Autoput neće biti završen ni do 2028? Na šest od osam dionica su probili rokove!
Ukolikose uzme u obzir informacija koja je u proteklim danima iz Autocesta FBiH odaslana Parlamentu FBiH o aktuelnim gradilištima autoputa na području FBiH, nije teško zaključiti da je najava o završetku ovog kapitalnog projekta do 2028. godine bila tek samo prazno obećanje, piše Fokus.ba.
Naime, iz Autocesta FBiH su u dokumentu otkrili da su na šest od aktivnih osam dionica gdje se izvode radove rokovi probijeni, a dijelom i eklatantno. U aktu kojeg potpisuje v.d. ravnatelja Autocesta BiH Denis Lasić a koji je upućen na osnovu zastupničkog pitanja zastupnika Adnana Efendića precizno su navedeni podaci o probijenim rokovima.
'Nepovoljni uvjeti'
Tako je istaknuto da je poddionica autoputa Poprikuše – Nemila dužine 5,5 kilometara čija je gradnja započeta krajem 2020. trebala biti okončana do 7. lipnja ove godine. No, rok za završetak ove dionice produžen je do kraja ove godine, kako je navedeno, zbog 'nepovoljnih geoloških uvjeta u tunelu Golubinja'.
Fokus je nedavno u istraživačkom tekstu pisao o koruptivnim aktivnostima koji se odnose na ovu dionicu, a koji su doveli do eksplozije troškova.
Kada je riječ o poddionici Nemila – Vranduk (dužnina 5,7 kilometara) radovi su počeli 22. veljače 2022., a trebali su biti okončani 22. veljače ove godine. No, rok je produžen do 2. srpnja ove godine i to zbog, kako je obrazloženo, dodatnih radova.
Poddionica Vranduk – Ponirak koja je nakon istraživačkog teksta Fokusa predmet istražnih organa, odnosno tužilačkih i policijskih, trebala je biti završena još 19. kolovoza 2021. godine, no rok je produžen čak do 31. ožujka 2026. godine.
Inače, na ovoj dionici je došlo do potpunog zastoja, a iz Uprave Autocesta tvrde da su uspjeli redefinirati ugovor i da se nastavak radova očekuje početkom građevinske sezone.
Radovi na poddionici Ponirak-Vraca (tunel Zenica počeli su 29. listopada 2019. godine i trebali su biti završeni u roku od 30 mjeseci. No, rok je produžen do kraja ove godine. Iz Uprave Autocesta pojašnjavaju da je spajanjem susjednih dionica tunel produžen sa 2.450 na 3.360 metara.
Radovi na poddionici Počitelj – Zvirovići (Lot 1) dužine 10,1 kilometra trebali su biti okončani nakon dvije godine. Prvobitan rok koji je postavljen 26. rujna 2021. godine produžen je do 6. rujna 2023. No, prema evaluaciji Nadzora ponovo je produžen do travnja 2024. Iz Autocesta ističu da je potrebno dodatnih sedam mjeseci kako bi se radovi okončali.
Nove dionice
Kada je riječ o poddionici Počitelj-Zvirovići odnosno mostu Počitelj, o čemu je također pisao Fokus radovi su počeli 26. rujna 2019. i bilo je planirano da traju 30 mjeseci. No, tu je u međuvremenu došlo do probijanja dva roka. Prvi je bio 14. ožujka 2022., a drugi 29. kolovoza 2023. Razlog je oštećenje mosta Počitelj, čija je sanacija u tijeku.
Kada je riječ o poddionicama tunel Putnikovo Brdo – Medakovo (8.5 km) i Medakovo – Ozimice (21,3 km), oni su počeli u lipnju odnosno u prosincu 2023. godine. Završetak radova je predviđen u svibnju 2025. odnosno u svibnju 2026. godine.