Nema posustajanja do ispunjenja zahtjeva

Autoprijevoznici nastavljaju prosvjede
Od Vijeća ministara BiH se traži zakazivanje hitne sjednice s jedinom točkom dnevnog reda a koja glasi: "Razmatranje i donošenje mjera za ispunjenje prve faze zahtjeva transportnog sektora BiH"
Udruženje poljoprivrednika Federacije BiH objavilo je da drugi put od ponedjeljka apelira i moli da na blokiranim cestama budu propuštene cisterne sa sirovim mlijekom i kamioni s lako kvarljivim poljoprivrednim proizvodima, no da nitko ne reagira.
Predsjedništvo Plenuma Konzorcija 'Logistika BiH' jednoglasno je na sjednici Plenuma, održanoj 1. rujna, donijelo odluku o nastavku prosvjeda sve do ispunjenja zahtjeva. Usvojena je i dopuna Platforme za pregovore, kao službenog dokumenta i jedinstvenog pregovaračkog stava sektora, kojom se potvrđuje da je Platforma za pregovore u potpunosti legitimirana voljom Plenuma i predstavlja službeni mandat za razgovore s institucijama BiH i s međunarodnim partnerima.
– Kroz ovaj dokument zahtijevamo konkretne i mjerljive rezultate, a ne deklarativna obećanja. Pregovori moraju biti transparentni, inkluzivni i hitni, jer svaka daljnja odgoda produbljuje krizu u lancima opskrbe i ugrožava ekonomsku stabilnost BiH, objavio je Konzorcij 'Logistika BiH', koji od Vijeća ministara BiH traži zakazivanje hitne sjednice s jedinom točkom dnevnog reda a koja glasi: "Razmatranje i donošenje mjera za ispunjenje prve faze zahtjeva transportnog sektora BiH."
Ne budu li propušteni kamioni s lako kvarljivim proizvodima, poljoprivrednici prijete izlaskom
Udruženje poljoprivrednika Federacije BiH objavilo je da drugi put od ponedjeljka apelira i moli da na blokiranim cestama budu propuštene cisterne sa sirovim mlijekom i kamioni s lako kvarljivim poljoprivrednim proizvodima, no da nitko ne reagira. Iz Udruženja napominju da razumiju ljudski razlog i opravdanost blokade, nalaz cestovni transport, ali da su isto, ako ne i više, dio krize, te da i prijevoznici razumiju situaciju u poljoprivredi, koja je loša.
– Upozoravamo da ova situacija ne vodi rješenju, ne rješii li se situacija u cilju propuštanja, biti primorani izaći i spašavati svoju robu, koju mukotrpno proizvode. Još jednom molimo da se propušta cisterne i kamione s mlijekom i lako kvarljivom robom jer štete su već ogromne i teško će ih biti nadoknaditi, poručilo je Udruženje poljoprivrednika FBiH koje je i prvog dana prosvjeda domaćih prijevoznika molilo njegove sudionike da propuštaju cisterne koje prevoze sirovo mlijeko, jer je to roba koja ne može stajati i jer se već javljaju problemi na otkupnim mjestima.
– Svaka organizacija prosvjeda bi trebala imati i prioritete koje bi trebalo pustiti funkcionirati. Svi u ovoj državi imamo probleme koje se sporo ili nikako ne rješava, poljoprivrednici to najbolje znaju, ukazali su u ponedjeljak iz ovog Udruženja u svjetlu činjenice da nemogućnost prolaska i otkupa uzrokuje ogromne štete primarnim poljoprivrednim proizvođačima.
Blokada drugoga dana proširena
U utorak, drugoga dana prosvjeda bh. Prijevoznika, blokada je proširena i na čvorište u Kladnju koje vodi ka Vlasenici. Kamioni koji su pokušali ući iz Vlasenice i Zvornika ka Živinicama su zaustavljeni, a zbivanja je pratila i policija.
