Futura: Naplatom parkinga u Mostaru se krše prava potrošača

Nedavno je u Gradu Mostaru započela testna faza naplate parkinga. Uskoro će, kako je definirano, započeti i naplata po cijenama koje su ranije usvojene i kojima se nitko od građana ne raduje.
U Udruzi potrošača Futura upozoravaju na nekoliko, kako tvrde, nepravilnosti, pozivajući se na raniju usvojenu studiju koja se odnosi na regulaciju mirujućeg prometa u Mostaru.
Stara studija
- Gradska administracija prije desetak godina napravila je studiju u sklopu koje je između ostaloga regulirana i naplata parkinga. Tu je bilo uključeno i pauk vozilo, zatim naplata kazni za nepropisno parkiranje…, navodi predsjednik Future Marin Bago.
Plan je, kako kaže, bio da tvrtka koja će skrbiti o parkingu u proračun Grada donese oko sedam milijuna maraka godišnje.
- Od svega što je navedeno u toj studiji, danas imamo samo naplatu parking mjesta, ali bez zagarantiranog parking mjesta za potrošače. I to nije u skladu sa Zakonom o potrošačima, tvrdi Bago.
Dodaje i kako se građani moraju konačno početi boriti za svoja prava. Svaka usluga, kaže, mora biti ostvariva i mjerljiva.
- To su sve usluge koje su od općeg interesa. Moraju postojati ugovori koji moraju sadržavati prava i obveze obje strane. U ovome slučaju nama kao potrošačima su uskraćena prava. Od nas se traži novac za parking, a nitko nam ne garantira uslugu. To nema ni u podzemlju. To je kao da vam se naplati električna energija, a kaže se: “Možda ćete je imati, a možda ne”, navodi Bago.
Udruga potrošača Futura se i dalje namjerava baviti problemima poput ovoga. To će, kako najavljuje Bago, biti širok dijafazon problema.
Novac se, kaže, konačno mora početi trošiti sukladno zakonima, a ne isključuju se ni kaznene prijave za slučajeve da se nadležni ne pozabave ovim i ostalim problemima.
Na naše pozive koje smo jučer uputili u tvrtku Mo parking nitko nije odgovarao.
Mjesečna karta u Zoni jedan košta 25 KM, a u Zoni dva - 15 KM, dok stanovnici koji ne žive u zoni naplate mjesečne karte za zonu dva mogu nabaviti po cijeni od 40 KM, a zaposleni za 30 KM. Cijene karata po satu su u 1,5 KM i jedna marka.
Način plaćanja
Stanovnici prve zone mogu kupiti mjesečnu kartu za prvu zonu i da ona vrijedi za prvu i drugu, dok svi ostali mogu kupiti kartu za drugu zonu, pošto je namjera da se rastereti uža zona grada, gdje su najvažnije institucije i gdje se kreće veliki broj vozila koja stvaraju gužve.
Dugoročni plan je da se urede postojeća parking mjesta i grade nova. Za plaćanja karata građanima dostupne su sve opcije, kako kovanicama putem aparata na ulicama, tako i SMS porukama kod svih operatera, ali i kartično plaćanje putem mobilne aplikacije kako za građane, tako i za goste iz zemlje i inozemstva.
Što se tiče kazni, sustav je jednostavan - kontrolori će provoditi kontrolu na osnovu registarskih oznaka vozila po čemu će se kroz sustav znati je li karta plaćena.
I sve je, kako vidite, u redu, s tim što prema navodima iz Udruge potrošača, mnogi korisnici ne znaju gdje su njihova parking mjesta, za koja će izdvajati novac vrijedan godišnje registracije vozila.
H. Ž.