Prodajni podaci iPhonea pokazuju zabrinjavajući trend za Apple
iPhone
Appleovi mobilni uređaji redovito predvode listu najprodavanijih telefona na svijetu, no u kompaniji ipak ne mogu biti zadovoljni s posljednjim trendom, prenosi Zimo.
Nakon što je godinama prodaja Appleovih telefona konstantno rasla te su različiti modeli iPhonea redovito zauzimali više od 6-7 mjesta među top 10 najprodavanijih telefona na svijetu, čini se kako se ove godine situacija lagano mijenja. Informacije o padu potražnje za njihovim mobilnim uređajima mrežom kruže još od početka godine, što se pogotovo odnosi na kinesko tržište, a posljednje objavljeni podaci o potražnji za novom generacijom njihovih telefona na američkom tržištu također ne nude previše razloga za optimizam.
Iako je u prvom kvartalu ove godine iPhone 15 Pro Max bio najprodavaniji smartphone na svijetu, podaci za prva tri mjeseca u SAD-u pokazali su kako je udio telefona iz serije iPhone 15 manji u ukupnoj prodaji iPhonea manji u odnosu na prethodnu generaciju. Tako su u SAD-u tijekom prvog kvartala modeli iz serije iPhone 15 zauzeli 68 posto u prodaji u odnosu na ukupnu prodaju Appleovih telefona. To je pad od sedam posto u odnosu na prošlu godinu kada su telefoni iz serije iPhone 14 zauzeli 75 posto prodaje Appleovih pametnih telefona.
Što se drugog kvartala tiče, serija iPhone 15 također je zabilježila pad u odnosu na prethodne modele te je zauzela 67 posto ukupne prodaje iPhonea u SAD-u, dok je u isto vrijeme godinu dana ranije tadašnja posljednja generacija (iPhone 14) zauzela čak 79 posto ukupne prodaje Appleovih smartphonea.
Ovi podaci pokazuju kako korisnicima više nisu toliko važni najjači modeli telefona s najsnažnijim hardverom i najnovijim opcijama. Jedan od razloga za to jest činjenica što nove generacije telefona najčešće više ne donose neka revolucionarna poboljšanja i novitete zbog kojih bi se korisnicima isplatilo dati više novaca za takve uređaje.
Porast potražnje za starijim modelima, a na račun posljednje generacije iPhonea, sigurno nije dobra vijest za Apple. Naime, cijena starijih modela je manja u odnosu na novu generaciju koja ima veću prodajnu maržu, što se odražava i na Appleove prihode, piše Tech Times.