Dnevni.ba - PRELOADER

Škoda odlučila da se oproba i u električnim izdanjima

08 Ožu 2021


Škoda odlučila da se oproba i u električnim izdanjima

Škoda Enyaq iV je prvi potpuno električni automobil češkog proizvođača za čiji pogon se koristi isključivo struja...

I on je plod dugogodišnje suradnje sa Volkswagenom, koji budućnost vidi u snažnoj elektrifikaciji kako modela matične tvrtke, tako i njenih „satelita“ poput Škode. Enyaq je razvijen na najsuvremenijoj MEB platformi VAG grupacije, koja je već poslužila kao osnova za Volkswagenove modele ID.3 i ID.4. Podsjećamo da je na njoj razvijen i budući Audi Q4 e-tron, koji će biti predstavljen tijekom 2021. godine. Koncepcijski Enyaq predstavlja kompaktni SUV model, koji istovremeno ima i mnogo praktičnih aduta punopravnih monovolumena. Sve u svemu, nešto potpuno novo i do sada neviđeno u Škodinoj gami.

Velikoserijski automobil dizajnerski je sličan Škodinom Vision iV konceptu, predstavljenom prošle godine, ali su njegove linije ipak manje radikalne i prilagođene proizvodnim standardima. Transformacija pojedinih panela i detalja s vana bila je nužna kako bi se što više smanjio koeficijent otpora zraka, koji je sveden na za SUV kategoriju vozila vrhunskih 0,27. I pored toga, Enyaq djeluje veoma interesantno i dinamično, i kombinira izlomljene linije promovirane sa najnovijim modelima poput Octavije, sa inovativnim stilskim rješenjima i za Škodu neobično velikim 21-inčnim aluminijskim naplacima. Podsjećamo da su serijski kotači 18-inčni, te da se klirens progresivno mijenja sa dimenzijama guma, odnosno da standardno iznosi 186 mm.

Sa 4,64 metra dužine Enyaq se gabaritno smjestio između Karoqa i Kodiaqa, u odnosu na kojeg ima tek tri centimetra kraći međuosovinski razmak. Osim do sada najveće maske hladnjaka, koja će se opciono moći dobiti i u verziji osvijetljenoj sa 130 dioda, u prvom planu su agresivna glavna LED svjetla. Kristalna LED maska će imati takozvanu pozdravnu funkciju, te će se osvjetljavati kod zaključavanja i otključavanja automobila, što je inovacija koju je do sada nudio samo BMW na svojim premijum modelima kao što je X6. Velika novost je i da se glavna LED svjetla opciono mogu dobiti u Matrix LED tehnologiji, sa najsuvremenijim aktivnim podešavanjem svjetlosnog snopa. Stražnji dio karakteriziraju LED svjetla u 3D dizajnu i neobično okomita peta vrata, na kojima se nalaze mnogi isti detalji kao i na standardnim modelima, a tu se prije svega misli na velikim slovima ispisani naziv Škoda.

Osim po novom dizajnu i pogonu, Enyaq je specifičan u okvirima Škodine game i po načinu konfiguriranja njegove opreme, odnosno prilagođavanju specifičnim zahtjevima kupaca. Umjesto do sada standardnih paketa opreme, ponuđene su „dizajnerske opcije“. To su suštinski već unaprijed kompletirani paketi opreme, ali sa različitim koloritnim uređenjima interijera i različitim materijalima, koji odgovaraju specifičnim ukusima kupaca. Praktično, ovo znači da ukoliko se netko odluči za stilsku kombinaciju sa jednim dezenom platna, ovaj materijal imat će na sjedištima, ali i na instrument panelu. Isti slučaj je i sa kožom, odnosno sa materijalima različitih boja i dezena. Standardna „dizajn opcija“ za Enyaq iV 50 je Studio dizajn. Model iV 60 ima Loft dizajn postavku inspiriranu modernim stanovima za mlade obitelji. Jedna od karakteristika Loft „dizajn opcije“ je dvobojna instrument ploča. Lodge „dizajn opcija“ je usredsređena na održivost i inovacije. Lounge odlikuje kvaliteta i ekskluzivnost, dok Suite i ecoSuite verzije pružaju klasične luksuzne detalje. Kod RS verzije, RS Lounge „dizajn opcija“ naglašava sportski karakter automobila, dok opcioni RS Suite zrači dinamičnom elegancijom. Osim raznovrsnog izbora „dizajn opcije“, kupci mogu birati i između deset tematskih paketa sa nizom pojedinačnih sadržaja. Stilski dizajniran interijer prema Škodi „stvara prijatan osećaj i daje unutrašnjosti automobila jedinstvenu atmosferu, koja se razlikuje po izboru materijala, tapacirunga, šemi boja i dizajnu instrument ploče“. Da su ekološki osviješteni u Škodi potvrđuju tako što su u interijer ugradili reciklirane materijale, od kojih su neki dobiveni od plastičnih PET boca.

Sam koncept interijera neodoljivo podsjeća na rješenja koja smo do sada imali priliku da vidimo u novoj Octaviji. Razlika ima, a one se prije svega kriju u vanserijskoj prostranosti, koja je rezultat MEB platforme sa baterijama i pogonom smještenim nisko u podu. Raskošnim se čini i prtljažnik čija osnovna zapremina iznosi 585 litara. Poput Octavije, i Enyaq preuzima najsuvremeniju MIB3 multimediju, koja podržava dodirne, gestovne i glasovne kontrole integrirane unutar Škodinog „Laura“ sustava, koji razumije 15 jezika i može tečno da odgovori na njih šest. 

Prodaja Škode Enyaq već je startala na mnogim europskim tržištima, a prvi modeli bit će isporučeni njemačkim kupcima, koji najpovoljniju iV50 verziju  mogu kupiti za 33.800 eura. Taj iznos u praksi može biti i osjetno niži kada se na njega dodaju povlastice, čiji iznos se na razini Europske unije razlikuje od države do države, a u Njemačkoj trenutno iznosi čak 9.000 eura.

AUTO


ŠKODA OCTAVIA

Koje aute najviše vole građani BiH?

Koje aute preferiraju građani BiH? Pitanje je to na koje se odgovor može pronaći u kontaktu s ovl...

16 Stu 2024

BYD kreće u lov na Teslu

Iako je Elon Musk i ranije upozoravao na kinesku kompaniju BYD kao vjerojatno glavnog Teslina kon...

07 Stu 2024

UPOZORENJE STRUČNJAKA

Izbjegavajte ovu grešku: Jedan gumb može povećati potrošnju goriva za 20 posto

Otvaranje prozora po lijepom vremenu mnogi rade, ali iznad određene brzine to bi moglo naš...

04 Stu 2024