ByteDance ne želi prodati TikTok, radije će ugasiti aplikaciju u SAD-u
Društvene mreže
Sudbinu TikToka u SAD-u mogli bi saznati tijekom ove godine, no s obzirom na to da su iz ByteDancea najavili pravnu borbu jer se, naravno, ne slažu s odlukom o zabrani njihove društvene mreže na tom području, cijela bi se situacija mogla dodatno odužiti. Prema trenutačnom stanju stvari, ByteDance ima samo dva izbora. Jedan je u potpunosti ugasiti aplikaciju u SAD-u, a drugi je prodati je kompaniji koja će ponuditi najviše novaca za TikTok.
Iako se ova druga opcija, gledajući sa strane, čini razumnom i racionalnom, prema više izvora s kojima su razgovarali novinari Reutersa, iz ove kineske kompanije nemaju namjeru prodati TikTok već će, ako zaista ne bude druge mogućnosti, jednostavno ugasiti ovu mrežu u SAD-u.
Kina
To će svakako utjecati na prihode tvrtke, no ne toliko koliko bi pomislili, s obzirom na popularnost TikToka. Ova društvena mreža, naime, obuhvaća samo mali udio u ukupnoj zaradi te u ukupnom broju dnevno aktivnih korisnika ByteDancea. Iako im je američko tržište važno jer na njemu TikTok ostvaruje oko četvrtinu ukupnih prihoda, ByteDance većinu prihoda ostvaruju od operacija u Kini i aplikacija poput Douyina, prenosi Zimo.hr. Konkretne brojke ipak nisu poznate jer tvrtka ne objavljuje podatke o poslovanju i financijama, a financijski stručnjaci slažu se kako je jako teško procijeniti poslovanje TikToka te usporediti tu mrežu s konkurentima poput Metina Facebooka i Instagrama.
Ne žele predati algoritam
Glavni razlog zbog kojeg u ovoj tvrtki ne žele prodati svoju aplikaciju jest njen algoritam. Taj je algoritam superioran u odnosu na konkurenciju, a koristi se i na kineskoj verziji TikToka Douyin te je jasno da ByteDance ne želi da ga se netko drugi, a pogotovo ne Amerikanci, dokopaju. Kako je taj algoritam duboko ukorijenjen u samu društvenu mrežu, bilo bi previše komplicirano izdvojiti ga iz TikToka i onda eventualno prodati tu mrežu. Zbog toga bi se, umjesto prodaje, ByteDance mogao odlučiti na povlačanje s američkog tržišta. Takav se potez mnogima, a pogotovo mladim Amerikancima, od kojih su neki stvorili biznis upravo na toj mreži, sigurno ne bi svidio. TikTok u SAD-u ima oko 170 milijuna korisnika te su neki od njih već prosvjedovali i izrazili svoje nezadovoljstvo trenutačnom situacijom i potencijalnim gašenjem njihova omiljene mreže.
Za ByteDance, dakle, nema prodaje, ali nema niti predaje te je izvršni direktor TikToka Shou Zi Chew ovaj tjedan najavio kako u kompaniji očekuju da će ostvariti pravnu pobjedu i blokirati zakon koji prijeti njihovom poslovanju.