TEST - Francuski šarmer Renault Captur Edition One Blue 1.5 dCi EDC
Sve ono što s vana izgleda mišićavo i veoma privlačno, iz kabine djeluje zrelo, ozbiljno i veoma moderno. Za razliku od prethodnika kojem nije nedostajalo stila, ali jeste profinjenih materijala i skupocjenih detalja, aktualni Captur u bogato opremljenim kombinacijama poput testne demonstrira veliki napredak...
Sve važnije dodirne površine pokrivene su mekanim gumiranim materijalima ili na dodir ugodnim presvlakama od eko kože. Prirodnom kožom obloženi su multifunkcionalni trokraki upravljač i stilizirana ručica EDC mjenjača, koja je u našem slučaju došla u paketu sa takozvanom lebdećom konzolom, jednim od dva ponuđena stilska rješenja za centralni greben u Capturu.
Komande klima uređaja i mini klavijatura sa osam potencijalnih tastera stilski su isti kao kod Clia i Dacie Dustera. Ispod njih je postolje za sitnice sa po jednim 12V i Aux kontaktom, te dva USB-a. Tu je i po prvi puta u Capturu dostupni sustav bežičnog punjenja pametnih telefona, koji se u svim paketima opreme doplaćuje 200 KM. Dah modernizma isijava i iz novih poludigitalnih instrumenata sa 7-inčnim zaslonom u sredini, koji vozaču na grafički nenametljiv način i sa dobro odmjerenom kombinacijom boja nude uvid u sve neophodne informacije, a ponekad i više od toga.
Alfa i omega novog Captura je suvremeni multimedijalni sustav sa zaista velikim 9,3-inčnim na dodir osjetljivim zaslonom, koji pozicijski, sadržajno, ali i funkcijski predstavlja jedno od najpotpunijih rješenja u klasi. On u sebi objedinjuje audio sustav, navigaciju, klimatizaciju i sve one sadržaje bez kojih suvremeni čovjek ne može zamisliti vožnju. Primjera radi, na njemu je moguće vidjeti i prikaz stražnje parking kamere sa grafičkim orijentirima, koji vozaču olakšavaju snalaženje u prostoru i kretanje unatrag.
Jedan od najvažnijih aduta prve generacije francuskog crossovera, iznatprosječno prostrana kabina, sa novim modelom je postao još izražajniji, jer je subjektivni osjećaj da vam se čini kako u oba reda sjedišta ima osjetno više prostora za noge, ramena i glavu. Novi model ima jedan od najraskošnijih prtljažnika u klasi sa osnovnom zapreminom od 406 litara, koja se jednostavno može povećati na 520 litara pomjeranjem klizne stražnje klupe prema naprijed.
U slučaju ovog praktičnog važi ona narodna da ne možete istovremeno imati „i jare i pare“, odnosno da se maksimalan prostor na stražnjoj klupi ili u prtljažniku može iskoristiti samo na „štetu“ ovog drugog. Kvaliteta više koju nudi novi Captur je i činjenica da sada putnici u drugom redu već u serijskoj opremi imaju na raspolaganju centralne ventilacione otvore, dok se ispred suvozača nalazi hlađena ladica kao i kod prethodnika. Praktični karakter kabine najbolje oslikava podatak da se širom nje nudi čak 27 litara slobodnog prostora u otvorenim odlagalištima i zatvorenim pretincima.
Bitan aspekat Capturovog napretka je uvođenje novih i unapređenje postojećih sigurnosnih sustava. Za Edition One paket specifični su automatska parking kočnica, koja je u našem slučaju bila nešto revnosnija nego što bismo htjeli. Naime, malo duže je zadržavala automobil ukočenim u startu. Na ovaj efekat se vremenom naviknete, ali je činjenica da bi bilo ugodnije da je automatsko otpuštanje kočione sile malo brže.
Testni paket počastio nas je i sa automatskom asistencijom pri parkiranju naprijed i natrag, te sa stražnjom kamerom koja je danas postala jedan od neizostavnih detalja opreme suvremenih automobila. Naime, mada ima poprilično velike i pregledne retrovizore, pogled koji se pruža kroz prozore prema natrag sputan je širokim krovnim stupovima, zbog čega je objektiv širokokutne kamere više nego dobrodošao. U serijskoj opremi svakog Captura nalaze se i veoma korisni sustavi nadzora kretanja u okvirima saobraćajne trake, sa upozorenjem na izlazak iz njenih okvira. Ukoliko to bude nužno automobil može samostalno da zaustavi svoje kretanje u slučaju opasnosti, sa posebnim naglaskom da ovaj sustav ima i mogućnost prepoznavanja naleta pješaka.
Vozač može računati i na pomoć pri kretanju na uzbrdici, odnosno na sustav za prepoznavanje znakova ograničenja. Nadzorna elektronika upozorit će ga i ukoliko ne drži dovoljan razmak sa vozilima ispred njega. Sve u svemu, na raspolaganju je veliki broj suvremenih pomagala koja vožnju čine ugodnijom, manje stresnom i nadasve sigurnijom.
Na sve ovo treba dodati da se vozački karakter automobila elektronski može mijenjati prema tri od Renaulta programirana režima rada: MySense, Sport i Eco. Bez obzira na njih jedna činjenica je uvijek prisutna, a to je uzorna udobnost, koja je osim sa snažnijim vješanjem u odnosu na prethodnika unaprijeđena i sa osjetno boljom zvučnom izolacijom kabine.
Osjetljivost upravljača također je podređena udobnosti, a ritam vožnje snažnom, ali ne više toliko srčanom 1.5 dCi motoru, čija dinamika je elektronski obuzdana zbog usklađivanja sa sve strožim ekološkim normama. Bilo kako bilo, za Captur poput testnog najlogičnijim se čini srednji tempo vožnje, kada do izražaja dolaze njegovi najjači aduti, uzorna dizelska ekonomičnost i tradicionalna francuska udobnost.
Za stilski veoma moderan, te trenutno najsadržajnije opremljeni Edition One model Captura u kombinaciji sa izuzetno ekonomičnim dizel motorom i suvremenim automatskim EDC mjenjačem sa dvakvačila, Renault trenutnotraži 42.000 KM, odnosno 43.550 KM, koliko sa nekoliko doplata košta testni model, što je s obzirom na cijeli paket jedna od trenutno najpovoljnijih ponuda u klasi.
POGON
Veliki napredak koji je napravljen u pogledu vanjskog dizajna i kabinskog komfora skladno je ukomponiran i sa novim pogonskim rješenjima, odnosno do sada najčistijim dizel agregatom. Pod poklopcem motora smješten je dobro poznati četverocilindarski Blue 1.5 dCi dizelaš sa 115 KS i 260 Nm. On je uparen sa najsuvremenijim 7-stupanjskim EDC automatikom sa dva kvačila, a po želji se može dobiti i sa ručnim šestostupanjskim mjenjačem. Sa ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 11 sekundi i najvećom brzinom od 186 km/h jedini dizelaš u ponudi nudi optimalne performanse za automobil poput Captura, a isti zaključak bi se mogao izvesti i kada je riječ o prosječnoj potrošnji, koja je u testnom okviru varirala od četiri-pet litara, koliko smo postizali na otvorenoj cesti, do šest i sedam koliko nam je trebalo za prelazak 100 kilometara u gradu.