TEST - Seat Leon FRu: Novi pogled u budućnost
Seat je sa svojim najnovijim FR izdanjem modela Leona maksimalno obratio pozornost na njegov atletski dizajn i atraktivna LED svjetla, te ih skladno povezao sa bogato opremljenim i komfornim enterijerom…
PRTLJAŽNIKU Novi Leon su integrirani najsigurniji suvremeni sustavi koje Seat ima na raspolaganju u okviru Volkswagen grupe, izmedu ostalog tu su i Emergency Assist i Travel Assist sustavi koji upozoravaju vozaca na potencijalne opasnosti i imaju mogucnost automatskog kocenja u slucaju nužde
Prvi samostalni Leon sa oznakom FR, odnosno skrace-nicom od engleskih rijeci For-mula Racing, predstavljen je 2005. godine i bio je dostupan sa tada najjacim dvolitrenim TSI i TDI motorima sa 200 i 170 KS. Podsjecamo da je njegov pret-hodnik iz 2002. godine takoder nosio oznaku FR, ali sa prefik-som Sport. Malo-pomalo, pod pritiskom najsnažnije Cupre, FR je kod prethodnog Leona od sportskog modela postao najbogatiji paket opreme, koji je zadržao sportski stil i moguc-nost kombiniranja iskljucivo sa najjacim motorima. Isti princip primijenjen je kod najnovije cetvrte generacije španjolskog kompakta, koji je osim u Style i Excellence paketima dostupan i sa FR opremom. Vizualno atraktivni sportski FR paket s vana se prepoznaje po dinamicnije oblikovanim branicima, kontrastnim sivim retrovizorima i kromiranim imitacijama ispušnih otvora straga. Tu su i jedinstveni 18-incni alu naplaci sa nisko-profilnim gumama, a za agresi-van opticki nastup zaslužna su i najsuvremenija LED svjetla, koja su u FR paketu dostupna u Full LED konfiguraciji. Kao i do sada, zaštitna boja FR serije ostala je upecatljiva Desire Red crvena nijansa, mada je po želji kupca moguce odabrati i neku od ostalih desetak boja. Medu karakteristicne detalje ubrajaju se i crna maska hladnjaka, te stilizirani logotip na poklopcu prtljažnika. Kao jedan od najbližih srod-nika novog Golfa osme genera-cije, Leon je od njega preuzeo na dodir osjetljive komande za svjetla i najsuvremeniji koncept digitalnog interijera sa džojsti-kom umjesto rucice automat-skog mjenjaca. U FR paketu ispred vozaca se nalazi 10,25-incna digitalna instrument ploca, a na sredini je 10-incni na dodir osjetljivi zaslon multime-dije, cijim funkcijama se može upravljati i govorno. Sportskim stilom prožeti su i novi multi-funkcionalni upravljac, polu-kožna sjedišta i mnogobrojni metalizirani stilski detalji poput šestokutnih ventilacio-nih otvora, ciji dizajn je inspi-riran maskom hladnjaka. Ono što je specificno i jedinstveno za Leonov interijer je svjetlosna lajsna, koja se proteže od ruko-hvata na vratima pa skroz ispod vjetrobranskog stakla, u koju su integrirani i neki svjetlosni signali sigurnosnih sustava. Novi FR dostupan je sa dva benzinska i po jednim dizel i blagim hibridnim pogonom.Ljubiteljima benzinaca nudi se 1.5 TSI motor u verzijama sa 130 i 150 KS, a oba su kombinirana sa šestostupanjskim rucnim mjenjacem. Bazna verzija 1.5 TSI motora raspolaže sa 200 Nm okretnog momenta, što je dovoljno da se Leon FR od 0 do 100 km/h ubrza za 9,4 sekunde i da dostigne najvecu brzinu od 213 km/h uz prosjecnu potrošnju benzina od 5,4 litra.Sa samo jedan decilitar vecim prosjekom zadovoljava se 20 KS jaca verzija 1.5 TSI motora koja raspolaže sa 250 Nm okret-nog momenta i može da potjera Leona iz mirovanja do 100 km/h za 8,4 sekunde, dok najveca brzina dostiže 221 km/h. Leon FR je dostupan i u jednoj lakoj hibridnoj kombinaciji sa 1.5 TSI motorom od 150 KS, koji ima 48-voltni elektricni sustav sa starter/generatorom, koji omogucava pogonu da u odre-denim režimima dinamicki nezahtjevne vožnje krstari sa ugašenim benzinskim moto-rom. Osim što ima identicno ubr-zanje kao i standardni 1.5 TSI model sa 150 KS, ovaj pogonski sklop ima i nešto manju najvecu brzinu od 213 km/h. Jedan, ali vrijedan TDI motor ima zapre-minu od dva litra, raspolaže sa 150 KS i uparen je sa sedmostu-panjskim DSG automatikom sa dva kvacila, koji dolazi serijski i u hibridnoj verziji. Snažnom dizelašu do 100 km/h treba 8,6 sekundi, dok je njegova najveca brzina 218 km/h. Novi Leon FR još nije dostupan bh. kupcima, a njemacki ga vec mogu kupiti po startnoj cijeni od oko 35.000 eura.
BOLJI KOMFOR I VECI PRTLJAŽNIKU
Zahvaljujuci novoj MQB EVO platformi kabinski pro-stor povecan je za 49 mm, što je najviše koristi donijelo putnicima u drugom redu sjedišta koji sada imaju više prostora za noge i mogu zna-cajno komfornije da sjede. Iza njihovih leda je prtljažnik, koji kod hatchbacka ima nepromi-jenjenu osnovnu zapreminu od 380 litara, dok je maksimum povecan za 91 litar (1.301 l). Kod karavana je nova plat-forma uticala da se osnovna zapremina poveca za 33 litra (620 l), a maksimalna na 1.470 litara (+130).