40 milijuna Europljana nema sredstava za odmor

27 Kol 2024


40 milijuna Europljana nema sredstava za odmor
Odlazak na godišnji odmor

Skoro 40 milijuna ljudi u Europskoj uniji, ili 15% radno sposobnog stanovništva, suočava se sa „blagdanskim siromaštvom“ jer ne mogu sebi priuštiti čak ni tjedan dana odmora. Ovo je pokazala studija Europske konfederacije sindikata (ETUC).

Previše ljudi više ne vidi prednosti moćne europske ekonomije u svom svakodnevnom životu“. Pojasnila je generalna tajnica ETUC Esther Lynch u saopćenju za medije.

Istraživanje je zbrojilo podatke o prihodu i životnom standardu Europske unije za ljude starosti od 18 do 64 godine u 2021. i 2022. godine. Istraživalo je njihovu sposobnost da priušte jednotjedni godišnji odmor daleko od kuće kao mjerilo koliko su ekonomski opterećeni.

Tijekom dvje godine o kojima je riječ, kada je pandemija COVID-19 još uvijek bila velika, radnici u EU su se borili da omoguće odmor. Neke zemlje su bile u gorem položaju od drugih. Pri čemu je Italija imala najveći broj radnika koji nisu mogli priuštiti odmor (preko 6 milijuna ljudi). Rumunjska sa 36% i Cipar 25% imali najveći udio radnika u usporedbi sa njihovom populacijom.

ETUC je otkrio da su između 2021. i 2022. Irska i Francuska zabilježile najznačajniji skok u broju ljudi koji nisu u mogućnosti da priušte odmor.

Odmor nije luksuz. Odsustvo sa obitelji ključno je za zaštitu fizičkog i mentalnog zdravlja radnika, kao i za pružanje dragocijenih iskustava djeci“, rekla jeLynch.

Iako je ETUC istraživao u periodu kada je svijet doživljavao povišene kamatne stope i inflaciju, što je povećalo troškove života, ipak je ovo trend koji traje od 2010.

Broj ljudi koji nisu u mogućnosti da priušte odmor značajno je porastao u 2010. godini, nakon financijske krize. Te brojke su počele da se oporavljaju u godinama koje su prethodile pandemiji, ali se trend od tada obrnuo, piše Financa.

Privreda


EBRD

EBRD u BiH investirao 213 milijuna eura u 2024. godini

Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD) u 2024. godini investirala je 213 milijuna eura u 23 pro...

18 Sij 2025

ČETVERODNEVNI RADNI TJEDAN

Island: kraći radni tjedan rezultirao gospodarskim rastom

Islandsko gospodarstvo nadmašuje većinu europskih zemalja. Razlog je što su se odlučili uvesti kr...

26 Lis 2024

RAST BH EKONOMIJE

Svjetska banka – ekonomija BiH će rasti u naredne dvije godine

Nakon usporenog gospodarskog rasta u protekle dvije godine, a koji je bio posljedica borbe protiv...

19 Lis 2024

Postavke kolačića

Ova web stranica koristi kolačiće zbog poboljšanja vašeg iskustva korištenja stranice. Od ovih kolačića, oni karakterizirani kao nužni se spremaju u vaš Internet preglednik pošto su ključni za korištenje osnovnih funkcionalnosti stranice. Koristimo i kolačiće trećih strana koji nam pomažu kod analize i razumijevanja načina na koji koristite naše stranice. Ovi kolačići će biti pohranjeni u vašem Internet pregledniku samo s vašom dozvolom. Također, imate mogućnost onemogućavanja korištenja ovih kolačića. Onemogućavanje ovih kolačića može utjecati na iskustvo korištenja naših stranica.

Uvijek omogućeno

Nužni kolačići su potrebni kako bi stranica mogla normalno funkcionirati. Ovi anonimni kolačići osiguravaju osnovnu funkcionalnost i sigurnosne značajke stranice.

Funkcionalni kolačići pomažu u korištenju određenih funkcija stranice kao što su dijeljenje sadržaja stranica na društvenim mrežama, prikupljanje povratnih informacija i ostalih funkcija trećih strana.

Kolačići performansi se koriste za razumijevanje i analizu indeksa performansi stranice što pomaže kod pružanja boljeg korisničkog iskustva za posjetitelje.

Analitički kolačići se koriste kako bi razumjeli interakciju posjetitelja sa stranicama. Ovi kolačići pružaju informacije za mjerenje broja posjetitelja, izvora prometa stranice

Ostali nekategorizirani kolačići su kolačići koji se trenutno analiziraju i još im nije dodijeljena kategorija.

Marketinški kolačići se koriste kako bi se posjetiteljima pružili relevantni oglasi i marketinške kampanje. Ovi kolačići prate posjetitelje web stranica i prikupljaju informacije kako bi pružili prilagođene oglase.