Dnevni.ba - PRELOADER

Hoće li 'Mostar pass' donijeti više novca u gradsku kasu?

29 Sij 2023


Hoće li 'Mostar pass' donijeti više novca u gradsku kasu?

Početkom ove turističke sezone, u travnju, Grad Mostar planira u prodaju pustiti turističku propusnicu „Mostar pass“, koja bi trebala osigurati višestruko povećanje prihoda od turizma.

- Mi smo prije godinu i pol dana, zajedno s UNESCO-om, pokušali napraviti koncept koji ima za cilj staviti u sustav kompletne turističke potencijale Mostara, kako one u vlasništvu Grada tako i one u privatnom vlasništvu ili u vlasništvu drugih institucija koje nisu gradske, a prepoznate su kao turistički potencijal. Sukladno toj ideji, izradili smo elaborat koji je završen u listopadu i koji se odnosi na menadžment upravljanja turizmom u gradu Mostaru – kazao je u razgovoru za Fenu savjetnik mostarskog gradonačelnika Marin Čuljak.

Podsjetio je kako je Mostar na listi gradova koji su pod zaštitom UNESCO-a te kako je ta organizacija važan partner gradu u svim kakvim turističkim aktivnostima, posebno ovoj koja ima za cilj obuhvatiti sve turističke elemente.

- Gradsko vijeće je donijele dvije odluke, koje su direktno utemeljene na tom menadžmentu koji smo izradili. Prva je uvođenje vinjete i odnosi se na autobuse koje dovoze turiste u grad, a druga odluka na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća je uvođenje „Mostar passa“, koji za cilj ima staviti u jednu karticu, na jedno mjesto sve ono što Mostar turistima nudi, od skoka sa Starog mosta do posjete muzejima, kao i gastronomsku ponudu. Ono što je jako važno je da želimo integrirati gradska poduzeća, kao što je „Mostar bus“ koje će sasvim sigurno imati ulogu u prijevozu gostiju, kako u Mostaru, tako i po Hercegovini – rekao je Čuljak.

Po njegovim riječima, zahvaljujući geografskom položaju vrlo je izvedivo da Mostar postane mjesto odakle će turisti ići u ostale gradove Hercegovine, Središnje Bosne, pa čak i Dalmacije.

- „Mostar pass“ je ideja Grada Mostara. Svi turistički gradovi imaju različito razvijene sustave upravljanja turizmom, tako da nekakvu vrstu passa imaju Split, Dubrovnik, London, ali je ova priča naša i kao takva je specifična – kazao je Čuljak.

Čuljak je kazao kako će se „Mostar pass” uglavnom prodavati putem interneta.

- Kad je sami sustav prodaje u pitanju, glavni kanal prodaje bit će turističke agencije jer je naše istraživanje pokazalo da preko 90 posto turista dolazi u grad preko agencija. „Mostar pass” bit će u u formi QR koda i neće biti fizičkih kartica - pojasnio je Čuljak.

Što se tiče cijene, ona još nije definirana, a ovisit će od toga što će na kraju biti ponuđeno kupcima „Mostar passa” .

- Nakon što to reguliramo i vidimo što je sve sadržaj „Mostar passa“, onda ćemo izaći s cijenama koje će biti prihvatljive i na tržištu i onima koji nude turističke usluge. Činjenica je da je ovo prvi put u povijesti Mostara da se pravi sustav putem kojeg će turističke usluge naplaćivati na jednom mjestu, što znači da će sastavni dio svakog „Mostar passa“ minimum biti skok sa Starog mosta. To je zato što smo primijetili da je to najveća turistička atrakcija i zato smo to stavili kao minimum kojega svatko mora kupiti - kazao je Čuljak.

Zahvaljujući „Mostar passu” Grad će biti u mogućnosti neizravno naplatiti turistima ulazak u Stari grad što se ranije često predlagalo, ali nije postojao praktičan i izvediv način kako to izvesti.

- Rampe za naplatu ulaska u Stari grad ne mogu se postavit jer je to ograničenje slobodnog kretanja i iluzija je očekivati da će se to ikada dogoditi. Međutim, naš cilj je da što više turista kupi „Mostar pass“ i da na taj na način posljedično naplatimo ulaz u UNESCO-vu zonu kroz nuđenje drugih sadržaja - istaknuo je Čuljak.

DNEVNI


U novom broju donosimo

Novi broj

23 Stu 2024

U novom broju donosimo

Novi broj

22 Stu 2024

U novom broju donosimo

Novi broj

21 Stu 2024