Dnevni.ba - PRELOADER

Dokle se došlo u pripremi gradnje dionice autoputa koja kasni više od dvije godine?

12 Pro 2022


Dokle se došlo u pripremi gradnje dionice autoputa koja kasni više od dvije godine?

Izgradnja dionice autoputa Tunel Kvanj-Buna na kojoj se s planiranom gradnjom najviše kasni još uvijek je u fazi odabira izvođača i konzultanata nakon što je prvobitni tender poništen u ožujku ove godine, izvještava Indikator.ba.
Tender za projektiranje i izgradnju ove dionice je prvi put raspisan 30. prosinca 2019. godine, ali je nakon dugotrajnih procedura i provedenog otvaranja ponuda poništen u ožujku 2022. godine.
To je usljedilo zbog istrage Europskog ureda za borbu protiv prijevara (OLAF) o mogućoj korupciji, prevari ili drugim nezakonitim radnjama u provođenju nabavke izvođača radova. Provjera OLAF-a je pokazala da nisu pronađeni elementi korupcije u tenderu, već određeni propusti u postupku procedure nabavke, pa je novi tender objavljen u kolovozu ove godine.
Krajem studenog 2022. poduzeće Autocestse FBiH objavilo je da se na novi tender pretkvalificiralo osam ponuđača među kojima su najbrojnije turske i kineske kompanije.
Mnoge od prijavljenih kompanija sudjelovale su i na prethodnom, poništenom tenderu, ali sada ima i novih, prije svega turskih. Prvi put devet ponuđača je dostavilo ponude, a financijske ponude predalo je pet kineskih kompanija i konzorcija.
Europska investicijska banka, iz čijih sredstava se financira izgradnja poddionice Tunel Kvanj – Buna 30. studenog raspisala je tender za
izbor konzulatnata koji će pružiti konzultantske usluge za izradu idejnog i glavnog projekta s istražnim radovima i pregledom projektne dokumentacije. Vrijednsot nabavke je dva milijuna eura, a ponude će se primati do 27. siječnja 2023. godine.
Relizacija ugovora predviđena je u periodu od 6. ožujka do 6. rujna 2023. godine, što garantuje da će se tenderske i projektne procedure voditi dobrim dijelom i iduće godine i da ćemo na izalazak mašina na teren još neko vrijeme pričekati.
Inače, dionica Tunel Kvanj – Buna je ukupne dužine 5,25 km, a procijenjena vrijednost radova je 150 milijuna eura bez PDV-a. Poddionica počinje otvorenom trasom prije ulaza u tunel Kvanj (2.720 m) tunelom prolazi kroz brdo Kvanj, zatim mostom prelazi Rotimski potok (320 m) i završava u mjestu Stanojevići neposredno prije odmorišta Rotimski potok gdje se nastavlja na izgrađenu dionicu Buna – Počitelj.
Neposredno prije završetka ove dionice planirana je izgradnja natputnjaka Rujevice kako bi se omogućila nesmetana komunikacija između mjesta Stanojevići i Gubavica.
U sklopu izgradnje ove dionice planirana je i izgradnja priključne prometnice za naselje Hodbina, dužine 1415 m, a ista je predviđena kao privremeni priključak autoceste do izgradnje petlje Mostar jug. Predviđeni rok izgradnje je 24 mjeseci.

DNEVNI


U novom broju donosimo

Novi broj

19 Srp 2025

U novom broju donosimo

Novi broj

18 Srp 2025

U novom broju donosimo

Novi broj

17 Srp 2025