Rupe na cestama nitko ne smatra svojim problemom, građani primorani sami 'krpiti'
Sigurno vam se desilo da ste vozeći Mostarom, bez obzira na visprenost za volanom i vještine poput reli vozača zapali u rupe koje na gradskim cestama “niču“ kao pečurke.
Ovo nije tekst reklame za kočione sustave ili pneumatike na vozilima, već surova svakodnevnica koju živimo 25 godina. Amortizeri na autima, točkovi i sve ostalo često se troše, a podsjetit ćemo i na izjavu pokjnog gradonačelnika Ljube Bešlića koji je jedne prilike komentirajući česte radove na putevima i nezgode automobila, uspio tek apelirati na vozače da budu oprezni.
Svi kvartovi u problemu
Prolazak ulicama na obje obale Neretve jasno će vam reći. Malo je kvartova bez ovakvih problema, iako se ceste često asfaltiraju ili saniraju. Najsvježiji pozitivan primjer je sjeverni ulaz u grad koji je nedavno uređen na europski način.
Ipak, na čekanju su brojni putevi, uglavnom oni manje prometni, ali se pouzdano ne zna tko je ustvari nadležan riješiti ovaj problem. U komunalnim poduzećima kažu da nisu, a u Gradskoj upravi prema običaju nakon što se predstavimo ostajemo uskraćeni.
Jučer smo potražili načelnicu odjela za gospodarstvo Amiru Trbonja, ali nam je rečeno da uputimo službeni upit mailom, na koji do kraja jučerašnjeg dana nismo dobili odgovor.
Potražili smo mišljenja gradskih vijećnika. Najglasniji u novom sazivu Arman Zalihić (SDP) kaže kako ipak Komunalno jeste zaduženo za sanaciju, ali na način da se djeluje nakon što grad donese odluku o sanaciji i potiše ugovor s ovim poduzećem. Proces jeste kompliciran, ali uz dobru volju svih se može lako riješiti, smatra.
- Važno je napomenuti o kojim cestama govorimo. One važnije poput Avenije su nadležnost viših razina. Manje ulice bi trebalo da “krpi“ Komunalno, ali na način da Grad Mostar kroz Zajedničku komunalnu potrošnju predstavi što želi sanirati, a onda potpiše ugovor s Komunalnim, kazao je Zalihić.
Na naše pitanje da li će možda na nekoj od idućih sjednica Klub BH bloka ili SDP inicirati rješavanje ovoga problema ili izaći s novim prijedlogom odgovorio je: “Ne znam još uvijek, jer nismo imali kolegij. Iskreno, moj osobni stav je da se to može riješiti bez inicijativa, samo neka se počne raditi na način kako je danas predviđeno“.
Irma Baralija nije zadovoljna tempom kojim se izvode radovi u Gradu. Navodi da je jasno da za velike projekte uklanjanja ruševina i izgradnje recimo kanaliziacijskih i vodovodnih mreža treba značajan period zbog reguliranja imovinsko-pravnih odnosa i drugih tehnikalija.
- Ipak, za promjenu asfalta na centralnim gradskim prometnicama, izradu kružnih tokova ili prosto krpljenje oštećenih cesti i trotoara ne treba čekati dugo koliko se čeka u Mostaru. Izgleda da su gradska poduzeća, kao i privatna koja izvode radove za njih, ali i gradske službe generalno još uvijek uljuljkani i drže se starog načina rada, a u novoj vlasti slabo tko ima zainteresiran za velike i suštinske promjene u načinu rada i promišljanja, kako su obećavali u kampanji, navela je.
Što kažu pravilnici
Asfaltirane, betonirane i popločane javne površine ne smiju se prati ako je vanjska temperatura zraka niža od 5 stupnjeva ili ako je javna površina prekrivena susnježicom, snijegom ili ledom, stoji u Članu 49. Odluke o komunalnom redu Grada Mostara.
Održavanje čistoće na javnim površinama prema istoj odluci obavlja davalac komunalne usluge-gospodarsko društvo osnovano za organizirano obavljanje komunalnih djelatnosti u skladu s Programom iz ove Odluke. Pravne i fizičke osobe koje obavljaju djelatnost u objektima uz javne površine dužne su svakodnevno dovesti javnu površinu u čisto i uredno stanje, ako zbog njihove poslovne i druge djelatnosti dolazi do prljanja prostora oko njihova objekta.
Kao da je rat
Nerijetko, građani uzimaju stvari u svoje ruke pa sami 'krpaju' trotoare i rupe između zgrada, pa čak i vodovodne cijevi.
-Dok mi dočekamo da neko iz gradskih poduzeća izađe na teren, prođe godina, kaže nam jedan od stanara jedne mostarske ulice koji je prošli vikend sam 'zakrpio' trotoar koji je uništila voda iz puknute cijevi. Takvih primjera po gradu na Neretvi ima doista previše, što frustrira i građane, a i narušava izgled grada.
Infrastruktura u pojedinim kvartovima izgleda kao da je rat još u tijeku.
H. Ž.