Dnevni.ba - PRELOADER

MO Parking naplatio milijune od građana, najavljuje investicije, te svojevrsnu odmazdu prema medijima koju su ih kritizirali

09 Velj 2024


MO Parking naplatio milijune od građana, najavljuje investicije, te svojevrsnu odmazdu prema medijima koju su ih kritizirali

Barbarić: Početak borbe sa svima onima koji su nas u protekle dvije godine pokušali diskreditirati, kako poduzeće tako i mene

MOSTAR, 9. veljače (FENA) – Godina 2023. bila je veoma uspješna za Javno poduzeće Mostar parking, a u skoroj budućnosti iz tog poduzeća najavljuju velike projekte, među kojima izgradnja javnih garaža na prostoru Grada Mostara.

https://www.youtube.com/watch?v=HCLxrHXW0dA

U razgovoru za Fenu direktor Javnog poduzeća Mostar parking Ivan Barbarić kazao je kako je u 2023. godini na prihodovnoj strani ostvareno oko 2,5 milijuna maraka, što je za oko 40 posto više u odnosu na godinu ranije.

Barbarić ističe kako je primjetan pad problema u funkcioniranju Mostar parkinga, posebno što se tiče rada na terenu i odnosa s građanima.

- Mislim da su se ljudi već polako navikli, a to pokazuje i naš sustav reklamacija, kojih imamo puno manje u odnosu na prije. U odnosu na 2022. godinu povećala se i naplata dnevnih parking karata, tako da smo mi sada na nekih 60 posto naplate istih u odnosu na broj izdanih, a brojka izdanih je nešto manje od 60 tisuća dnevnih karata u 2023. godini. S obzirom da smo mi u procesu kreiranja i prekršajnih naloga dobili sve potrebne dozvole, idući korak je da svi oni koji ne plate svoje dnevne karte mogu očekivati prekršajni nalog, koji ide u središnji registar kazni, gdje će doći do nemogućnosti registracije automobila ako kazne nisu izmirene – najavio je direktor Mostar parkinga.

Dodao je kako je rad Mostar parkinga „sasvim stabilan“ i ide dobrim koracima prema naprijed, posebno što se tiče tzv. kvartovskog parkiranja.

- S kvartovskim parkingom nemamo problema, građani kvartova su shvatili da je to njihova zaštita u pravu parkiranja, a oni ga sami najviše i koriste. Mi u suštini i funkcioniranju ne razdvajamo kvartovski od uličnog parkinga, definiran je zonski i svi ljudi koji imaju mjesečne ili godišnje parking karte parkiraju ili na ulici ili u kvartu, s tim nemamo posebnih problema – kaže Barbarić.

SKORI POČETAK RADA PAUK SLUŽBE

Ovo poduzeće je u 2023. godini odradilo nekoliko bitnih stvari vezanih za poboljšanje situacije mirujućeg prometa u Gradu na Neretvi, a posebno su ponosni na obilježavanje parking mjesta za osobe s invaliditetom.

- Istaknuo bih da smo preuzeli iscrtavanje horizontalne signalizacije na parking mjestima, što nam je predstavljalo jako velike probleme, a od rujna do sada smo završili skoro sa svim obilježavanjem parkinga na javnim parkiralištima u zoni naplate. Ono što me posebno veseli je što smo veliki napredak napravili u kontekstu obilježavanja invalidskih mjesta, kojih do sada po kvartovima skoro da i nije bilo. Svakodnevno radimo na iscrtavanju i obilježavanju invalidskih mjesta kako bi naši sugrađani koji imaju prvenstvo i pravo pristupačnosti mogli parkirati svoje automobile ne samo na ulicama, nego i u kvartovima – naglašava Barbarić te dodaje kako „svi trebamo malo utjecati je na svijest ljudi da se ne parkiraju na ta mjesta, jer ta invalidska mjesta nekad život znače.“

Istaknuo je i suradnju s policijom, ocijenivši je iznimno dobrom.

- Dolaskom novog ministra u Ministarstvu unutarnjih poslova Hercegovačko-neretvanske županije (Marijo Marić), s policijom imamo intenzivnu suradnju (…). Očekujemo i da će pauk vozilo, koje je u vlasništvu Grada Mostara i koje smo krajem studenog dali kroz ugovor našoj policiji, u idućim danima početi funkcionirati. Ministar je dao sve od sebe da se ta priča pokrene i vjerujemo da će to kroz tjedan ili dva krenuti s radom. To je izuzetno važno zbog zaštite zelenih, trotoarskih površina, svih površina koje se neovlašteno koriste za parking, dok neka parking mjesta u nekim dijelovima grada zjape prazna – smatra direktor Mostar parkinga.

