Dnevni.ba - PRELOADER

Luksuzna industrija pred izazovima: Pad prodaje, ali i znakovi otpornosti

6 h 39 min


Luksuzna industrija pred izazovima: Pad prodaje, ali i znakovi otpornosti
Luksuz

Globalna prodaja luksuzne robe za osobnu upotrebu usporava, ali prema studiji konzultantske kuće Bain & Co., ne očekuje se potpuni kolaps tržišta.

U 2024. godini prodaja je pala na 364 milijarde eura (419 milijardi dolara), a procjenjuje se da će ove godine zabilježiti dodatni pad od 2 do 5 posto, izvještava Associated Press.

„U ovako izazovnom razdoblju – s tri rata, usporenim gospodarstvima i izraženom nejednakošću – možemo ipak reći da tržište nije pred raspadom“, poručila je Claudia D’Arpizio, partnerica u Bainu i koautorica studije.

Visoke cijene i loši radni uvjeti odbijaju potrošače
Osim vanjskih izazova, luksuzni brendovi dodatno su iznenadili potrošače naglim rastom cijena. Povjerenje je dodatno poljuljano nedavnim istragama u Italiji koje su otkrile loše uvjete rada u tvornicama koje proizvode luksuzne torbe.

Slabljenje na ključnim tržištima
Studija pokazuje izražen pad prodaje na važnim tržištima poput Sjedinjenih Američkih Država i Kine. U SAD-u, trgovinske carine unijele su nesigurnost i smanjile potrošačko povjerenje. Kina, pak, bilježi čak šest uzastopnih kvartala pada potrošnje zbog slabog ekonomskog povjerenja.

Za razliku od toga, Bliski istok, Latinska Amerika i Jugoistočna Azija bilježe stabilan rast, dok se Europa nalazi u sredini.

Rastući jaz među luksuznim brendovima
Značajne su razlike u performansama pojedinih brendova. Prada Grupa izvijestila je o rastu prihoda od 13% u prvom kvartalu 2024., dosegnuvši 1,34 milijarde eura. Istodobno, Gucci bilježi pad od 24%, s prihodima od 1,6 milijardi eura.

Konglomerat Kering, vlasnik Guccija, nedavno je imenovao iskusnog menadžera autoindustrije, Lucu De Meaa, bivšeg šefa Renaulta, za provođenje temeljite reorganizacije.

Imenovanje dolazi u trenutku kada tri Keringova brenda – Gucci, Balenciaga i Bottega Veneta – dobivaju nove kreativne direktore. Dionice kompanije skočile su za 12% nakon objave imenovanja.

„De Meovo iskustvo u transformaciji brendova i učinkovitom upravljanju troškovima idealno odgovara trenutnim potrebama luksuznog tržišta“, dodaje D’Arpizio.

Prilagodba američkim trgovinskim izazovima
Kako bi umanjili moguće posljedice američkih tarifa, brendovi optimiziraju lanac opskrbe – prelaskom na direktne isporuke iz proizvodnje i smanjenjem zaliha kod trgovaca.

Unatoč naporima, mnogi negativni faktori ostaju izvan kontrole samih kompanija.

„Neki od izazova, poput geopolitičkih sukoba ili političke nestabilnosti, neće nestati preko noći. Možda će se situacija s carinama razjasniti, ali ne možemo očekivati brze promjene“, naglašava D’Arpizio, dodajući da je povjerenje kupaca luksuza češće povezano s trendovima na burzi nego s političkim okolnostima.

Dugoročna snaga i otpornost tržišta
Predsjednik talijanskog udruženja luksuznih brendova Altagamma, Matteo Lunelli, podsjeća da je sektor zabilježio kumulativni rast od 28% u razdoblju od 2019. do 2024. godine.

Iako je luksuzna potrošnja osjetljiva na globalne krize, tržište se tradicionalno brzo oporavlja zahvaljujući visokoj potražnji, piše Forbes.

Tako je, primjerice, tijekom financijske krize 2008.-2009. došlo do pada prodaje s 161 na 147 milijardi eura, ali je tržište već 2010. zabilježilo oporavak od 14%, predvođeno snažnim rastom u Kini.

Slično se dogodilo i nakon pandemije – unatoč padu od 21%, akumulirana potrošnja ubrzo je pogurala tržište prema novim rekordima.

Biznis


Skoro 100 milijuna eura za poddionice Medakovo-Ozmice i tunel Kvanj-Buna

Vlada Federacije Bosne i Hercegovine je na današnjoj sjednici u Sarajevu, na prijedlog Fed...

3 h 49 min

HOĆE LI DOĆI DO DEALA U CARINSKOM SPORU IZMEDJU TRUMPA I EU?

Zbog Trumpa investitori se okreću EU

Svojom grubom trgovinskom politikom Donald Trump je uplašio investitore. To Evropi i Njemačkoj ot...

6 h 31 min

NJEMAČKA NA VRHU SVIJETA PO NETO INOZEMNOJ IMOVINI

Rast optimizma u Njemačkoj: Ifo indeks na najvišoj razini u više od godinu dana

Raspoloženje u njemačkom gospodarstvu nastavilo se poboljšavati u lipnju, dosegnuvši najvišu razi...

7 h 17 min