Dnevni.ba - PRELOADER

TEST - Land Rover Defender

13 Stu 2023


TEST - Land Rover Defender

Off-road gladijator sa zlatnim oklopom

Mada je sedam desetljeća uspješno odolijevao zubu vremena, originalni Land Rover Defender je zbog sve strožih ekoloških propisa i koncepcijske zastarjelosti ipak morao potpisati kapitulaciju. Njegovo suvremeno izdanje donosi veliki iskorak po pitanju dizajna, pogonskog koncepta,  ali i samog karaktera najpoznatijeg britanskog terenca koji je od  čistokrvnog terenca postao luksuzan SUV…

Tradicija je jedno, a ekonomija i računica su nešto drugo. Upravo to drugo presudilo je legendarnoj prvoj generaciji Land Rover Defendera, koja se nakon 72 godine proizvodnje i brojnih unapređenja morala povući u zasluženu mirovinu i prepustiti svoje mjesto mlađem i tehnološki naprednijem nasljedniku. Mnogi od nas originalnog Defendera sjećaju se kao neizostavne scenografije avanturističkih emisija koje smo kao djeca imali priliku da gledamo u okviru obrazovnog programa. Filmski pustolovi s njim su istovremeno na uzbudljiv i komercijalno prihvatljiv način krotili bjelosvjetska bespuća, dok je u stvarnosti Defender radio puno više od toga. Bio je to i ostat će automobil čiji je „radni vijek“ ispisao najbolje stranice automobilske povijesti i jedan od rijetkih koji je našu planetu obišao uzduž i poprijeko, ne jednom nego mnogo puta. 

No, zub vremena je okrnjio i njega, a na scenu je došao mlađi, moderniji i tehnološki napredniji nasljednik. Ekskluzivnu priliku da ga testiramo dobili smo u jednoj od njegovim kupcima najzanimljivijih izdanja sa bogatom HSE opremom i moćnim trolitrenim dizel motorom koji raspolaže sa 300 KS. No, prije nego što se pozabavimo zaista impresivnim pogonskim karakteristikama ovog automobila, osvrnut ćemo se na njegov dizajn i komforne sadržaje. Koristeći dizajnerske smjernice sa konceptnog DC100 modela, koji je predstavljen još 2011. godine, Land Roverov kreativni odjel ponudio nam je zanimljivu i pomalo futurističku serijsku verziju novog Defendera, koja je danas dostupna u tri karoserijske verzije. Podsjećamo da je takozvani kratki model sa tradicionalnom oznakom 90 dugačak 4,32 metra, ima troje vrata i dovoljno mjesta za pet odraslih putnika, dok najraskošnija verzija nosi oznaku 130, dugačka je 5,35 metara i ima tri reda sjedišta.

Testni i ujedno standardni model nosi oznaku 110 i kombiniran je sa pet raskošnih sjedišta. Sa 4,78 metara gabaritno spada u klasu srednjih SUV modela kakvi su primjera radi: Volvo XC60, Hyundai Santa Fe ili Mercedes GLC, ali se uživo čini značajno većim od svih njih. Za tu činjenicu zaslužan je specifičan dizajn sa dvobojnom karoserijom, koja se u HSE paketu kotrlja na 20-inčnim kotačima sa mesnatnim pneumaticima dimenzija 255/60. Za dojam značajno veće veličine zaslužan je impresivan klirens, koji iznosi čak 291 milimetara, dok se većina izravnih konkurenata zadržava na razini ispod 20 centimetara. Koliko je moćan Defender u pogledu terenskih mogućnosti najbolje svjedoči podatak da model poput testnog bez problema može proći kroz vodu dubine 90 centimetara, što je primjera radi razina na kojoj bi konkurenti odavno bili potopljeni. Kada je riječ o vanjskom dizajnu, on na prvi pogled djeluje poprilično kutasto i jednostavno, što je prema Land Roverovim dizajnerima bilo neophodno kako bi se zadržala maksimalna funkcionalnost terenskog automobila.

Podsjećamo da su kupcima ponuđena i mnoga modernija kolorna rješenja, koja omogućavaju raskošnu personalizaciju novog modela, a tu je i širok izbor alu naplataka u rasponu od 18 do 22 inča. Duh slavnog prethodnika s vana je zadržan sa nekoliko detalja, među kojima se kao najinteresantniji izdvajaju tamni nogostupi u kutovima poklopca motora, te stražnji rezervni kotač koji je u slučaju testnog modela bio potpuno otvoren. Podsjećamo da je za njega moguće dobiti i stilizirano kućište koje spada u dodatnu opremu. Ono što treba naglasiti za vanjski dizajn novog Defendera je činjenica da na prepoznatljiv, a istovremeno veoma moderan način uspijeva zadržati duh prošlosti i ponuditi ga u obliku koji je privlačan suvremenim kupcima.

