Dnevni.ba - PRELOADER

Cijene hrane u BiH neopravdano rastu

5 h 10 min


Cijene hrane u BiH neopravdano rastu

Broj žalbi koje Institucija ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH zaprima kontinuirano raste već pet godina za redom a, kao i prijašnjih godina, žalbe su raznovrsne - od onih na telekomunikacijske usluge, do online trgovine, naveo je za Fenu u povodu Svjetskog dana prava potrošača Saša Marić, ombudsman za zaštitu potrošača u BiH.

- Tako je od 2019. godine broj žalbi sa 600, porastao na 1.300 u 2023. godini, a prošla, 2024. godina, završena je s 1.400 zaprimljenih žalbi, rekao je Marić i dodao da su se potrošači najviše žalili na telekomunikacijske usluge, komunalne usluge, robu opće ekonomske potrošnje, financijske usluge, turističke, te, u zadnje vrijeme, i na online trgovinu. Kada je u pitanju online trgovina, ombudsman za zaštitu potrošača u BiH kaže da je broj žalbi vezan za takav vid trgovine u porastu, posebice nakon pandemije Covid-19. Iako je i dalje relativno malen postotak žalbi, u prošlog godini Institucija je zaprimila 30-ak žalbi vezanih za online trgovinu, navodi Marić, prema čijim je riječima i manji broj žalbi koji se odnosi na "zakonite, legalne" trgovce u cijelosti pozitivno riješen za potrošače. Nažalost, dodaje sugovornik Fene, značajan broj žalbi se odnosio na nešto što nadilazi potrošačko pravo a odnosi se na kaznena djela. Stoga je Institucija upućivala potrošače na odjele za cyber kriminal pri MUP-ovima budući da su se takve žalbe odnosile na lažne prodavače, nepostojeće proizvode, na prijevare u korist dolaska do osobnih (financijskih) podataka.

Cijene na svjetskim tržištima ni približno nisu rasle koliko su na policama bh. trgovina

U osvrtu na rast cijena hrane, ombudsman za zaštitu potrošača u BiH smatra da cijene hrane izuzetno neopravdano rastu u BiH u zadnje četiri godine, a posebice u zadnjih 12 mjeseci.

- Institucija je analizom krajem 2024. godine zaključila da je osnovni problem rasta cijena divljanje trgovačkih marži svih u lancu distribucije i opskrbe, budući da cijene na svjetskim tržištima ni približno nisu rasle koliko su u konačnici na policama bh. trgovina, obrazlaže ombudsman koji je mišljenja i da su potrošači u BiH, općenito, upoznati sa svojim pravima budući se broj predmeta povećava kroz godine. No, on cijeni da je i dalje potrebno podizati svijest o zaštiti potrošača. Pritom je jako važna i edukacija, a kao prioritet u radu Institucija već petu godinu za redom, osim rješavanja pojedinačnih i kolektivnih žalbi, jest suradnja s medijima i obrazovnim institucijama na projektu edukacije potrošača o njihovim pravima. To je glavni trend povećavanja potrošačke zaštite i u BiH i u zemljama regije, EU i šire, smatra Marić. 

BIH


BH NOVINARI

Udruženje BH Novinari: Medijski bojkotovati Milorada Dodika

Upravni odbor Udruženja BH Novinari i Linija za pomoć novinarima najoštrije osuđuju verbal...

7 min

SARAJEVO

Češki vojnici iz rezervnog sastava EUFOR-a stigli u Bosnu i Hercegovinu

Vojnici iz rezervnog sastava Češke Republike stigli su danas na Međunarodni aerodrom Saraj...

50 min

OHR

OHR osudio Dodikovo zastrašivanje novinara: To je napad na javnu odgovornost

Iz Ureda visokog predstavnika u Bosni i Hercegovini (OHR) osudili su postupak predsjednika RS Mil...

1 h 5 min