Dnevni.ba - PRELOADER

TESTIRAMO - Kia Sportage 1.6 T-GDI 150 KS LX Fresh: Krupnim koracima u nove pobjede

28 Lip 2022


TESTIRAMO - Kia Sportage 1.6 T-GDI 150 KS LX Fresh: Krupnim koracima u nove pobjede

Sa petom generacijom Sportagea, Kia je ponudila do sada neviđen dizajn, koji čak ni na trenutak ne podsjeća na uspješnog prethodnika… Uz raskošan interijer, modernu tehnologiju i širok spektar pogonskih opcija, nema sumnje da će novi korejski SUV nastaviti tamo gdje je prethodnik stao…

Od predstavljanja prve do aktualne pete generacije Sportagea prošlo je 29 godina. U tom periodu nekada punopravni korejski terenac polako se transformirao u avangardan kompaktni SUV, koji svoje primarno radno okruženje vidi uglavnom u urbanim sredinama.

Peta generacija svjetlo dana ugledala je u rujnu prošle godine, da bi nedavno stigla i na naše tržište gdje je popularnost Kije, a posebno Sportagea zbog veoma povoljnih cijena prethodnika posljednjih mjeseci kulminirala do te mjere da je korejski SUV bio ujedno i naprodavaniji pojedinačni model.

Bez obzira na to da li vam se aktualni dizajnerski jezik kojeg nudi Kia dopada ili ne, jedno je sigurno, a to je da mu se ne može poreći originalnost. Novi Sportage uživo izgleda potpuno drugačije od svega što smo do sada imali priliku da vidimo, kako u paleti korejskog proizvođača, tako i njegovih izravnih konkurenata. Dizajnersko usmjeravanje Sportagea ka avangardnim linijima, koje je nagoviješteno sa prethodnom generacijom, sa aktualnim modelom dovedeno je do svojevrsnog maksimuma.

Nema sumnje da će kupcima trebati vremena i prostora da se naviknu na nove karoserijske linije, koje nemaju nikakvu sličnost sa dosadašnjim modelom, ali isto tako ne treba sumnjati ni u njene raskošne vizualne adute. Najupečatljiviji s vana svakako je prednji dio vozila gdje je oku teško fokusirati najzanimljiviji pojedinačni detalj. U jednom trenutku to je široka maska hladnjaka sa trodimenzionalnim saćem, u drugom su to dnevna LED svjetla u obliku bumeranga, a u trećem glavna LED svjetla sa četverokutnim kućištem. 

Na bokovima se ističu mnogobrojni originalni detalji. Jedan od njih svakako su i neobično oblikovani 17-inčni alu naplaci sa pneumaticima dimenzija 215/65. Dizajnerski trud vidljiv je i na zaštitnim oblogama donjeg dijela vrata zahvaljujući njihovom nepravilnom obliku, ali i svijetlom ukrasnom umetku koji ih dodatno ističe. Podsjećamo da su metalizirane svijetle detalje dizajneri upotrijebili kako bi istakli masku hladnjaka, odnosno dodatna svjetla integrirana u kutovima prednjeg i stražnjeg branika, a u istom stilu naglašeni su i krovni nosači.

Krom je upotrijebljen za ukrašavanje donjeg ruba prozora i krovnog spojlera čija sjajna obloga je produžena i na stražnji krovni stup. Ovaj detalj vizualno je poremetio simetriju kromiranih ukrasa, što je dodatno dezorijentiralo oči posmatrača i učinilo novi Sportage životnijim i optički zanimljivijim. Kulminacija dizajnerske kreativnosti ispoljena je na zadnjem dijelu, točnije na petim vratima.

U prvom planu su originalno oblikovana LED svjetla i veliki, novodizajnirani logotip korejskog proizvođača. Sredina branika istaknuta je kao i sa prednje strane metaliziranom oplatom, koja je postala karakteristično obilježje suvremenih SUV, odnosno off-road modela. Najljepši detalj je karoserijski pregib u visini svjetala zahvaljujući kojem Sportage neodoljivo podsjeća na prvi Kijin električni crossover EV6.

Prva stvar koja će vam privući pozornost kada sjednete za upravljač je potpuno drugačija arhitektura instrument ploče, sa širokim, standardnim digitalnim panelom kojeg su u našem slučaju činila dva spojena 12-inčna zaslona visoke rezolucije. Ova tehnološka inovacija predstavlja veliki iskorak u odnosu na prethodnika, koji je imao klasično organiziran interijer.

