Može li glasovna društvena mreža ugroziti Facebook, Instagram i TikTok?
Aplikacija je u potpunosti fokusirana oko glasa
Aplikacija je u potpunosti fokusirana oko glasa, a izgovorene riječi automatski se pretvaraju u tekst.
Ima li na prenapučenom tržištu društvenih mreža mjesta za još jednu, malo drukčiju aplikaciju? Trenutačno imamo aplikacije koje su dominantno tekstualne, imamo aplikacije i mreže za fotografije i video, a AirChat je fokusiran na - glas. Iako su tijekom pandemije predstavljene aplikacije u kojima je dominantan način konverzacije glasovni (sjetite se Clubhousea), one ipak nisu zaživjele i privukle dovoljan broj korisnika, prenosi Zimo.
Ekipa koja stoji iza AirChata, a riječ je o investitoru Navalu Ravikantu i jednom od bivših direktora u Tinderu Brianu Norgardu, vjeruje kako postoji tržište za aplikacije usmjerene na glasovnu komunikaciju.
Oni smatraju kako je glas puno intimniji medij u odnosu na tekstualnu komunikaciju te se tako može prenijeti strast u porukama, za razliku od običnog teksta: Ljudi su stvoreni da se slažu s drugim ljudima, a to samo zahtjeva prirodni glas, objasnio je Ravikant
Sama aplikacija izgledom i sučeljem slična je brojnim postojećim društvenim mrežama. Korisnici mogu objavljivati sadržaj, pratiti druge korisnike, lajkati njihov sadržaj i slično te mogu slati direktne poruke drugim korisnicima aplikacije. No umjesto tekstualnog upisa, u fokusu je glas tako da je objavu potrebno izgovoriti, a korisnici će je na AirChatu moći poslušati, ali i - pročitati. Naime, aplikacija će automatski pretvarati govor u tekst za situacije u kojima ne želite ili ne možete slušati poruke drugih korisnika. No poanta je da ih ne možete napisati, već samo izgovoriti.
Ova je aplikacija prvotno predstavljena krajem prošle godine, a nedavno je redizajnirana te je dostupna za korisnike Androida i Appleovih telefona, no samo one koji imaju pozivnicu. Broj njenih korisnika konstantno raste i bit će zanimljivo vidjeti koliko će je korisnika nastaviti koristiti, a tko će je samo isprobati i onda izbrisati s uređaja, pri čemu ponovno treba podsjetiti na Clubhouse koji je jedno vrijeme bio iznimno tražena aplikacija, a danas je skoro više nitko ne spominje.
Također, na stranici Fast Company podsjećaju i na konkurente koji su se pojavili nakon Muskova preuzimanja Twittera. Iako su imali veliku medijsku praćenost te iako su mnogi korisnici Twittera, tj. sadašnje platforme X najavili da odustaju od te društvene mreže i namjeravaju se okrenuti nekim alternativnim rješenjima, Mastodon je početkom godine imao samo 1,5 milijuna aktivnih mjesečnih korisnika, dok su brojke Blueskya Jacka Dorseya malo bolje i iznose oko 2 milijuna korisnika, piše Fast Company.