Ženski nogomet potiče rast turizma i potrošnje tijekom Eura 2025.

Ženski nogomet
Ženski nogomet bilježi nevjerojatan rast koji pozitivno utječe na turističku potrošnju u Švicarskoj ovoga ljeta.
Europsko prvenstvo 2025. privlači sve veći broj međunarodnih posjetitelja u zemlju, što se jasno vidi u porastu turističkog prometa. Tijekom prvog tjedna natjecanja, broj putnika u Švicarsku skočio je za 12% u usporedbi s istim razdobljem prošle godine.
Dolazak iz Njemačke, Poljske i Nizozemske porastao je za 25%, dok je Ujedinjeno Kraljevstvo zabilježilo rast od 20%. Italija i Francuska također su imale značajan porast dolazaka – 15% i 10%. Ovi podaci pokazuju utjecaj sportskog događaja na povećanje međunarodnog interesa za Švicarsku.
Osim samog povećanja broja turista, značajno je porasla i ukupna potrošnja. U tjednu koji je započeo 2. srpnja, potrošnja u gradovima domaćinima porasla je za 27%. Među tim gradovima su Basel, Bern, Ženeva i Zürich, kao i St. Gallen, Sion i Thun.
Ekonomski uzlet kroz ženski nogomet
Prihodi restorana u Bernu gotovo su se udvostručili, dok se potrošnja na zabavu više nego utrostručila. Slikovita lokacija jezera Thun dodatno je privukla publiku, posebno tijekom utakmica Norveška – Island i Španjolska – Belgija. Maloprodajna potrošnja u zemlji skočila je za 30%, što dodatno potvrđuje ekonomski učinak turnira.
Prema riječima Kim Kadlec, direktorice marketinga tvrtke Visa Europe, događa se „snažan domino efekt turnira“ koji se vidi kroz rast potrošnje u svim industrijama. Takav razvoj potvrđuje da sportski događaji potiču gospodarstvo u stvarnom vremenu.
Danas su puni stadioni na utakmicama ženskog nogometa sve češća pojava, što je nekad bilo gotovo nezamislivo. Profesionalizacija ženskog nogometa započela je tek tijekom 2010-ih, što je bilo ključno za razvoj talenata i podizanje kvalitete igre.
Prekretnica u povijesti ženskog nogometa
Euro 2022. u Engleskoj označio je važnu prekretnicu za ženski nogomet. Nakon više od desetljeća ulaganja, novi ugovori o prijenosima i porast javnog interesa stvorili su temelje za današnji uspjeh. Finale između Engleske i Njemačke na stadionu Wembley bilo je najposjećenije u povijesti Eura, bilo muškog ili ženskog.
Prodaja ulaznica za taj turnir porasla je gotovo četiri puta na 60 milijuna eura, a gledanost na televiziji dosegla je 365 milijuna gledatelja. To je skok s 178 milijuna u 2017. i 116 milijuna u 2013. – pravi dokaz rastuće globalne publike.
Na institucionalnoj razini također se bilježe pomaci. SAD su 2022. potpisale povijesni sporazum o jednakim plaćama, a u Engleskoj od 2025. kreće novi ugovor s BBC-jem i Sky Sportsom za prijenose ženske nogometne lige. Time će se osigurati veći doseg i vidljivost utakmica.
Globalni interes ruši stare granice
Ipak, ženski nogomet još uvijek zaostaje za muškim u financijama, ugovorima i gledanosti. No, trendovi se mijenjaju, a razlika se postupno smanjuje.
Euro 2025. već obara rekorde – 600.000 prodanih ulaznica u pretprodaji, dok je 22 od 31 utakmice rasprodano. Oko 35% svih ulaznica kupili su međunarodni navijači, što dodatno potvrđuje globalni interes za turnir.
Nadine Kessler, direktorica UEFA-e za ženski nogomet, istaknula je da je već 61.000 Nijemaca, 41.000 Engleza, 16.000 Francuza, 15.000 Nizozemaca i 5.000 Amerikanaca prisutno u Švicarskoj. Ukupno je 114 različitih nacionalnosti, što se dosad nije dogodilo u ženskom nogometu.
Prema njezinim riječima, to pokazuje da su organizatori izvukli prave lekcije iz turnira u Engleskoj 2022. i da je ženski nogomet ušao u novu eru.
Podatke o turističkoj potrošnji i ponašanju korisnika kartica ekskluzivno je objavio CNBC, temeljem analize Visa transakcija. Time je dodatno potvrđeno da ženski sport može imati snažan ekonomski i društveni utjecaj na razini cijele regije, piše Financa.