Porast broja prijevara pri internet kupovini
Sve više prijevara u slučajevima internet kupovine se u posljednje vrijeme prijavljuje udrugama potrošača u BiH, potvrdila je Feni predsjednica Kluba potrošača Tuzlanske županije (TŽ) Gordana Bulić.
Kako je ukazala, u nekoliko posljednjih godina povećan je broj pritužbi, osobito od strane starijih osoba, dok su ranije takve prijevare najviše prijavljivali roditelji srednjoškolaca.
Bulić je pojasnila da je do promjene te strukture došlo s početkom pandemije, kada je starijim osobama bilo ograničeno kretanje, zbog čega su se mnogi okrenuli kupovini putem interneta.
-Nisu prijavljivane prijevare kad je u pitanju kupovina hrane, ali su se one dešavale pri kupovini malih kućanskih aparata, alata, te lijekova i dodataka prehrani, pobrojala je Bulić i navela da su se mlađe osobe, uglavnom, suočavale s prijevarama pri kupovini mobitela i prateće opreme, elektronskih uređaja, odjeće i obuće teračunalnih komponenti.
Istaknula je da je Klub potrošača TŽ izradilo letak o rizicima kupovine putem interneta te organiziralo redovite edukacije o kupovini na daljinu. Predsjednica Kluba vjeruje da veliki broj ovih prijevara ne bude prijavljen, osobito kada su prevarene mlađe osobe, iz straha od stroge reakcije roditelja ili ismijavanja vršnjaka.
Kako je upozorila Bulić, osobito je simptomatično da prodavci na daljinu često ciljaju upravo starije osobe, koje potom bezočno varaju i navode na kupovinu. Prema njenim riječima, glavni je problem u BiH to što smo jedna od rijetkih zemalja Europe koja nema zakon o elektronskom kupovanju, dok važeći zakoni taj segment nisu dobro definirali.