Dok Vlada 'usvaja informaciju' potrošačke cijene rasle i u veljači
Potrošačke cijene u BiH su u veljači ove godine, u odnosu na siječanj, porasle u prosjeku za 0,5%. Hrana i bezalkoholna pića u prosjeku su skuplji za 0,9%, alkoholna pića i duhan za 0,2%, stanovanje i režijski troškovi za 0,3%, zdravstvo za 0,1% a prijevoz za 1,7%, podaci su Agencije za statistiku BiH. U veljači 2021. su odjeća i obuća u prosjeku bili jeftiniji za 0,5% u odnosu na mjesec ranije, za koliko su jeftiniji namještaj i aparati za kućanstvo, dok su ostala dobra i usluge jeftiniji za 0,8%. Na godišnjoj razini, u veljači ove godine cijene su, u odnosu na isti mjesec prošle godine, bile u prosjeku niže za 1,3%.
Reagirali nakon godinu dana pandemijskih poskupljenja
Podsjetimo, Vlada FBiH jučer je usvojivši informaciju Federalnog ministarstva trgovine o potrebi osiguranja ekonomski opravdane visine marže u veleprodajnim i maloprodajnim cijenama osnovnih životnih namirnica u FBiH, zadužila Federalnu upravu za inspekcijske poslove da od županijskih uprava za inspekcijske poslove i županijskih inspekcijskih organa zatraži podatke o primjeni odluka o mjerama neposredne kontrole cijena za proizvode iz županijske nadležnosti.
Federalna uprava je dužna i da, u roku od sedam dana, Federalnom ministarstvu trgovine dostavi podatke o visini veleprodajnih i maloprodajnih marži osnovnih životnih namirnica.
Ovisno o nalazima i izvještaju Federalne uprave za inspekcije poslove, Federalno ministarstvo će, u najkraćem roku, za Vladu FBiH pripremiti informaciju i predložiti adekvatno daljnje žurno postupanje s ciljem zaštite životnog standarda žitelja. U informaciji je navedeno da su cijene prehrambenih proizvoda koje BiH uvozi, te njihovog transporta, na svjetskom tržištu znatno porasle u ovoj u odnosu na 2020., zbog čega je došlo do poskupljenja i kod nas. Kako je problem povećanja cijena u dominantnoj mjeri uzrokovan vanjskim faktorom, veoma važno je i da visine marži osnovnih životnih namirnica, kao što su ulje, šećer, sol, maslac, margarin, pileće meso i drugo u trgovini budu na ekonomski opravdanoj razini.
To znači da trgovačke marže trebaju da osiguraju pozitivno poslovanje trgovaca, ali nikako stjecanje ekstra profita i njihovog bogaćenja.