YouTube i Facebook više ne dozvoljavaju zaradu od sadržaja koji nije autentičan

YouTube
YouTube od 15. srpnja počinje primjenjivati nova pravila za svoje partnere, kreatore videa koji ih monetiziraju te na njima na taj način zarađuju. Kako bi pravila bila poštenija, počet će se nešto strože kontrolirati postavljanje sadržaja koji se ne smatra originalnim ili autentičnim. Taj je zahtjev i prije stajao u pravilima monetizacijeIzraz "monetizacija" može poprimiti različita značenja ov..., no najnovijim će dodatkom on biti proširen i na masovno producirani te repetitivni sadržaj.
Demonetizacija AI “slopa”
Iako je riječ tek o malenoj promjeni u načinu na koji se provodi kontrola, smatra se da će ona imati velik utjecaj. Naime, YouTube je preplavljen neautentičnim sadržajima. Naime ti radovikompiliraju tuđe radove, a izrađeni su u pravilu uz pomoć alata generativne umjetne inteligencije. Danas je takve video sadržaje lakše izrađivati no što je to ikad bilo. Mnogi su već pronalazili i načine kako ih monetizirati, odnosno kako malo uložiti u stvaranje videa koji će potom moći zarađivati.
Lažni i AI generirani sadržaji na YouTubeu su danas vrlo česti, piše Bug. Kanali si AI generiranom glazbom prikupljaju milijune pregleda, a među opasnijima su oni koji odaju dojam pravih vijesti ili reportaža. Zapravo se radi o umjetno generiranim video isječcima i deepfakeovima koji nekima mogu izgledati realno. Njih platforma ne planira aktivno uklanjati, ali će ukidanjem monetizacije pokušati demotivirati autore da ih i dalje stvaraju u velikim količinama.
Penaliziranje plagijata
S druge strane, u Meti su odlučili od neautentičnog sadržaja “pročistiti” svoj Facebook. Ta društvena mreža također je poznata po beskonačnom dijeljenju “jednih te istih” sadržaja. U svemu tome originalni se autori izgube i ne mogu doći do ciljane publike. Facebook će tako pojačati mjere za otkrivanje neoriginalnog sadržaja.
Autore takvih sadržaja opisuju kao one koji višestruko i iznova koriste tuđe uratke bez navođenja izvora. Odnosno pokušavaju tuđi sadržaj predstaviti kao svoje djelo. Računi, za koje se ispostavi da na taj način prikupljaju preglede, bilo da je riječ o dijeljenju tuđih videa, fotografija ili tekstova. Izgubit će pravo na monetizaciju te će im sve objave imati smanjen doseg. Ako Facebookovi sustavi primijete, primjerice, duplikate istog videa na toj platformi, kopijama će doseg biti smanjen, a originalu povećan.
Kreatorima stoga poručuju da se pozabave stvaranjem originalnog sadržaja, pričanjem priča, a u slučaju da koriste tuđe sadržaje to jasno označe ili pak načine značajne i smislene izmjene na njima, piše financa.