santa Fe je dobio i panoramski zakrivljeni zaslon multimedije, koji integrira dva 12,3-inčna zaslona visoke rezolucije. Grijana, ventilirana i električno pokretana sjedala u najbogatijem testnom paketu presvučena su kožom Nappa, strop je obložen mekanom alkantarom, dok kabinski prostor kvalitetnim zvukom ispunjava ozvučenje Bose. U prvom planu na centralnoj konzoli su dva bežična punjača za mobitele, a po kabini i prtljažniku raspoređene su klasične i USB utičnice preko kojih je moguće ostvariti kabelsko punjenje eksternih uređaja. 

Hunday santa fe 1 (2)

Hunday santa fe 1 (3)

Stražnja klupa višestruko je podesiva sprijeda, straga, po nagibu i sklopiva, a putnici u drugom redu imaju i odvojene komande klimatizacije. Kvaliteta više kod novog modela jeste odlična zvučna izolacija, zahvaljujući kojoj je boravak u kabini ugodan kao u najboljim premium limuzinama. Kao i do sada, unutrašnje uređenje nudi kombinaciju 2+3+2 sjedala, što omogućuje ugodan transport sedam putnika. Trećem redu pristupa se jednostavno zahvaljujući preklopivim sjedalima drugog reda i širokim stražnjim vratima, koja se, kao što možete vidjeti, otvaraju gotovo pod kutom od 90 stupnjeva. Osnovni hibridni Santa Fe starta s cijenom od 97.490 KM, dok je pogonski složeniji plug-in hibrid u ulaznom izdanju dostupan za 119.990 KM. Tko želi model poput testnog, morat će u startu izdvojiti 129.490 KM, odnosno 124.490 KM, koliko on košta u sklopu trenutne akcije. Odluči li ga nadograditi s nekoliko opcijskih dodataka, taj će iznos porasti na 130.490 KM.

Hunday santa fe 1 (5)

POGON 

Za pogon novog Santa Fea namijenjena su dva hibridna sklopa. Klasični hibrid raspolaže kombiniranom snagom od 215 KS, od čega 160 KS osigurava 1,6-litreni benzinac, a 65 KS elektromotor. Testni, plug-in pogon kombiniran je sa baterijom od 13,8 kWh, koja se na kabelskom punjaču kapacitete 3,6 kW može napuniti za 3,5 sati. U ovoj kombinaciji benzinski motor također ima 160 KS, ali je elektromotor jači i raspolaže sa 98 KS. Pogon je uglađen, bez prevelike razine buke, koja je osjetnija samo kod maksimalnog angažmana benzinskog motora, i u praksi zadovoljavajuće dinamičan sa ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 9,3 sekunde i najvećom brzinom od 180 km/h. Ovaj koncept pogona maksimalnu učinkovitost postiže u gradskoj i laganoj vožnji. Ona se u idealnoj situaciji započinje s napunjenom baterijom, koja omogućuje električnu autonomiju od 54 kilometra. 

Baterija se može puniti i regenerativnim kočenjem, koje je opet najučinkovitije u gradu, gdje ima najviše učestalih kočenja. S maksimalnim angažmanom elektromotora 100 kilometara je moguće prevesti sa potrošnjom benzina manjom od četiri litra, što je impresivan rezultat za 2,2 tone težak SUV.

AUTO


Audi R8: Sasvim izvjestan povratak legende

Više od godinu dana prošlo je otkako se Audi oprostio od svog slavnog R8, a dok je ...

26 Ožu 2025

Morgan Supersport: Novi klasik sa srcem BMW-a

Morgan zatvara poglavlje modela Plus Six i otvara novo sa potpuno drugačijim automobilom – ...

26 Ožu 2025

HYUNDAI

Hyundai je upravo predstavio novi koncept. Izgleda fantastično

Hyundai nastavlja istraživati granice električne mobilnosti i performansi kroz futurističke konce...

26 Ožu 2025