Zvali su ga Muskovim čovjekom za rješavanje problema. Dobio je otkaz

Elon Musk
Elon Musk otpustio je šefa Teslinog poslovanja za Sjevernu Ameriku i Europu zbog pada prodaje i sve slabije popularnosti brenda električnih vozila u tim regijama, tvrde upućeni izvori. Omead Afshar, jedan od najviših rukovoditelja u Tesli, dobio je prošle godine zadatak da poboljša poslovanje kompanije na tržištima Sjeverne Amerike i Europe.
Međutim, unatoč toj misiji, prodaja Teslinih vozila u obje regije nastavila je padati. Zbog toga je Elon Musk odlučio otpustiti Afshara, koji je godinama bio među njegovim najbližim suradnicima, izvještava Forbes. Afshar, koji se Tesli pridružio kao inženjer 2017., postao je jedan od Muskovih najpovjerljivijih osoba i u listopadu prošle godine unaprijeđen je u potpredsjednika zaduženog za poslovanje u dvjema ključnim regijama.
Njegovo razrješenje dolazi nekoliko dana prije završetka drugog kvartala, a nakon vijesti da je prodaja Teslinih električnih vozila u Europi pala peti mjesec zaredom. U SAD-u je prodaja također u padu ove godine, dok je u Kini, koja je trenutačno Teslino najveće tržište, u svibnju zabilježen pad od 15 posto.
Konkurencija jača
Analitičari očekuju da će isporuke Teslinih vozila u drugom tromjesečju pasti za najmanje 10 posto na globalnoj razini, odnosno na oko 392.800 jedinica u usporedbi s 443.956 u istom razdoblju prošle godine.
Teslin brend dodatno je narušen Muskovim bliskim vezama i velikim financijskim doprinosom Donaldu Trumpu, predsjedniku SAD-a, posebno tijekom njegove kontroverzne inicijative DOGE za smanjenje broja saveznih zaposlenika. Kompaniji očajnički treba snažnija ponuda vozila nakon što Cybertruck, kojeg su mnogi ismijavali, nije uspio dosegnuti proizvodne ciljeve koje je Musk postavio.
U međuvremenu, kineski konkurenti brzo jačaju. Umjesto da lansira nova električna vozila i time podigne prodaju, najbogatiji čovjek na svijetu pokušava uvjeriti ulagače da je budućnost tvrtke u robotaksijima, humanoidnim robotima i umjetnoj inteligenciji. To je rizičan zaokret budući da električni automobili, baterije i usluge punjenja i dalje čine gotovo sav Teslin prihod.
Teslin robotaksi zasad nije ispunio očekivanja
Tesla je 22. lipnja u Austinu pokrenula pilot-verziju svoje robotaksi usluge. Iako zasad nije bilo nesreća ni ozlijeđenih, brzo je postalo jasno da tvrtka nije spremna za ozbiljnu konkurenciju s Waymom, autonomnom jedinicom Alphabeta.
Mali broj vozila Tesla Model Y u testnoj fazi pružao je automatizirane vožnje, ali uz sigurnosne tehničare na prednjim sjedalima i to samo ograničenoj skupini unaprijed odabranih korisnika u dijelu grada veličine oko 78 kvadratnih kilometara.
Unatoč strogo kontroliranom okruženju, zabilježeno je više izvještaja o nepredvidivom ponašanju vozila, a američka Nacionalna uprava za sigurnost cestovnog prometa (NHTSA) prije tri dana je potvrdila da razmatra te incidente s Teslom.
Afshara su nazivali Muskovim čovjekom za rješavanje problema
U profilu koji je Wall Street Journal objavio u studenom 2024., Afshara su nazvali "Muskovim čovjekom za rješavanje problema" i jednim od najmoćnijih rukovoditelja u kompaniji. Nakon Muskove reorganizacije menadžmenta prošle godine, Afshar je prešao u novo sjedište Tesle u Austinu.
"Apsolutno povijesni dan za Teslu. Godine truda i fokusa tolikog broja ljudi. Hvala ti, Elone, što si nas sve gurao naprijed!", napisao je na X-u dan nakon lansiranja robotaksija, 23. lipnja.
Bloomberg je također potvrdio njegov odlazak, koji slijedi nakon što je ranije ovog mjeseca Teslu napustio i Milan Kovac, voditelj tima za razvoj humanoidnog robota Optimus. Dionice Tesle jučer su se zatvorile s minimalnom promjenom na 325,78 dolara. Od početka godine pale su za 19 posto, piše index.