Valerija Dodig: Projekt 'Torba čitalica' potaknuo je djecu i roditelje na zajedničko čitanje
Piše: Antonela Marinović Musa
Nagrade za inovativne nastavnike i nastavnice u Bosni i Hercegovini, kao najvrjednije priznanje među edukatorima i edukatoricama na svim razinama obrazovanja, dodijeljene su na prigodnoj svečanosti u Mostaru.
Među nominiranim nastavnicima i učiteljima našla se i Valerija Dodig, učiteljica u ljubuškoj Osnovnoj školi Ivane Brlić-Mažuranić, koja je osmislila projekt „Torba čitalica“.
Razmjena knjiga i druženje
Ovaj projekt imao je zadatak djeci približiti knjigu i čitanje te unutar obitelji potaknuti na zajedničko čitanje roditelja i djece, unutar škole aktivno slušanje učenik-učeniku, učenik-učiteljici i ukazati na važnost takvog čitanja za uspješno ovladavanje vještinom čitanja.
-Torba, koju je moj sin koristio u predškolskoj dobi, poslana je na put s par naslova, koji su se na svom putovanju izmjenjivali s drugima. Putovanje je trajalo od sredine listopada do početka lipnja, a zadaci su se, ovisno o krugu putovanja, u malim dijelovima razlikovali kako bi se izbjegla rutina. Naime, glavni zadatak bio je da djeca posuđuju i razmjenjuju knjige s prijateljima iz razreda, druže se u obiteljima kroz samostalno čitanje ili čitanje nekog člana obitelji, razgovaraju o sadržaju knjiga unutar učionice, ali i da slikovno prikažu vlastito viđenje knjiga. Zaista je bilo zanimljivo slušati dječje interpretacije, načine komuniciranja, postavljanja pitanja i davanja odgovora, kao i gledati njihove izraze lica i pokrete prilikom prezentacije svoga rada, kazala je učiteljica Valerija Dodig, napomenuvši kako je u trenutku provedbe projekta bilo riječ o učenicima prvog razreda koji su tek započeli svoje školovanje.
Razvijanje kreativnosti
-Iznimna mi je čast i zadovoljstvo biti prepoznata po treći put zaredom s praksama koje provodim u svojoj učionici. Sama nominacija pokazatelj je kako radim dobre stvari, ujedno i obveza da trebam nastaviti barem jednako dobro, pa čak i bolje. Iako je ovaj projekt moje autorsko djelo, bez učenika i roditelja ne bih ga uspjela odraditi. Ovu nominaciju smatram kao uspjeh ključnog trokuta u obrazovanju: roditelj – učenik – učitelj, naglasila je Dodig, koja u svojoj nastavnoj praksi naglasak stavlja na razvoj vještine čitanja što dokazano uvijek pozitivno rezultira na više životnih područja.
-Važno je osvijestiti kako čitanjem razvijamo kritičko mišljenje, dječju kreativnost, vokabular, empatiju, komunikacijske vještine te potičemo koncentraciju. Samo u ovoj jednoj rečenici sadržano je sve ono što treba ugraditi u malog čovjeka kako bi on jednoga dana postao veliki čovjek s još većim idejama i zadovoljnim životom, poručila je Dodig.