Dnevni.ba - PRELOADER

Nasljedstvo Giorgio Armanija: Tko će voditi legendarno modno carstvo?

2 h 43 min


Nasljedstvo Giorgio Armanija: Tko će voditi legendarno modno carstvo?
Giorgio Armani

Legendarni talijanski modni dizajner Giorgio Armani preminuo je u 91. godini, okružen obitelji i najbližim suradnicima.

Njegova tvrtka priopćila je vijest, ali nije objavila uzrok smrti. Zaposlenici i suradnici ga se prisjećaju kao Il Signor Armani, naziv koji odražava poštovanje i divljenje prema njegovoj karijeri i doprinosu modnoj industriji. Iako je živio dug i plodan život, do posljednjih dana radio je na novim kolekcijama i projektima, potvrđujući svoju posvećenost modi i dizajnu.

Bogatstvo i poslovno carstvo
Prema procjenama, Armani je u trenutku smrti imao 12,1 milijardu dolara neto vrijednosti. Veći dio njegove imovine dolazio je iz 99,9% udjela u modnoj kući Armani. Preostalih 0,1% drži Armanijeva zaklada, osnovana 2016. godine kako bi osigurala kontinuitet upravljanja. Tvrtka je prošle godine ostvarila prihod od 2,4 milijarde dolara, dok je Armani također posjedovao 2% udjela u EssilorLuxottici, nekretnine vrijedne stotine milijuna eura i luksuznu jahtu Main vrijednu 29 milijuna dolara. Njegova imovina odražava uspjeh i utjecaj brenda u globalnoj modnoj industriji.

Nasljedstvo i buduće vodstvo
Pitanje tko će naslijediti modno carstvo sada je u fokusu javnosti. Armani je još 2021. godine u intervjuu za Vogue istaknuo Lea Dell’Orcu, voditelja muškog dizajna, i svoju rođakinju Robertu Armani kao potencijalne nasljednike. Nekoliko dana prije smrti, u razgovoru za Financial Times, potvrdio je plan postupnog prijenosa odgovornosti na najbliže suradnike i članove obitelji. Armani je više puta isticao kako su mu tim i rasprave s kolegama ključni za kreativni proces i uspjeh tvrtke.

Armani i Hollywood
Karijeru je započeo u robnoj kući u Milanu, a kasnije je radio za stilistu Nina Cerrutija. 1975. godine osnovao je vlastitu tvrtku s partnerom Sergiom Galeottijem. Njegovu slavu potaknula je suradnja s Hollywoodom. Suradnja je počela 1980. godine kada je dizajnirao odijela za Richarda Gerea u filmu Američki žigolo. Od tada je dizajnirao kostime za brojne blockbuster filmove. Među njima su Nedodirljivi, Dobri dečki i Vitez tame, čime je još više učvrstio status modnog ikona.

Širenje brenda i humanitarni rad
Iako je počeo s visokom modom, brend je ubrzo proširio djelatnost na parfeme, kozmetiku, naočale i modu spremnu za nošenje, poput Armani Jeans, čime je luksuz približio širem krugu potrošača. Tijekom pandemije, Armani je pokazao humanost donacijama od 2 milijuna eura bolnicama i civilnoj zaštiti, a sve proizvodne kapacitete preusmjerio je na izradu medicinskih kombinezona. Njegova djela ostavila su neizbrisiv trag i u humanitarnom, ali i kulturnom području.

Nasljeđe i utjecaj
Kako navodi Forbes BiH, nasljeđe Armanija ne čini samo ogromno bogatstvo, već i filozofija elegancije, profesionalnosti i odgovornosti. Giorgio Armani ostavio je modnom svijetu simbol luksuza, stila i vizije, a pitanje tko će voditi njegovo carstvo i dalje ostaje ključna tema u industriji. Njegova predanost timu, kreativnom procesu i inovacijama pokazuje kako upornost i vizija stvaraju globalne ikone.

Biznis


ELON MUSK

Elon Musk bi mogao postati prvi bilijunaš na svijetu

Svijet bi uskoro mogao dobiti prvog bilijunaša. Teslina uprava predložila je najveći paket nagrad...

1 h 4 min

STARTUP

Valuacije startup-a u Europskoj Uniji su u uzletu

Valuacije europskih startupa u području umjetne inteligencije, fintechAko želimo nekome na jednos...

2 h 32 min

DIGITALNI EURO

Digitalni euro: Sigurno i univerzalno digitalno sredstvo plaćanja za sve Europljane

Digitalni euro osmišljen je kako bi pružio sigurno, besplatno i univerzalno prihvaćeno sredstvo p...

2 h 35 min