Prvi digitalni radnici zaposleni u bankarstvu

Bankarstvo
Bank of New York Mellon objavio je da sada zapošljava desetine „digitalnih radnika“. Novi zaposlenici u bankarstvu su zasnovani na umjetnoj inteligenciji, imaju vlastite pristupne profile i rade rame uz rame sa ljudskim zaposlenima.
Poput pravih zaposlenih, digitalni zaposlenici imaju nadređene kojima odgovaraju i funkcioniraju autonomno u oblastima poput programiranja i provjere instrukcija za plaćanje, izjavila je izvršna direktorca za informacijske tehnologije Leigh-Ann Russell. Uskoro će, kako je dodala, imati i pristup vlastitim email adresama. Te će moći komuniciratis kolegama putem platformi poput Microsoft Teamsa.
„Ovo je naredni nivo razvoja“, rekla je Russell. Iako je tehnologija još u početnoj fazi, uvjerena je da će „za šest mjeseci postati veoma rasprostranjena“.
Ono što BNY naziva „digitalnim radnicima“, druge banke mogu označiti kao „AI agente“. Iako industrija još nema jedinstvenu terminologiju, jasno je da AI sve više zauzima prostor u financijskom sektoru.
Neke banke ne daju ovim sustavima puni pristup kao BNY. Ipak, mnoge razvijaju aplikacije koje sve više imitiraju rad i tokove procesa ljudskih zaposlenika. Naročito u oblastima razvoja softvera i istraživanja,piše The Wall Street Journal (WSJ).
JPMorgan Chase, recimo, i dalje razmatra optimalne kontrole pristupa, upravljanje i integraciju sustava. Kao i pitanje koliko „ljudski“ ovi sistemi treba da izgledaju.
Ograničavanje pristupa
BNY je naveo da je bilo potrebno tri mjeseca da se u okviru njihovog AI centra razviju dva digitalna radnika. Jedan je fokusiran na otklanjanje sigurnosnih ranjivosti u kodu, a drugi na validaciju instrukcija za plaćanje. Svaki od tih digitalnih identiteta može postojati u više instanci, pri čemu je svaka dodijeljena konkretnom timu. Na taj način, nijedan digitalni radnik nema širok pristup informacijama u čitavoj kompaniji, pojasnila je Russell.
Zahvaljujući sopstvenim nalozima, digitalni radnici mogu samostalno koristiti iste aplikacije kao i ljudi. Na primjer, digitalni inženjer može ući u sustav prepoznati ranjivost, napisati kod koji je popravlja i poslati ga ljudskom menadžeru na odobrenje.
BNY planira da digitalnim radnicima omogući pristup i drugim komunikacionim sustavima, poput email-a i Microsoft Teams. Kako bi mogli sami kontaktirati menadžere ako naiđu na problem koji ne mogu riješiti. Također, planiraju razvoj digitalnih radnika koji bi se bavili i drugim poslovnim oblastima. Istovremeno, banka najavljuje da će nastaviti zapošljavati i vrhunski ljudski kadar.
U JPMorgan Chase-u, glavni direktor za analitiku Derek Waldron vidi koncept „digitalnih radnika“ više kao koristan model za objašnjenje uloge AI alata u poslovanju. Po njemu, iako ovi sustavi nisu ljudi, ni klasični softver, bit će potrebne nove forme pristupa i menadžmenta. Koliko im točno pristupa treba dati – ostaje otvoreno pitanje koje se rješava od slučaja do slučaja.
Waldron očekuje budućnost u kojoj svaki zaposleni ima svog AI asistenta, a svaki klijent svog AI „savjetnika“. Već sada 230.000 zaposlenih ima pristup internom AI chatbotu. Cilj je da se razviju autonomnije i specifičnije verzije prilagođene pojedinim radnim grupama, piše Financa.
Scott Mullins, direktor za financijske usluge u Amazon Web Services (AWS), kaže da je pitanje integracije digitalnih i ljudskih radnika ključno za cijelu finansijsku industriju. „Kako uskladiti zajednički rad?“ pita se on. Kada je riječ o digitalnim radnicima, dodaje: „Kako ih upravljati? Kako ih obučavati? Koji je novi operativni model? Na ta pitanja svi trenutno pokušavamo da nađemo odgovore.“