VOZILI SMO - Hyundai Kona EV druge generacije
Pomjera granice i mijenja paradigmu
U razvoj nove Kone Hyundai je uložio enormna sredstva. Samo za pripremu tvornice za proizvodnju potrošeno je preko 103 milijuna eura. Stoga i ne čudi da su očekivanja velika. Koliko je spremna da pruži, provjerili smo prvim vožnjama druge generacije Hyundai Kone u okolici Ostrave, u Češkoj Republici...
Sve sumnje i nedoumice koje su se pojavile nakon najava i brojnih teasera su srušene još nakon svjetske premijere nove Kone. No, susret „licem u lice“ je najmjerodavniji u ostvarivanju dojmova: nova električna Kona će definitivno biti prepoznatljiva. Za razliku od prošle generacije gdje je „strujić“ ponikao na osnovama klasičnih modela, ovdje se paradigma mijenja, pa su klasičari posađeni na stilskim temeljima „strujića“. I izgleda da bi to trebala biti dobitna karta, jer Kona kombinira brojne elemente prepoznatljivog Hyundai dizajna sa izlomljenim bočnim panelima i futurističke detalje predstavljene sa IONIQ obitelji poput LED pixela na traci dnevnih svjetala. Vizualni doživljaj veličine potkrepljuju podaci o njenom rastu u svim smjerovima, pa sada Kona mjeri 4,35 metara dužine, 182,5 cm širine i 157,5 mm visine, dok joj je raspon između osovina povećan za čak 60 mm i broji 2.660 mm. Osim u vizualnom doživljaju, promjena dimenzija osjetno je utjecala na prostranost i volumen. Prtljažnik sa 466 litara ima 105 litara više od prethodnog modela (čak 30% veći kapacitet), pa je putna prtljaga kompletnog novinarskog tima BiH od tri člana uz prateću novinarsku opremu bez problema spakirana. Stražnja klupa je djeljiva u omjeru 40:20:40 za povećanje volumena do 1.300 litara, dok je maksimalno opterećenje vozila 600 kg, ako ne računamo prikolicu.
Hyundai s ponosom tvrdi kako je nova Kona lider u implementaciji novog putničkog prostora. Moramo pohvaliti činjenicu da je sa drugom generacijom električne Kone sve usmjereno na vozača, pa je armaturna ploča sa instrumentima blago zakrivljena prema vozačevom sjedištu. Očekivano digitalije preuzimaju primat, a Kona najavljuje novo okruženje kod svih budućih Hyundaijevih vozila sa „Connected Car Navigation Cockpitom“, odnosno panoramskim zakrivljenim zaslonom gdje su pod jednim staklom dom našla dva zaslona dijagonale 12,3 inča. Visoka rezolucija, touch opcija centralnog zaslona, navigacija i more sigurnosno-zabavnih opcija su neizostavna priča. Naravno, najbogatije opremljeni modeli stizat će i sa head-up displayem, te eADS sustavom koji prilagođava jačinu zvuka multimedije okolnostima na cesti.
Iako je posađena na 400V arhitekturu, što je možda i mimo očekivanja uzimajući u obzir činjenicu da su joj rođaci iz IONIQ obitelji na 800V arhitekturi, Kona je ipak vrlo kapacitetna i po pitanju performansi. U okolici Ostrave, na potezu do Nošovica gdje se nalazi Hyundaijeva tvornica, često se dešavalo da se zaboravi da se upravlja električnim vozilom. Doduše, modeli koje smo zadužili raspolagali su najjačim paketima opreme sa bijelim interijerom i morem šminkerskih detalja, ali i najjačim pogonskim sklopovima koji kombiniraju tzv. „Long Range“ bateriju kapaciteta 65,4 kWh uz elektromotore posađene na obje osovine i snagu 160 kW (što je ekvivalentno 218 KS). U ovom slučaju digitalna instrumentalka nam je pokazivala proračun board kompjutera da sa 100% kapaciteta možemo prevaliti preko 500 kilometara, dok WLTP mjerenja obećavaju maksimum na 514. U opticaju je i slabija „Standard Range“ baterija sa kojom je obećan domet 377 km iz 48,5 kWh kapaciteta i nešto manje snage sa 111 kW (151 KS). Svaki pritisak na gas isporučivao je instant snagu, očekivano od EV-a, a razina udobnosti koji je Kona mogla ponuditi uveliko zalazi u SUV-ove iz većeg segmenta vozila.
KLASIKA ISPOD POKLOPCA MOTORA
Iako je plan da Kona postane lider u procesu elektrifikacije voznog parka, ipak su čelnici Hyundaija računali da postoje skeptici i zviždači protiv električnih automobila, pa su sa drugom generacijom Kone odlučili zadržati klasične pogonske agregate. Osnovu ponude sačinjava benzinski agregat sa tri cilindra i radnom zapreminom jednog litra koji bi uz pomoć turbo punjača trebao na prednje kotače isporučivati 120 KS. Oni kojima je to malo, moći će izabrati 1.6 litreni T-GDi sa čak 198 KS uz 265 Nm okretnog momenta. Obje pogonske jedinice mogu se upariti sa šestostupanjskim manualnim mjenjačem, ili automatikom sa dvostrukom spojnicom i 7 stupnjeva prenosa. Ekološki osvješteniji na raspolaganju imaju hibridnu Konu u čijoj će se pogonskoj kombinaciji nalaziti 1.6-litreni atmosferski benzinac sa izravnim ubrizgavanjem goriva i elektromotor spojen na malu bateriju, a kombinacija je u stanju proizvesti 141 KS.