Što nam donosi iduća sjednica GV Mostara?Problem parkinga se mora riješiti na zadovoljstvo svih

Odluka o organizaciji i načinu naplate parkiranja na javnim površinama, Odluka o korištenju javnih parkirališta i visini naknade, te Program izgradnje parking-garaža u Mostaru, naći će se na dnevnom redu predstojeće sjednice Gradskog vijeća, koja je zakazana za drugi lipnja ove godine.
Odluke koje se tiču parkinga na dnevnom redu našle su se i prošlog puta, kada je ipak odlučeno da sve ide na doradu. U strankama oporbe su, navode, očekivali da će na narednoj sjednici uslijediti rasprava o nacrtu, međutim u dnevni red su nizom uvrštene odluke.
Sve se pokušava na silu
- Iskreno, još nisam sve pročitao do kraja, ali ako se ne varam - u odnosu na prethodnu sjednicu dočekuju nas samo kozmetičke izmjene. Smatram i kako se neke stvari bez obzira što su dobro zamišljene, teško mogu sprovesti u djelo. Ovdje mislim prije svega na parkinge u dvorištima zgrada. Bit će sve to teško uskladiti i organizirati. Također, aparati za naplatu koji se nalaze na ulicama i parkinzima su stari i pitanje je da li funkcioniraju. Stiče se dojam da se nastoji progurati nešto što može proći samo na silu. Podsjećam, iza zgrada nemamo rampe, kao i da nisu obilježena mjesta za parkiranje… Mi smo predlagali naljepnice koje bi se lijepile na automobile stanara, kao i naplatu za turiste tamo gdje postoje satovi, rekao nam je jučer vijećnik SDP-a Mostar Arman Zalihić.
Tijekom današnjeg dana ovim povodom sastati će se i Odbor za infrastrukturu pri Gradskom vijeću, na čijem je čelu Slaven Bevanda (HRS).
- Ta odluka je povučena na prošloj sjednici, a sada korigirana ide pred odbore - ne samo pred ovaj za infrastrukturu u kojemu sam osobno, već i pred odbor za gospodarstvo i pravnu komisiju. Smatram da jedan od naših prioriteta treba biti sređivanje stanja kada je riječ o parkingu u gradu. Usvajanjem odluka o uspostavi parkinga, dobili bismo i zakonito plaćanje i poslovanje Mo parkinga, ističe Bevanda.
Navodi i kako su brojni mnogo manji gradovi od Mostara davno uredili pitanje parkinga. Kao pozitivan primjer naveo je Ljubuški, dok su prema njegovim riječima ove stvari u gradovima poput Sarajeva davno kvalitetno riješene.
- Mostar mora imati Mo parking i mora postajati red u gradu kada je riječ o parkiranju vozila. Moramo također stvari postaviti na način da se socijalnim kategorijama omogući parkiranje pod uvjetima koji su povoljni za njih. HRS će i ovdje sigurno amandmanski djelovati, kako bismo doprinijeli boljitku, najavio je Bevanda.
Problem star osam godina
Podsjećamo, prije osam godina kada su postavljeni satovi za naplatu parkinga, građani su ostali zbunjeni, pa su zbog saznjanja o neregularnostima uglavnom od početka zaobilazili ili izbjegavali plaćanje. Zanimljivo, parking je tada bio podijelio i vječne saveznike.
- Mostar nema Gradsko vijeće koje bi potvrdilo odluku skupštine Mo parkinga da se parkiranje naplaćuje, tako da su odluke koje su donijeli pravno neutemeljene, a sam sustav naplate je tako protuzakonit, tvrdio je svojevremeno bivši predsjednik Gradskog vijeća Murat Ćorić.
S druge strane HDZ-ovci predvođeni gradonačelnikom Ljubom Bešlićem uvjeravali su kako je naplata legalna i zakonita.
- Naši kontrolori opažaju i bilježe svaki propust. Korištenje računala i videozapisi bit će dovoljan argument i na sudu i bilo gdje drugo da mi svoja potraživanja naplatimo od onih koji izbjegavaju plaćanje parkinga, govorio je Mladen Knezović, direktor Mo parkinga.
Hoće li parking biti nešto što će dijeliti koalicione partnere koji su u ljubavi i danas ili će ih ubuduće to dodatno zbližiti, odgovor bi mogla ponuditi već naredna sjednica Vijeća.
H. Ž.