Ako je s vana ponudila potpuno novi vizualni doživljaj svog najpopularnijeg SUV modela, Kia je u kabini otišla neočekivano daleko kada je riječ o digitalizaciji instrumenata, komandi i osnovnih funkcija. Digitalni instrumenti nude tri različita zaslonska prikaza, koji se biraju u skladu sa jednim od tri elektronski definirana režima vožnje: Eco, Normal i Sport. Multimedija je suvremena, a njen zaslon oduševljava širinom, kvalitetom prikaza i modernim grafičkim rješenjima koja su maksimalno rasterećena suvišnih detalja, te kao takva jednostavnija za uporabu. Interesantniji od ostalih detalja je novi sustav na dodir osjetljivog dualnog upravljanja, koji na veoma praktičan način mijenja svoju funkciju, te u jednom trenutku prikazuje prečice klima uređaja, a u drugom multimedije. Odlično i veoma praktično rješenje.

Naočito izgleda i novi upravljač, sa 12 daljinskih tastera koji omogućavaju jednostavno aktiviranje sa različitih 14 funkcija. Kia ima i sustav govornog upravljanja multimedijom, dok se ista jednostavno povezuje sa pametnim uređajima za čije punjenje su ostavljene tipske utičnice u oba reda sjedišta. Zahvaljujući Kia Connect aplikaciji koja se instalira na pametne telefone korisniku vozila omogućen je beskontaktni pristup istom bez obzira na međusobnu udaljenost. Ova aplikacija između ostalog omogućava da se sa samo par klikova provjeri da li je vozilo zaključano ili ne, odnosno da li su prozori podignuti ili spušteni. Osim navedenog moguće je dobiti i podatke o razini goriva u rezervoaru, o raspoloživoj autonomiji, te lokaciji na kojoj je vozilo parkirano. Sve su to informacije koje mogu biti od velike koristi poslovnim korisnicima koji često putuju.

Osim virtualnim, Sportage može da se pohvali i nekim fizičkim kvalitetama. Naime, stražnja vrata otvaraju se gotovo pod 90 stupnjeva, veoma su široka i omogućavaju lagan pristup sjedištima, što će posebno znati da cijene roditelji koji i po nekoliko puta dnevno tu smještaju svoje mališane.

Putnicima koji sjede straga na raspolaganju su i praktični centralni ventilacioni otvori. Osim uzornog kabinskog komfora ponuđen je i funkcionalan prtljažnik čija osnovna zapremina iznosi 591 litar u kombinaciji sa testnim pogonom. Jednostavnim obaranjem naslona stražnjih sjedišta dobiva se 1.780 litara prostora, što je dovoljno da prevezete većinu električnih kućnih uređaja i standardnih ormarića.

Novi Sportage ponuđen je sa pet različitih paketa opreme i uz raspon cijena od 48.999 do 85.499 KM. Model poput testnog dostupan je za 52.513 KM, što je s obzirom na trenutno stanje na tržištu i činjenicu da Kia daje sedmogodišnju garanciju ponuda na koju mnogi konkurenti nemaju ili ne mogu dati adekvatan odgovor.

POGON

Sa novim Sportageom Kia je značajno osuvremenila pogonsku gamu, ali ju i svela isključivo na motore zapremine 1,6-litara. Testni model bio je pogonjen ulaznim turbo benzinskim agregatom koji je raspolagao sa 150 KS i 250 Nm okretnog momenta.

U kombinaciji sa ručnim mjenjačem  i prednjim pogonom pruža pristojnu dinamiku sa ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 10,3 sekunde i najvećom brzinom od 189 km/h. Njegova najveća kvaliteta je izuzetno uglađen rad, što dolazi do posebnog izražaja na magistralnim putevima kada motor postaje gotovo nečujan.

Kia uz njega obećava prosječnu potrošnju od 6,6 litara, što je moguće ostvariti s laganom nogom na gasu i aktiviranjem eko režima vožnje. S težom nogom na gasu putni računar će svoju kalkulaciju podići i do desetak litara, dok je testni prosjek u rasponu od 7,5 do osam litara u slučaju manje zahtjevnih vozača bez problema moguće spustiti i za litar niže.

 Mada ima tri elektronski definirana režima rada: Eco, Normal i Sport, testni Sportage je u svakom od njih blago mijenjao svoj pogonski karakter. Kvaliteta više suvremenog benzinca je i veoma miran rad i odsustvo buke na visokim brzinama.

DNEVNI


U novom broju donosimo

Novi broj

6 h 35 min

U novom broju donosimo

Novi broj

21 Stu 2024

U novom broju donosimo

Novi broj

20 Stu 2024