Zelena tranzicija privrede BiH treba da prati zadnje trendove u EU
Konferencija pod nazivom 'Zelena tranzicija privrede Bosne i Hercegovine - izazovi i očekivanja', koju je organizirala Vanjskotrgovinska komora BiH, okupila je gospodarstvenike i predstavnike vlasti kako bi razgovarali o pitanjima značajnim za unaprjeđenje poslovnog okruženja u BiH. VTKBiH, kako je rekao dopredsjednik Vjekoslav Vuković, već je dulje vrijeme aktivna kada je riječ o cirkularnoj ekonomiji i zelenoj tranziciji privrede u BiH prateći evropske i svjetske standarde. 'Upravo direktive EU koje nam nalažu prelazak na određene zelene energije nas na neki način prisiljavaju da pratimo tokove EU', naglasio je Vuković, dodajući da će na konferenciji biti riječi ne samo o dekarbonizaciji, već i o biomasi. Napomenuo je da u BiH imamo milijardu kilograma otpada neiskorištenog za proizvodnju biomase i bilo kojeg drugog energenta iz te biomase. Dodao je da zakonodavci moraju pratiti suvremene trendove, te da su u BiH naši gospodarstvenici znatno brži i to je ono u čemu VTK vidi priliku poticanja, rada u tim oblastima kako bi zakonodavac što prije shvatio 'u koji vlak moramo uskočiti'. 'Ukoliko proizvodite čelik u BiH na bazi zelenih energija on će sasvim sigurno imati certifikate i može povećati kvote izvoza na tržište EU, a kada govorimo o tzv. prljavoj energiji to će biti jako teško izvoziti i poskupit će naše proizvode', dodao je Vuković.
Mirza Kušljugić iz ReSet Centra je rekao da infrastruktura za tranziciju nije pripremljena, te da su već apelirali da što prije bude usvojen zakon o obnovljivim izvorima energije u FBiH. 'Dolazi do jednog preslaganja i političkog i energetskog, ali mislim da bi BiH kad je u pitanju zelena tranzicija trebala da prati zadnje trendove u EU', istaknuo je Kušljugić.
Konferencija, po njegovim riječima, uglavnom cilja gospodarstvenike, dakle industriju, male i srednje tvrtke kojima su najveći izazovi povećanje cijene električne energije, nesigurnost u snabdijevanju i drugo. Kušljugić je dodao da su veliki izazovi pred industrijom, ali da oni mogu biti i prilika.
Potpredsjednik Udruženja prijevoza putnika pri VTKBiH Saudin Parić je naveo da cijena goriva ima enorman udar na poslovanja prijevozničkih poduzeća, dodajući da se mogu prebaciti na alternativna goriva u gradskom i prigradskom saobraćaju, ali ne i u međunarodnom. Električna vozila su jedna alternativa koja će u budućnosti biti prisutna u BiH, ali trenutno je potrebna velika investicija za nabavku takvih vozila i tu bi, istakao je Parić, trebala država da se uključi. 'Nadamo se da će se približavanjem EU uskladiti i propisi i da će biti olakšan uvoz takvih vozila', rekao je Parić.