Dnevni.ba - PRELOADER

Mladi u vrijeme pandemije razvili bolje prehrambene navike

21 Tra 2021


Mladi u vrijeme pandemije razvili bolje prehrambene navike

Mladi su za vrijeme pandemije covida -19 razvili bolje prehrambene navike pa tako češće sami pripremaju hranu, a manje koriste 'brzu hranu' (fast food) jer im je manje dostupna, kazala je Feni nutricionistkinja Nevena Ćorić koja mladima savjetuje da u ovo vrijeme ne zanemaruju ni fizičku aktivnost.  

- Pandemija covida -19 i prelazak obrazovanja na online nastavu svakako je doprinio i promjeni načina prehrane kod mladih i djece. Studenti, naime, više vremena provode u kući, u manjoj su žurbi, a time i pod manjim stresom pa imaju više vremena i volje za pripremanje hrane - kazala je Ćorić.

Uz to, dodala je, manje su izloženi lancima brze prehrane, fast foodu, pekarnicama i slično.

- Zbog novonastale situacije povezane s covidom-19, također su skloniji nošenju obroka od kuće, ali i konzumiranju voća i povrća, prvenstveno kako bi zaštitili svoje zdravlje i poboljšali imunitet. Stoga, možemo reći da se, generalno, prehrana za vrijeme pandemije koronavirusa malo i poboljšala u odnosu na prethodne godine - ustvrdila je nutricionistkinja Nevena Ćorić.

Kako je adolescencija sama po sebi izazovan period u kojem mladi prolaze fizičke, psihičke i socijalne promjene koje moraju savladati, nutricionistkinja savjetuje da iskoriste ovo toplije vrijeme i što više borave na otvorenom kako bi i tako poboljšali kvalitetu svog fizičkog i mentalnog zdravlja.

- Mladima savjetujem da iskoriste vrijeme za boravak u prirodi jer ona, ne samo što povoljno djeluje na stres i njihovo mentalno zdravlje, nego doprinosi povećanoj fizičkoj aktivnosti. Stoga su planinarenje, bicikliranje, trčanje, aktivnosti koje se mogu provoditi na otvorenom, a ujedno su i najbolji odabir aktivnosti za vrijeme pandemije koronavirusa - poručila je Ćorić.

 Ona će, također, u sklopu Tjedna zdravlja, kojeg organizira Studentski zbor Sveučilišta u Mostaru, održati i predavanje na temu "Kako čitati deklaracije na prehrambenim proizvodima i kako odabrati zdravi proizvod".

 Kako je kazala, cilj je predavanja da mladi nauče razumjeti te prehrambene deklaracije i kako odabrati proizvod koji je dobar za njih. Marketing nam, napominje, često predstavlja jedno, a zapravo, sastav proizvoda je nešto sasvim drugo.