Dnevni.ba - PRELOADER

38 PUTNIKA U 2021. Zasad samo čarter letovi, pandemija diktira povratak velikih igrača

20 Svi 2021


38 PUTNIKA U 2021. Zasad samo čarter letovi, pandemija diktira povratak velikih igrača

Zrakoplovi bi se u Zračnu luku Mostar mogli vratiti tijekom kolovoza i rujna ove godine, kada se očekuju letovi iz Italije, Poljske i Irske, a realizacija kompletnog plana ovisit će o propisima vezanim za ograničenja putnika uzrokovanih pandemijom COVID-a 19.

Zbog epidemiološke situacije u zemlji, a s obzirom da je Bosna i Hercegovina stavljena na crvenu listu Švicarske, do daljnjeg je otkazana linija prema Zurichu koja je trebala započeti 11. travnja.

Pandemija je, jasno, pogodila kompletan avio promet u svijetu, što se očekivano reflektiralo i na mostarski aerodrom, koji ruku na srce ni u normalnim okolnostima nije bilježio velike rezultate. Ipak, uz veliku financijsku pomoć Ministarstva prometa Federacije BiH zajedno s Vladom, kao i Grada Mostara i Vlade HNŽ-a, djelatnici nisu otpuštani, a plaće nisu smanjivane.

Drastičan pad broja putnika

U 2019. Zračna luka Mostar imala je 371 let i ukupan promet od 32.866 putnika. Godinu kasnije ostvarena su 74 leta s ukupno 1.678 putnika, a u prva četiri mjeseca ove godine ostvareno je 16 letova i ukupan promet od 38 putnika.

Tijekom prva četiri mjeseca 2019. kroz mostarsku luku prometovalo je 2.040 putnika, dok je u prva četiri mjeseca 2020. zabilježen promet od 804 putnika.

Optimizam kod djelatnika probudile su i najave da će Eurowings nastaviti letove za Dusseldorf - povratno već u srpnju ove godine, a planirano je da prvi zrakoplovi polete 4. srpnja, te da se leti jednom tjedno, i to nedjeljom.

Predviđeno trajanje letova ovisit će također o epidemiološkoj situaciji. Navedene operacije će se, ako dođe do realizacije, obaviti zrakoplovom Airbus 319, kapaciteta 144 putnika. Saznajemo kako su najavljeni i određeni čarter letovi, ali i da će i njihova realizacija ovisti o koroni. O tomu je nedavno komentirajući stanje na aerodromu u programu BHT1 govorio i prvi čovjek Grada Mario Kordić.

- Pokušavamo s aktualnim ravnateljem iznaći rješenja ili modele kako bi Zračna luka uspjela pronaći svoje mjesto na mapi aerodroma u Europi. Mislim da smo na dobrome putu. Imamo mnogo najava čarter letova za godišnjicu ukazanja gospe u Međugorju i još neke ideje o daljem poslovanju. Zračne luke mora biti, ona mora postojati i živjeti, rekao je Kordić.

Za njega je, ističe, Zračna luka strateška firma za Mostar.

- Ne mogu zamisliti da imamo ozbiljnu ekonomiju i firme, a da vlasnici ili kooperanti avionom ne mogu doći u Mostar. Moramo shvatiti da je aerodrom prevažan za Grad, kako u turističkom i ekonomskom, tako i u svakom drugom smislu. To je prava mogućnost da ljudi dođu do nas i pravi prozor u svijet. Nažalost, avio industrija je na koljenima, najviše je stradala u pandemiji i na nama je sada da iznađemo model da Zračna luka preživi i bude uspješna, naveo je.

Ostaje li Ljubić?

Paralelno s najavljenim čarter letovima, gradski oci dogovaraju direktorsku križaljku, a svakako da je u nizu gradskih poduzeća, veoma zanimljiva i pozicija ravnatelja Zračne luke.

Ovu funkciju nakon odlaska Marina Raspudića obnaša Ivan Ljubić. U SDA su ranije negodovali zbog načina na koji je on imenovan.

- Jedan od prioriteta u radu Gradskog vijeća Mostara bit će izvještaj o javnim poduzećima, između ostalog i o Javnom poduzeću Aerodrom Mostar. Tek poslije detaljne analize i izvještaja o radu moći će se donijeti konkretni zaključci. Sigurno je da je došlo do imenovanja direktora mimo zakona i odluka Gradskog vijeća. Prvo moramo završiti s upravnim strukturama, pa tek onda pričati o planovima za budućnost, rekao je nedavno predsjedatelj Gradskog vijeća Salem Marić.

Slamka spasa za Zračnu luku Mostar mogao bi biti i dugo očekivani ugovor s kompanijom Ryanair.

H. Ž.

DNEVNI


U novom broju donosimo

Novi broj

24 Pro 2024

U novom broju donosimo

Novi broj

23 Pro 2024

U novom broju donosimo

Novi broj

21 Pro 2024