Dnevni.ba - PRELOADER

Red Bull Desert Wings ima moćan tim za reli Dakar

30 Pro 2022


Red Bull Desert Wings ima moćan tim za reli Dakar

Reli Dakar 2023 bit će 45. izdanje kultne trke, te četvrto koje se održava u Saudijskoj Arabiji. Od 31. prosinca 2022. do 15. siječnja 2023. godine, najbolji svjetski vozači terenskih trka će u 14 etapa preći 8.549 kilometara, od čega će 4.706 km biti „specijalne“ dionice. Tim Red Bull Desert Wings ponovo se može pohvaliti impresivnim sastavom, prepunim šampiona i velikih imena motosporta.

Počeci relija Dakar datiraju iz 1977. godine, kada je francuski motociklista Thierry Sabine zalutao u libijskoj pustinji tokom relija Abidjan-Nica. Nakon što je uspio pronaći izlaz iz pustinje Francuz je odlučio da na osnovu svog iskustva kreira trku koja bi start imala u Evropi, nastavljala se u Alžiru, preko Sahare, sve do cilja u Dakaru. Od tada se reli iz Afrike selio do Južne Amerike, a sada i Saudijske Arabije.

https://www.youtube.com/watch?v=jmXFCz1LR2c&t=2s

Reli traje između 10 i 15 dana, sa po jednom etapom svakog dana, a svaka od njih sadrži barem jednu „specijalnu“ dionicu dugu nekoliko stotina kilometara, koja može biti cestovna ili off-road.

Najteži protivnik kojeg će takmičari imati je sama ruta, koja je duža i sadrži više pješčanih dina i potencijalnih zamki za vozače nego bilo koja druga otkako se reli preselio na Bliski istok. Takmičari tokom uvodnog dana (prologa) i u 14 etapa trebaju savladati ukupnu razdaljinu od osam i po hiljada kilometara, od čega skoro pet hiljada kilometara čine „specijalne“ dionice. Reli počinje 31. prosinca 2022. u Yanbuu na obali Crvenog mora, a završava 15. siječnja 2023. u Dammamu u Arapskom zaljevu.

Tim Red Bull Desert Wings tradicionalno je u konkurenciji za najviša odličja. I ove godine njihova ekipa obiluje velikim šampionskim imenima, ali i novim obećavajućim talenatima, spremnim da idu do krajnjih granica na pijesku Saudijske Arabije, u najtežem testu izdržljivosti u svijetu motosporta.

Kada je riječ o kandidatima za titulu u kategoriji automobila, logično je početi od aktuelnog prvaka Nassera Al-Attiyaha (Katar). On je sa Mathieuom Baumelom (Francuska) osvojio Dakar 2022, te prvo izdanje FIA Svjetskog rally-raid prvenstva. U Saudijsku Arabiju stižu sa Toyotom GR DKR Hilux T1+. „Spremni smo da branimo titulu. Bilo bi nevjerovatno ponovo pobijediti“, kaže 51-godišnji Kataranin.

Toyote Hilux vozit će i dvojci Giniel De Villiers/Dennis Murphy (Južna Afrika) i Lucas Moraes (Brazil)/Timo Gottschalk (Njemačka). Zanimljivo je da je ovo De Villiersu (pobjedniku iz 2009.) čak 20. učešće na reliju Dakar, dok će Moraes debitovati. „Takmičiti se u ovoj trci u najvišoj kategoriji za reli vozača je kao stići do Formule 1“, rekao je Moraes.

Sébastien Loeb (Francuska) je na prošlom izdanju relija završio kao drugoplasirani iza Al-Attiyaha, a isto se desilo i u Svjetskom rally-raid prvenstvu. Rekorder po broju WRC titula (devet) i njegov suvozač Fabian Lurquin (Belgija) vozit će BRX Prodrive Hunter, a cilj im je ovog puta vrh pobjedničkog postolja.