Masivna i 4,75 metara dugačka petovratna verzija Defendera nudi raskošan kabinski komfor. Standardno dolazi u kombinaciji sa pet sjedišta, a opciono je dostupna i sa dva više. Interijer donosi kombinaciju najsuvremenijih digitalnih instrumenta, velikog na dodir osjetljivog zaslona multimedije i stiliziranih klasičnih pomoćnih komandi za pogon i klimatizaciju, sa vrhunski izdržljivim premijum materijalima i kvalitetnom izradom. U neku ruku čudno je i pomalo zbunjujuće na jednom mjestu vidjeti vrhunski kvalitetnu kožu, obrubljenu filigranski preciznim šavovima i jednostavne obloge vrata, koje su za metalnu konstrukciju pričvršćene iz kabine vidljivim šrafovima. Pod je obložen vodootpornom plastikom, koja primjera radi omogućava da izvadite patosnice i baštenskim crijevom sperete ostatke blata ili prašine, koja spada u obavezni dekor svih off-road automobila. Nijedan nama poznati premijum SUV danas ne nudi takav spartansko luksuzni dekor, zbog čega se Defender čini posebnim, a možda je bolje reći i jedinstvenim. Suštinski prvi dojam koju se stiče po ulasku u kabinu je da novi model kvalitetom materijala, suvremenim sadržajima i kompletnim luksuznim ugođajem, kojeg nudi vozaču i saputnicima predstavlja neusporediv odmak od spartanskog prethodnika, kod kojeg je sve bilo fokusirano na off-road. Mnogi detalji nude originalan dizajn, a među njima svakako se izdvajaju multifunkcionalni četverokraki upravljač i ručica automatskog mjenjača. Komande klimatizacije su na prvi pogled klasične, sa okruglim potenciometrima, koji su digitalizirani i višefunkcionalni. Digitalna tehnologija krasi i pregledne instrumente sa blagim pozadinskim osvjetljenjem. Na njima je moguće vidjeti i mnoge zanimljive grafičke prikaze koji su vezani za podešavanja pogonskog sustava, ali i mnoge druge funkcije. Mali, ali u vrelim ljetnjim danima dragocjen sadržaj kabine je i frižider sakriven ispod centralnog naslona za ruke, koji može do gotovo smrzavajuće razine ohladiti nekoliko bočica tečnosti, sladoled, čokoladu i slično.

Iako se na prvi pogled činilo da će to biti lako, Land Rover Defender teško je klasificirati i usporediti sa bilo kojim drugim modelom, pa i Mercedes G-Klasom ili Toyotom Land Cruiser koji se danas smatraju za posljednje preostale čistokrvne terenske automobile. Britanski brend na njegov način spojio je do juče nespojivo, pa u praksi ima moderno dizajniran, na oko lijep i dopadljiv, ali terenski definiran automobil sa izuzetno kratkim prevjesima i potpuno otvorenim vješanjem. Interijer je suvremen, minimalistički, ali bogato opremljen, a opet na trenutke iznenađujuće jednostavan, praktičan i kao takav neusporediv sa bilo kojim drugim rješenjem. Iznenađenje je i visok stupanj udobnosti koje je omogućilo zračno vješanje, ali i prava armija elektronskih asistenata, zbog koje imate osjećaj nevjerojatne relaksiranosti i sigurnosti. Land Rover za opisano traži 235.000 KM i mada je navedeni iznos vrijedan strahopoštovanja, zbog svega što nam je Defender ponudio u okviru testa teško, nikako se ne može napisati da to nije realno. Skupo jeste, ali bez ikakve sumnje ima i adekvatnu protuvrijednost.

POGON - NEZAMJENJIVI DIZELAŠ

Pogonski sustav testnog modela oslanjao se na trolitreni dizel motor koji je standardno kombiniran sa lakom hibridnom tehnologijom. Zahvaljujući visokom stupnju automatizacije vozač nije svjestan većine pogonskih operacija koje se obavljaju u njegovoj okolici i u praksi pružaju osjećaj nevjerojatne moći i svojevrsne nezaustavljivosti bez obzira na vrstu podloge. Moćni dizelaš sa 300 KS i 650 Nm okretnog momenta s uvjerljivom lakoćom igra se sa masom od 2,3 tone koliko Defender teži spreman za vožnju. Mada to nije primarno, treba istaći da je dinamika vožnje na asfaltu impresivna s obzirom na masu, gabarite i koncept vozila. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potreban je 7,1 sekund, dok je brzinski maksimum na 191 km/h. Potrošnja dizela je u skladu s očekivanjima i kreće se od devet litara u opuštenoj, do 15-ak u zahtjevnoj off-road vožnji.

DNEVNI


U novom broju donosimo

Novi broj

6 h 21 min

U novom broju donosimo

Novi broj

21 Stu 2024

U novom broju donosimo

Novi broj

20 Stu 2024