Barbarić je podsjetio da je nedavno raspisan javni natječaj za šest novih radnika te je pozvao sve zainteresirane da se prijave:

- Raspisali smo natječaj za šest radnih mjesta za kontrolore, svi se mogu prijaviti i pozivam ih da to urade. Dolazi nam uskoro i ljetna sezona, javljaju nam se dodatne potrebe za novim radnim mjestima. Mostar Parking obavlja i poslove poput kontrole vinjeta za Grad Mostar, a „pojačanja“ bi nam u tom kontekstu dobro došla. To je dobar znak, znači da poduzeće radi dobri i da idemo prema naprijed.

GRADNJA JAVNIH GARAŽA

Barbarić je istaknuo da će 2024. godina biti „godina investicija“.

- Vrlo brzo ćemo krenuti s objavom jednog javnog natječaja za građevinske radove za sanaciju postojećih javnih parkirališta, kao i za izgradnju novih plato parkirališta na području Mostara - kazao je Barbarić.

Jedan od većih i važnijih projekata koje Mostar parking planira u skoroj budućnosti je izgradnja javnih garaža. Dokument o realizaciji ovoga projekta usvojen je u formi nacrta u Gradskom vijeću Mostara, a njime je predviđena gradnja devet javnih garaža s 3.500 parkirališnih mjesta.

- Radile su se određene analize, definirano s odmakom do 2030. godine, koliko bi trebalo biti potrebno parking mjesta na području Mostara. Uzeo se obzir broj od 50 tisuća registriranih vozila, a danas po statistikama imamo oko 37 tisuća registriranih vozila – izjavio je Barbarić.

Od devet planiranih lokacija dvije su definirane kao prioritetne.

- Prva se odnosi na dio Starog grada, gdje bi trebala biti garaža „Konak“, koja je ujedno prioritet s obzirom na gužve u tom dijelu grada. Druga bi bila garaža „Ćiro“ u području iza zgrade federalne vlade. Izgradnjom te dvije garaže bi pokrili najuži dio grada. Pripremamo sve za projektne dokumentacije, a za „Konak“ imamo idejno rješenje. Sada smo u pripremi za pokretanje izrade glavnog projekta tako da se nadam kako ćemo u ovoj godini imati završen projekt za tu garažu i da ćemo je konačno početi graditi - kaže Barbarić.

Garaža „Konak“ bi po idejnom rješenju trebala imati između 350 i 400 mjesta.

- Ta garaža bi trebala pokriti dobar dio potreba Starog grada, s obzirom da je to „najturističkija“ zona u gradu. Ta garaža bi imala i 12 do 14 parking mjesta za autobuse. Također, garaža „Konak“ bi trebala rasteretiti Titovu ulicu, koja bi onda možda mogla biti prenamijenjena u ulicu sa dvosmjernim prometom - pojasnio je.

Kada je u pitanju financiranje ovog projekta, Barbarić ističe kako se već razgovara s bankama
vezano za kreditna sredstva.

- Kakav model izgradnje garaže će biti to tek moramo vidjeti. Hoćemo li to mi raditi kao poduzeće uz potporu Grada, hoće li to biti na principu javno-privatnog partnerstva, nismo definirali. Nama je bitno da se pokrenu proceduru izrade projekta kako bi imali gotovu situaciju i kako bi mogli ići dalje – naglašava Barbarić.

PRESUDA U SLUČAJU „KRČUM“

Direktor Mostar parking Ivan Barbarić osvrnuo se i na sudske procese koji se protiv tog poduzeća vode pred Općinskim sudom Mostar.

- Jučer nam je dostavljena prvostupanjska presuda u slučaju Mostar parking – Milenko Krčum. Sud je, u što nismo ni sumnjali, odbio taj tužbeni zahtjev, čime je Mostar parking tako dobio prvu pravnu bitku. Predmet te tužbe je bilo izdavanje dnevne parking karte u iznosu 15 KM u Ulici kralja Tomislava, točnije naselju poznatijem kao „Eksperiment“, gdje se nas tužilo na nekakvo pravo „služnosti“, kako nismo imali zakonsku osnovu da to napravimo. Sud je to odbio i kroz presudu je dao jasan zaključak da Mostar parking svoje pravo naplate temelji po odluci Gradskog vijeća Mostar. To nam je vjetar u leđa i jasan pokazatelj, naš početak borbe sa svima onima koji su nas u protekle dvije godine pokušali diskreditirati, kako poduzeće tako i mene. Mi ćemo svim silama dalje nastaviti i u pravnom smislu, pokrenuti pravne postupke protiv svih onih koji su nas na razne načine pokušavali rušiti i rušiti naš ugled. Naš jedini cilj je da uredimo mirujući promet u Gradu Mostaru – zaključio je Barbarić.

DNEVNI


U novom broju donosimo

Novi broj

22 Stu 2024

U novom broju donosimo

Novi broj

21 Stu 2024