Logistika je ključna u lancu snabdijevanja
Inovativnost i tehnologija lanaca nabavke, primarni su fokus prve Međunarodne konferenciju logistike u BiH koja je započela danas u Sarajevu u organizaciji Vanjskotrgovinske komore BiH. Konferencija je okupila predstavnike nadležnih bh. institucija, te vodećih kompanija u području špedicije, logistike, prijevoznike, distributere i druge. Predsjedavajući Zastupničkog doma PS BiH Marinko Čavara je pred početak konferencije rekao da je to prilika da od ljudi izravno uključenih u poslove u ovoj oblasti čuje koji su problemi i kako im se može pomoći putem zakonske regulative. 'Radi se o važnom aspektu u svakodnevnom životu i složenoj oblasti i potrebno je uključiti sve segmente društva', rekao je Čavara, izrazivši spremnost da PS BiH kao zakonodavac, učini sve što je potrebno kako bi korist imali gospodarstvenici, ali i svi stanovnici BiH.
Ministar komunikacija i prometa BiH Edin Forto je rekao da BiH nije uradila sve što je potrebno kako bi omogućila rast logističkom transportnom sektoru, dodajući da nisu završeni putni koridor Vc i željeznički koridor i da će to biti prioritet u narednom periodu. Forto je podsjetio da je BiH u okviru Transportne zajednice u procesu uključivanja elektronskih tovarnih listova, što znači da neće biti potrebe za papirologijom, dodajući da BiH traži i digitalizaciju licenci za prekogranične prijevoznike. Puno toga će, prema njegovim riječima, zavisiti od toga koliko će BiH brzo odgovoriti na izazove digitalizacije, uključujući zakonodavstvo koje podrazumijeva elektronski potpis i elektronsku identifikaciju. 'Kada BiH uradi svoj posao, završi putnu i željezničku infrastrukturu, te omogući luci u Brčkom i luci na koju naslanja u Pločama da koriste tu infrastrukturu, biće moguće da BiH postane logistički centar, a regija poput tuzlanske ne samo logistički centar u BiH, nego i u cijelom ovom dijelu Europe', naveo je Forto.
Potpredsjednik VTK BiH Ahmet Egrlić je rekao da je konferencija organizirana na zahtjev gospodarstvenika, institucija vlasti i svih onih koji su vezani za ovaj sektor. 'Kretanje roba, ljudi i novca u Europi i svijetu je značajno ubrzano nego što mi to ovdje radimo. Činjenica je da nam je Europa tako blizu, a da nam treba više od četiri dana za neke robe da dođu na tržište EU. Također je činjenica da je logistika ključna u podizanju konkurentnosti svake ekonomije', naglasio je Egrlić. U Europi se, kako je dodao, na dnevnoj razini događaju promjene i roba koja se danas proizvede, već sutra je na policama različitih tržišta i marketa. 'U BiH imamo složen infrastrukturni problem uzimajući u obzir da nam je šengenska granica duga više od tisuću kilometara, dakle spora i neprotočna granica. VTK radi na ubrzavanju procesa prolaska i surađuje sa nadležnima u Hrvatskoj i EU kako bi ta granica bila prohodnija', rekao je Egrlić dodajući da je veoma važno da se otvori još najmanje jedan granični prelaz koji će imati sve inspekcijske službe.