NOVITET - GMC Hummer: Dizanje iz pepela
Nakon što je 2010. godine posrnuo pod pritiskom sve manje potražnje za njegovim vozilima, koja su kao veliki gutači benzina bila osuđena na propast, Hummer se nedavno spektakularno vratio na automobilsku scenu u potpuno novom, električnom izdanju...
Novi Hummer raspolaže sa raskošnim pogonskim potencijalom koji mu omogućava da od 0 do 100 km/h ubrza za samo 3,3 sekunda.
Hummer EV je prvi električni automobil na svijetu koji će se moći puniti na superbrzim 350 kW punjačima sa naponom od 800 V.
Prema prvim informacijama koje dolaze iz GMC-a, autonomija sa jednim punjenjem baterija iznosi oko 350 kilometara.
Dizajnerski, riječ je o ultimativnom terenskom automobilu, koji je tradicionalne vrijednosti predstavio u potpuno novom, modernom i veoma dopadljivom obliku. Jedan od najinteresantnijih detalja električnog Hummera, koji njeguje koncept četverovratnog pick-upa, svakako je njegova svjetlosna maska hladnjaka, koja je integrirana u isti sklop sa LED svjetlima. Off-road robustnost naglašena je sa masivnom prednjom metalnom oplatom podvozja, u čijim kutovima su velike alke za vuču i sidrenje, koje su neophodne čistokrvnim terenskim automobilima kada god se upuste u neku od prezahtjevnih avantura. Veoma lijep detalj predstavlja i četverodijelni sklopivi stakleni krov, koji omogućava Hummeru da se pretvori u avanturistički kabiolet. Stražnjim dijelom dominira veliki tovarni prostor, a tu su i upečatljiva LED svjetla, te dvodijelna stranica sa sklopivom stepenicom. Osim straga, Hummer sada nudi i jedan veliki zatvoreni prtljažnik naprijed gdje je kod prethodnika bio smješten motor.
Divovski električni terenac kotrlja se na 18-inčnim aluminijskim kotačima, koji su za osovine pričvršćeni sa čak osam šarafa. Na njima se nalaze standardni 35 ili opcioni 37-inčni pneumatici kamionskog formata, koji su nužni da bi se savladali najteži off-road izazovi, ali i obuzdao ogroman okretni momenat od nevjerojatnih 15.600 Nm. Za električni pogon zadužena su tri elektromotora, koji u zajedništvu mogu isporučiti okruglo 1.000 KS. Sve navedeno dovoljno je da se trotonski terenac od 0 do 100 km/h ubrza za tri sekunde, što je na razini najboljih super-automobila današnjice. Podaci o bateriji još uvijek nisu objavljeni, a za sada se spekulira da bi autonomija mogla da iznosi više od 560 kilometara. Najjači adut Hummera ostaju njegove off-road mogućnosti, koje su potpomognute sa zračnim vješanjem i činjenicom da ima sustav upravljanja na sva četiri kotača, koji mu omogućava nevjerojatne manevarske sposobnosti s obzirom na dimenzije.
Interijer je originalno dizajniran, sa digitalnim instrumentima i velikim 13,4-inčnim zaslonom multimedije. Masivna sjedišta obložena su kožom, a pod lako perivom gumenom oblogom. Ispred vozača su najsuvremeniji digitalni instrumenti koji nude nevjerojatno realistične grafičke prikaze za mnoge situacije iz vožnje u kojima se Hummer nalazi. Veoma originalan je i trokraki multifunkcionalni upravljač obložen kožom i robusnim centralnim dijelom od veoma jake plastike na koju je ugraviran stilski naziv Hummer EV. U interijeru preovladavaju kutne forme, što omogućava da se postigne zavidna praktičnost sa velikim brojem otvorenih i zatvorenih pretinaca. Tunel mjenjača je rezerviran za indukcioni punjač pametnih telefona, stiliziranu ručicu automatskog mjenjača i okrugli selektor pogona koji vozaču omogućava da isti prilagodi najrazličitijim uvjetima za vožnju, pa i da razdvoji distribuciju okretnog momenta između prednjih i stražnjih kotača.
GMC Hummer EV će se u serijskoj proizvodnji naći u jesen 2021. godine, a njegova početna cijena iznosi 95.000 eura.