Na dijelu magistralnog puta Tuzla – Sarajevo, na kojem je i čvorište smješteno u Kladnju, i koje glavni put odvaja na onaj koji vodi ka Vlasenici, grupa vozača kamiona je napravila blokadu, onemogućivši prolaz ka Vlasenici i dalje i ka Zvorniku.
Nekoliko sati nakon blokade, grupa prijevoznika iz Zvornika je tim putem pokušala doći do Živinica, u čemu su ih spriječili vozači-prosvjednici. Kako je za Klix.ba potvrđeno iz Uprave policije MUP-a TŽ-a, situaciju nadziru pripadnici policije iz Kladnja, koji omogućavaju prolaz putničkim automobilima i autobusima.
Prema saznanjima Klix.ba, prijevoznici bi uskoro mogli okončati prosvjed i deblokirati puteve, teretne terminale na granicama i carinske terminale nakon što su dobili pozitivne signale nakon niza sastanaka koji su održani u ponedjeljak i trajali do kasno sinoć. Velibor Peulić, glavni koordinator Konzorcija ‘Logistika BiH’, potvrdio je za Klix u utorak da su dan ranije održani sastanci koji daju razlog za optimizam.
Sastanak regionalnog odbora 10. rujna u Beogradu
Naveo je da je ministar vanjskih poslova BiH Elmedin Konaković kontaktirao svoje suradnike te je u utorak trebao biti poslan dopis uoči sastanka regionalnog odbora, najavljenog za 10. rujna u Beogradu.
– U ponedjeljak smo imali sastanak i s resornim ministrom Edinom Fortom, a koji se odnosio na osnovne postulate. Usmjerili smo se na prvu točku. Ministar je predočio neke faze, nacrte, idemo dalje. Mislim da ćemo s ministrom financija Srđanom Amidžićem uspjeti izdejstvovati povrat PDV-a za uvozne komponente iz Mađarske i Slovenije. Imamo apostrof: oni mogu doći u BiH, a mi ne možemo. Potrebno je samo uputiti jedno pismo, naveo je Peulić za Klix i dodao da je dogovoreno da se u četvrtak opet sjedne s ministrom Fortom kako bi se iznašlo rješenje za čekanje na granicama.
Ministar komunikacija i prometa BiH Forto održao je u ponedjeljak sastanak s predstavnicima Konzorcija, na kojem su sumirane aktivnosti na realizaciji ukupno 17 zahtjeva. Ministar je ponovio da pitanje primjene schengenskih propisa, osobito ograničene duljine boravka vozača u zemljama EU-a, traži multisektorski i regionalni pristup.
Forto je napomenuo da su zajedničku inicijativu za formiranje Odbora za olakšice u transportu srušili ministri iz reda SNSD-a, uz javnu podršku koordinatora Konzorcija ‘Logistika BiH’ Velibora Peulića, a koji je, suočen s dokazima, napustio sastanak.
– Ponudio sam rješenje da u roku od 30 dana finaliziramo izmjene i dopune Pravilnika o licencama i Pravilnika o registraciji vozila i da objavimo Pravilnik o CEMT dozvolama – elektronski CEMT stupa na snagu 1. siječnja 2026., a planirana objava je 1. listopada 2025. Istodobno krećemo u analizu cijene ECMT ‘bijelog certifikata’ radi smanjenja troškova i inicijativu da se pristojbe za CEMT smanji sa 500 KM na 100 KM.
Na njima je preuzeti odgovornost i uraditi svoj dio posla, rekao je ministar Forto te, govoreći o nadležnostima izvan ovog ministarstva, apelirao na premijere entiteta da urade svoj dio i podrže funkcionalan mehanizam koordinacije, da uklone prepreke u svojim resorima i omoguće da dogovorena rješenja profunkcioniraju na terenu.
Iskazao je i spremnost pozvati ministre iz zemalja regije da zajedno nastupe u Bruxellesu, iako se ne može jamčiti kakve će odluke EU-a biti.