„Na prošlom Dakaru, kao i tokom sezone, bili smo konkurentni. U pogledu učinka, možemo parirati Nasseru“, samouvjeren je Loeb.

Ekipa Audi Sporta je za drugi dolazak u Saudijsku Arabiju remontirala svoj prototip na električni pogon. U Audiju RS Q e-tron E2 za titulu će se boriti trostruki pobjednici Dakara, Španci Carlos Sainz i Lucas Cruz. „Cilj mora biti borba za pobjedu“, optimističan je Sainz, popularni 'El Matador'.

Sainzu se u timu Audi Sporta ponovo pridružio i „gospodin Dakar“ lično: 14-struki šampion, Francuz Stéphane Peterhansel, sa suvozačem i zemljakom Edouardom Boulangerom. Uz njih, Audi Sport će još jednom predstavljati i Šveđani Mattias Ekström i Emil Bergkvist. „Vozio sam mnoga vozila u pustinji, ali Audi je naprosto senzacionalan na dinama“, oduševljen je svojim automobilom Peterhansel.

Španjolka Laia Sanz je legenda pustinjskih trka zahvaljujući sjajnim nastupima na dvotočkašima, upisavši i jedan plasman među prvih deset. Ona nastavlja svoj prelazak na četiri točka, a na narednom Dakar reliju takmičit će se u Astraninom T1 buggyju, uz suvozača Maurizia Gerinija (Italija). „Na Dakar po drugi put dolazim u automobilu, s ciljem da popravim prošlogodišnji rezultat“, kaže Sanz.

Još jedan redovan učesnik relija koji je dva točka zamijenio sa četiri je Poljak Kuba Przygonski. Njegova ambicija - sasvim realna - je da svoj MINI sa suvozačem Armandom Monleonom (Španija) doveze do pobjedničkog postolja. „Zaista jedva čekamo reli Dakar, jer ćemo moći da vidimo kakav je potencijal našeg automobila u poređenju sa drugima“, izjavio je Przygoński.

Aktuelni pobjednik relija Dakar u kategoriji motocikla i osvajač FIM Svjetskog rally-raid prvenstva, Britanac Sam Sunderland, u pohodu na svoju treću pobjedu na Dakaru predstavljat će tim Red Bull GASGAS Factory Racinga. „Izgleda da će reli 2023. godine biti jedan od najtežih ikada. Nemam nikakvih iluzija u pogledu toga šta to znači“, izjavio je Sunderland.

Za Red Bull GASGAS Factory Racing nastupit će i Australac Daniel Sanders (četvtoplasirani 2021. godine), a na svom KTM 450 Rally motociklu ponovo će biti dvostruki pobjednik Dakara Toby Price. „Teren u Saudijskoj Arabiji reli čini jako brzim. U nekim etapama sprinta se do kraja“, kaže Sanders.

Ekipa Red Bull KTM Factory Racinga u svom sastavu takođe ima bivše šampione Matthiasa Walknera (Austrija) i Kevina Benavidesa (Argentina), a uz njih su još i Štefan Svitko (Slovačka), Mohammed Balooshi (UAE) i Camille Chapeliere (Francuska).

U kategoriji T3 (lagani prototipi), do nove titule pokušat će doći aktuelni pobjednici Dakara Čileanci Chaleco Lopez i Juan Pablo Latrach.

AUTO


ŠKODA OCTAVIA

Koje aute najviše vole građani BiH?

Koje aute preferiraju građani BiH? Pitanje je to na koje se odgovor može pronaći u kontaktu s ovl...

16 Stu 2024

BYD kreće u lov na Teslu

Iako je Elon Musk i ranije upozoravao na kinesku kompaniju BYD kao vjerojatno glavnog Teslina kon...

07 Stu 2024

UPOZORENJE STRUČNJAKA

Izbjegavajte ovu grešku: Jedan gumb može povećati potrošnju goriva za 20 posto

Otvaranje prozora po lijepom vremenu mnogi rade, ali iznad određene brzine to bi moglo naš...

04 Stu 2024