FORTINO SASLUŠANJE: Potvrđeno postojanje disbalansa u zastupljenosti Bošnjaka u Ministarstvu
![FORTINO SASLUŠANJE: Potvrđeno postojanje disbalansa u zastupljenosti Bošnjaka u Ministarstvu](/media//Forto javno saslusanje AA.webp)
Nakon što su nadležna povjerenstva proteklog tjedna održala javno saslušanje ministra prometa i komunikacija BiH Edina Forte zbog pitanja vezanih za Južnu plinsku interkonekciju te Zakon o BHANSA-i, istog je ministra u utorak saslušalo i Povjerenstvo Zastupničkog doma Parlamenta BiH za promet i komunikacije, ovaj puta kako bi se utvrdilo razloge za nezadovoljavajuće rezultata rada Ministarstva u 2023. i 2024. godini.
Zastupnik Šemsudin Mehmedović (Naprijed) postavio je pitanje zbog čega ministar Forto nije realizirao zaključke koje je ranije donijelo Povjerenstvo i zašto nije redovito nazočio sjednicama, na što je ministar odgovorio da je prisustvovao kada mu se obveze nisu preklapale. Poručivši da ne zanemaruje rad Povjerenstva, pojasnio je da je nekad bio fizički spriječen nazočiti budući da nije postojao mehanizam koordinacije koji bi utvrdio da su svi dostupni.
U dijelu izlaganja o problemima u prometu, ministar Forto je naveo da je jedan od prvih poteza koje je poduzeo bila suradnja s entitetskim vlastima kako bi se riješilo pitanje sigurnosti prometa, uključujući i problem obijesne vožnje. - Zakon BiH o sigurnosti prometa, koji, među ostalim, treba tretirati sankcije za obijesnu vožnju na ulicama, dostavljen je Tajništvu i može se naći na dnevnom redu sjednice Vijeća ministara BiH, izjavio je ministar prometa i komunikacija BiH Forto pred Povjerenstvom ali je i ukazao na praksu ministara iz RS-a da na državnoj razini ne podržavaju zakone koje prethodno ne odobre entitetske institucije.
Član Povjerenstva Mehmedović izrazio je nezadovoljstvo i činjenicom što se, od 11 predviđenih zakona iz nadležnosti Ministarstva prometa i komunikacija BiH, za dvije godine u proceduri našao svega jedan a riječ je o izmjeni i dopuni Zakona o Agenciji za pružanje usluga u zračnoj plovidbi BiH (BHANSA).
- Što je sa zakonima o željezničkom prometu, RTV servisu i drugim važnim zakonima koje je Ministarstvo trebalo izraditi i, putem Vijeća ministara BiH, dostavi u parlamentarnu?, pitao je Mehmedović, na što je resorni ministar odgovorio da je svaki od navedenih zakona u fazi usuglašavanja te da završetak izrade teksta tih zakona ovisi o radnim grupama koje rade na njihovu usuglašavanju.
Na pitanje o nedostatnoj etničkoj zastupljenosti Bošnjaka u Ministarstvu, Forto je priznao da postoji disbalans, poglavito u Direkciji za civilno zrakoplovstvo BiH (BHDCA), čije je sjedište u Banjoj Luci.
- Suglasan sam da postoji disbalans u mnogim ministarstvima i ustanovama. Direkcija za civilno zrakoplovstvo BiH ima daleko veću zastupljenost Srba u odnosu na ostale narode, naveo je Forto iznoseći podatak da trenutačno u Ministarstvu Bošnjaci i Srbi čine po 40% zaposlenih, Hrvati 18%, dok su ostali zastupljeni s jedan posto. Istakao je da je u njegovom mandatu zaposleno troje Bošnjaka i jedan Srbin, ali da nije pristalica masovnog zapošljavanja jer smatra da Ministarstvo već ima dovoljno uposlenika.